Gå til innhold

Indisk mat - hva trengs?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den der er ikke en skikkelig oppskrift. Den mangler masse av krydrene og marinaden som kyllingen skal marineres i først.

Prøv den før du snakker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv den før du snakker.

Jeg prøvde den igår, å jeg synes den var skuffende. Den smakte ikke sånn butter chicken jeg er vant til.

Skrevet

Jeg prøvde den igår, å jeg synes den var skuffende. Den smakte ikke sånn butter chicken jeg er vant til.

Det kommer vel an på hva man vil ha av smaker. Jeg synes den her oppskriften er smashings.

Skrevet

Det kommer vel an på hva man vil ha av smaker. Jeg synes den her oppskriften er smashings.

Jeg vil ha den mest mulig lik den jeg fikk servert på ferie i Singapore. Jeg holder på med ei oppskrift jeg fant på youtube akkurat nå. Det skulle egentlig være sånn rester av chicken tandori i, så jeg marinerer kyllingfilet i oppskrifta han hadde på chicken tandori. Får bare steke den etterpå, så blir det nok bra.

Skrevet

Laget butter chicken i dag - kjempegodt, og det gikk jo kjapt og greit å lage. Gleder meg til å prøve flere retter :)

Skrevet

Laget butter chicken i dag - kjempegodt, og det gikk jo kjapt og greit å lage. Gleder meg til å prøve flere retter :)

Dette får meg til å stusse litt for butter chicken er ikke "kjapt" å lage. Det er ikke vanskelig men du får det til å høres ut som om du bare har pisket sammen noe, helt det over kylling og puttet det i ovnen. Og jeg er helt enig i at den engelske oppskriften det var linket til over her var svært mangelfull. Hvis noen synes den er "smashing" vet de ikke hvordan indisk mat skal smake.

Anonym poster: 5591965e7f92c39c16e7a2697067a450

• Liker 1
Gjest blah blah
Skrevet

I skikkelig indisk mat så er det sjeldent at man krydrer på norsk vis..altså lager mateb og har i krydderet.

Normalt sett så skal krydderet "stekes" litt først for å få frem de skikkelige smakene :)

• Liker 1
Skrevet

Igår stekte jeg grønn kardemomme og muskatblomme

Skrevet

Denne laget jeg, å den var mye deiligere enn gjest sin link

Skrevet

Mace=Muskattblomme

Fenugeek leaves=Tørket bukkhornkløver

Skrevet

Dette får meg til å stusse litt for butter chicken er ikke "kjapt" å lage. Det er ikke vanskelig men du får det til å høres ut som om du bare har pisket sammen noe, helt det over kylling og puttet det i ovnen. Og jeg er helt enig i at den engelske oppskriften det var linket til over her var svært mangelfull. Hvis noen synes den er "smashing" vet de ikke hvordan indisk mat skal smake.

Anonym poster: 5591965e7f92c39c16e7a2697067a450

Jeg laget denne:

http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Butter-Chicken

Tok en drøy time kanskje, jeg aner ikke hva du definerer som kjapt og enkelt, jeg synes en times tid kvalifiserer som kjapt :) Og det falt godt i smak her i huset i alle fall :)

Skrevet

Jeg laget denne:

http://www.matoppskr.../Butter-Chicken

Tok en drøy time kanskje, jeg aner ikke hva du definerer som kjapt og enkelt, jeg synes en times tid kvalifiserer som kjapt :) Og det falt godt i smak her i huset i alle fall :)

Den oppskrifta er faktisk veldig god, til og med pappa likte den å han er kresen når det kommer til rett smak på indisk mat.

Skrevet

Her er en oppskrift jeg pleier å bruke ofte. Indisk er sååååå godt <3

Super nam, men ganske spicy så smak til ;)

Glemte å legge til at det er en Tikka Masala :)

Takk, det ble kjempegodt :biggrin:

Skrevet

Takk, det ble kjempegodt :biggrin:

Så kjekt! Ikke for sterkt altså?:)

Skrevet

Så kjekt! Ikke for sterkt altså? :)

Jeg var svææært skeptisk til så lite krydder iforhold til hakkede tomater mengden - men lærte kjapt :gjeiper:

Og neida, ble akkurat passe - men hadde myyye fløte da :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...