AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 hei, Jeg vet ikke om dette er et problem, siden jeg ikke vet om man kan forvente noe av andre. Jeg er usikker om jeg har rett til å føle slik jeg føler, så trenger derfor råd fra noen som ikke kjenner meg eller kjæresten min, og som ikke kan dømme han for det i ettertid.Trenger noen som forteller meg om jeg overdriver eller ikke. Jeg er så utrolig skuffet, sint, og såret. Igår døde bestefaren min , han har vært syk en stund så det var forventet at denne dagen ville komme. Selv om det har vært forventet er det så veldig vondt å miste noen man er så glad i. Det er en sorg for hele familien. Jeg ringte til min kjære (vi har vært sammen i 5 år) tidlig på dagen å fortalte hva som hadde skjedd, det virket ikke som han brydde seg så veldig mye, virket som facebook var mer interessant. Det som jeg er skuffet og såret over er at han ikke ringte meg senere på dagen for å se hvordan jeg hadde det, er jeg helt på tryne for å føle slik? Jeg hadde ikke mulighet til å ringe til han, så jeg ventet hele dagen på en telefon fra han, men den kom aldri. Jeg vet at han har lite penger fortiden og må være sparsom med telefon regninga, men jeg følte meg så forlatt. Jeg føler han ikke bryr seg nok, at jeg ikke er viktig nok. Føler at de pengene er vikitgere å spare enn å forsikre seg om at jeg har det bra. Det fikk meg til å føle meg så alene, når jeg virkelig trengte å vite at jeg har noen som støtter meg. Det fikk meg faktisk til å revurdere forholdet. Samtidig føler jeg meg så utrolig teit for å føle det slik, har jeg rett til å forvente at han skulle ringe? Så vær så snill å hjelp meg, har jeg overreagert? Skal jeg si noe til ham? Anonym poster: 42c2c0aa7d5da4e0eeebe9f1c3a19ebc
Gjest Twelve12 Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hadde sagt i fra. Når man har mistet noen nærme så trenger man støtte rundt seg, spesielt fra de som står deg nærmest. Og ettersom dette er kjæresten din som ikke føler sorgen selv, så er han mer kapabel til å være der for deg også. Jeg syns ikke du overreagerer.
Knitcat Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Selvfølgelig har du rett til å bli skuffet og såret over at din kjæreste ikke viser den store interessen for hvordan du har det.
Tina_O Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg skjønner at du er skuffet og lei deg, og jeg syns du skal fortelle han hva du føler. Til hans mulige forsvar - kan det tenkes at han ikke har så nært forhold til sine besteforeldre? Kan det tenkes at han rett og slett ikke skjønner at dette er så vondt for deg? Vi har alle ulike familieforhold og bånd, og vi har alle ulike måter å sørge på hvis vi mister en av våre kjære, og vi har alle ulike behov for trøst og medfølelse fra andre. Jeg ville vært forsiktig med å sette forholdet på spill ihvertfall. Prøv å snakk med han om det:-) 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Selv halvbekjente venniner sendte sms eller tok en telefon med kondolanse da bestemoren min døde ifjor. Hadde kjæresten min gjennom 5 år ikke tatt kontakt, ville jeg lurt på om hvorvidt jeg faktisk betydde noe for han. Anonym poster: dd412bc440d85fb37c50c252b53c8272
Gjest Yellow Taxi Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Siden dere har vært sammen i 5 år er dere jo antagelig ikke 14 år. Hvordan kan du da ikke ha muligheten til å ringe han og han ha så lite penger at han ikke kan ringe? Jeg har i et par år vært student uten deltidsjobb og jeg har vært arbeidsledig på minstestønad, men har da alltid hatt så jeg klarer meg. Er dere luksusfellen-dumme eller narkomane? - Det kan jo i såfall forklare hans atferd. 1
Myosotis Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Noen takler ikke slike ting så godt. Noen vet rett og slett ikke hva man skal gjøre. Han har kanskje aldri opplevd at noen av hans nærmeste har dødd? Ingen unnskyldning, men kanskje en forklaring. Jeg visste iallefall ikke hva jeg skulle si og gjøre når mammaen til min kjæresten gikk bort. Synes det var utrolig vanskelig.
ninuska_ Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Har dere vært gjennom slike situasjoner før? I noen tilfeller må man selv si hva man trenger, for mange vil ikke trenge seg på, men jeg forstår at du føler deg skuffet når du forventet en annen reaksjon 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå