Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang vi hadde sex, var lørdag kveld. (Hadde også sex torsdag og fredag)

Nøyaktig et døgn etterpå (søndag kveld) fikk jeg eggløsningssmerter, og testet positivt på EL-test samme kveld. Etter denne lørdagskvelden har vi ikke hatt sex pga at mannen min har vært bortreist.

Kan det ha klaffet? Er eggløsningssmerter et tegn på at eggløsningen skjer der og da, eller når?

Jeg tok forøvrig en ny EL-test i går kveld (tirsdag), og da var den fortsatt bittelitt positiv.

Anonym poster: 28e265db0fb99e85aba004064989779b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, du har optimalisert sjansene til å bli gravid:) det er nemlig optimalt å ha samleie dagen(e) før eggløsning slik at det er en sædcelle som ligger klar når egget løsner. Sædceller lever i 2-3 dager så om du hadde hatt god sjans om du kun hadde sex på torsdag også.

Spennende!! Lykke til:)

Skrevet

Eggløsningen skjer som oftest 12-24 timer etter positiv test, deretter har man et vindu på ca 24 timer før egget "dør". Sædcellene kan fint leve noen døgn i deg i påvente av et egg å befrukte. Så sjansen for å bli gravid er absolutt til stede. Jeg har selv blitt gravid med sex 2 døgn før eggløsning..

Eggløsningssmerter er ikke nødvendigvis et tegn på at eggløsningen skjer der og da, men dette er individuelt. Noen har vondt i dagevis, andre merker ikke noe i det hele tatt.

En eggløsningstest er forøvrig enten positiv eller negativ. Svak strek er ikke bittelitt positiv, da er den negativ.

Anonym poster: 9a1a25f6e7915b18b23612ccd58b4524

Skrevet

(trådstarter)

Det var hyggelig å høre! krysser fingre for en positiv test om et par uker da:)

Det er min første syklus etter endt p-pillebruk, så var ikke sikker på når dette ville komme.. EL kom altså 1 uke etter forventet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...