Gå til innhold

Tursekk?

Anbefalte innlegg

Gjest Twelve12
Skrevet

Kjæresten min er en friluftstype, og han har bursdag i desember og har sagt han ønsker seg tursekk (det har han forsåvidt ønsket seg en god stund)

Jeg eier ikke friluft interesse og har derfor ikke peiling i hva som er en bra tursekk og ikke..

Hvor stor burde den være? Er det noen merker jeg burde se etter/overse?

Noen som har noen tips til meg?

Evnt. lenker til nettbutikker?

Har ikke lyst å spørre typen, for han ønsker seg så lite til jul og bursdag, at da skjønner han jo hva han får :sjenert:... det gjør han sikkert uansett da, men men =p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sekk er noe man må prøve for å kjenne om den sitter godt. Det er derfor litt individuelt hva som passer, omtrent som med klær. Det er også viktig å tenke på hvor stor den skal være i forholdt til hva slags turer den skal brukes til.

Litt vanskelig å gi noe generelt svar. Kjøp gavekort (kjedelig, ja, men enda kjedeligere om sekken ikje er god å bære) eller pass i hvert fall på at den kan byttes.

Anonym poster: d222873dcafaa1fb5e79638a9ad28bdc

• 3 uker senere...
Skrevet

Bergans og Norrøna har bra tursekker, i forskjellige størrelser. Antar at han ønsker seg en med plass til sovepose, og evt telt?

Selv har jeg en tursekk fra Bergans (80 l), som rommer sovepose (enten vinter/sommer), soveposetrekk, klær, ja omtrent alt man trenger til en tur. Liggeunderlag kan festes utenpå. Men telt er det litt verre med.

Sekken er litt stor for meg, den er beregnet til en person fra 175-190 cm (kan regulere hoftebeltet og skulderstropper).

Tursekkene som rommer 90-130 L har plass til ALT :biggrin:

bergans.no

xxl.no

komplettfritid.no (flere ulike merker)

• 2 uker senere...
Skrevet

Bør defintivt prøves først.

Gjest tarandus
Skrevet

Enig i at han må prøve sekken først. Jeg synes Berghaus har de beste sekkene, robuste og med god passform.

Skrevet

Tursekk bør absolutt prøves på, som mange nevner.

Jeg er veldig fornøyd med min lowe alpine, den kan reguleres i lengden i ryggen - noe som gjør at flere kan bruke den :)

Skrevet

Kjæresten min er en friluftstype, og han har bursdag i desember og har sagt han ønsker seg tursekk (det har han forsåvidt ønsket seg en god stund)

Jeg eier ikke friluft interesse og har derfor ikke peiling i hva som er en bra tursekk og ikke..

Hvor stor burde den være? Er det noen merker jeg burde se etter/overse?

Noen som har noen tips til meg?

Evnt. lenker til nettbutikker?

Har ikke lyst å spørre typen, for han ønsker seg så lite til jul og bursdag, at da skjønner han jo hva han får :sjenert:... det gjør han sikkert uansett da, men men =p

WEB_Image%20Alpinist%20Compact%2085L%20DustyBlue%20Navy%20Grey1690824638.Jpeg

Gode som gull - Og store nok hvis du skal begrave et lik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...