Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2012 #21 Skrevet 27. oktober 2012 Den der er ikke en skikkelig oppskrift. Den mangler masse av krydrene og marinaden som kyllingen skal marineres i først. Prøv den før du snakker.
Gjest EryMax Skrevet 27. oktober 2012 #22 Skrevet 27. oktober 2012 Prøv den før du snakker. Jeg prøvde den igår, å jeg synes den var skuffende. Den smakte ikke sånn butter chicken jeg er vant til.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2012 #23 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg prøvde den igår, å jeg synes den var skuffende. Den smakte ikke sånn butter chicken jeg er vant til. Det kommer vel an på hva man vil ha av smaker. Jeg synes den her oppskriften er smashings.
Gjest EryMax Skrevet 27. oktober 2012 #24 Skrevet 27. oktober 2012 Det kommer vel an på hva man vil ha av smaker. Jeg synes den her oppskriften er smashings. Jeg vil ha den mest mulig lik den jeg fikk servert på ferie i Singapore. Jeg holder på med ei oppskrift jeg fant på youtube akkurat nå. Det skulle egentlig være sånn rester av chicken tandori i, så jeg marinerer kyllingfilet i oppskrifta han hadde på chicken tandori. Får bare steke den etterpå, så blir det nok bra.
Rosebud Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #26 Skrevet 27. oktober 2012 Laget butter chicken i dag - kjempegodt, og det gikk jo kjapt og greit å lage. Gleder meg til å prøve flere retter
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #27 Skrevet 28. oktober 2012 Laget butter chicken i dag - kjempegodt, og det gikk jo kjapt og greit å lage. Gleder meg til å prøve flere retter Dette får meg til å stusse litt for butter chicken er ikke "kjapt" å lage. Det er ikke vanskelig men du får det til å høres ut som om du bare har pisket sammen noe, helt det over kylling og puttet det i ovnen. Og jeg er helt enig i at den engelske oppskriften det var linket til over her var svært mangelfull. Hvis noen synes den er "smashing" vet de ikke hvordan indisk mat skal smake. Anonym poster: 5591965e7f92c39c16e7a2697067a450 1
Gjest blah blah Skrevet 28. oktober 2012 #28 Skrevet 28. oktober 2012 I skikkelig indisk mat så er det sjeldent at man krydrer på norsk vis..altså lager mateb og har i krydderet. Normalt sett så skal krydderet "stekes" litt først for å få frem de skikkelige smakene 1
Gjest EryMax Skrevet 28. oktober 2012 #29 Skrevet 28. oktober 2012 Igår stekte jeg grønn kardemomme og muskatblomme
Gjest blah blah Skrevet 28. oktober 2012 #30 Skrevet 28. oktober 2012 http://indianfood.about.com/od/lambdishes/r/koftabiryani.htm Denne har jeg laget noen ganger
Gjest EryMax Skrevet 28. oktober 2012 #31 Skrevet 28. oktober 2012 Denne laget jeg, å den var mye deiligere enn gjest sin link
Gjest EryMax Skrevet 28. oktober 2012 #32 Skrevet 28. oktober 2012 Mace=Muskattblomme Fenugeek leaves=Tørket bukkhornkløver
Rosebud Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #33 Skrevet 28. oktober 2012 Dette får meg til å stusse litt for butter chicken er ikke "kjapt" å lage. Det er ikke vanskelig men du får det til å høres ut som om du bare har pisket sammen noe, helt det over kylling og puttet det i ovnen. Og jeg er helt enig i at den engelske oppskriften det var linket til over her var svært mangelfull. Hvis noen synes den er "smashing" vet de ikke hvordan indisk mat skal smake. Anonym poster: 5591965e7f92c39c16e7a2697067a450 Jeg laget denne: http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Butter-Chicken Tok en drøy time kanskje, jeg aner ikke hva du definerer som kjapt og enkelt, jeg synes en times tid kvalifiserer som kjapt Og det falt godt i smak her i huset i alle fall
Gjest EryMax Skrevet 28. oktober 2012 #34 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg laget denne: http://www.matoppskr.../Butter-Chicken Tok en drøy time kanskje, jeg aner ikke hva du definerer som kjapt og enkelt, jeg synes en times tid kvalifiserer som kjapt Og det falt godt i smak her i huset i alle fall Den oppskrifta er faktisk veldig god, til og med pappa likte den å han er kresen når det kommer til rett smak på indisk mat.
melly666 Skrevet 28. oktober 2012 #35 Skrevet 28. oktober 2012 Her er en oppskrift jeg pleier å bruke ofte. Indisk er sååååå godt <3 Super nam, men ganske spicy så smak til Glemte å legge til at det er en Tikka Masala Takk, det ble kjempegodt
Nalaya Skrevet 28. oktober 2012 #36 Skrevet 28. oktober 2012 Takk, det ble kjempegodt Så kjekt! Ikke for sterkt altså?
melly666 Skrevet 28. oktober 2012 #37 Skrevet 28. oktober 2012 Så kjekt! Ikke for sterkt altså? Jeg var svææært skeptisk til så lite krydder iforhold til hakkede tomater mengden - men lærte kjapt :gjeiper: Og neida, ble akkurat passe - men hadde myyye fløte da :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå