Hanna! Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Hei! Jeg lagde ganske nylig en tråd på seksualitet. Jeg skrev om en sterk tiltrekkning jeg har til en mann som er 10-15 år eldre enn meg og som jeg ikke syntes var tiltrekkende utseendemessig fra starten. Jeg brukte ordet "stygg", for å kommunisere klart. Mange syntes det var veldig merkelig og fokuserte på om det var mulig å bli tiltrukket av en mann men i utganspunktet finner lite kroppslig tiltrekkende. Er det så rart? Jeg har ikke opplevd det i så sterk grad som nå, men har vært forelsket i lærern på vgs og for min del spiller ikke utseende så stor rolle, selv om det ofte er pene gutter jeg har endt opp med. Er det jeg som er rar? Jeg følte meg plutselig rar. Men er det så veldig merkelig? Det er så uendelig mye annet enn kropp. Utstrålig, holdning, interesser, kunnskap, personlighet osv.
eva-80 Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Neida, ikke rar... Jeg ender stadig opp med menn som tiltrekker meg fint lite utseendesmessig til å begynne med, men som har andre gode kvaliteter. Trenger ikke å være stygge, men ikke mine type menn i det hele tatt. Men så lenge han er renslig, stellt , klippt håret og negler , pusser tenner o.l. viktige ting er ikke utseendet så viktig. Man blir fort vant både med skjønnhet og noen som er mindre pen.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Ja det er rart.. Jeg ELSKER utseendet til han jeg holder på med, selv om flere av mine venninner sier at han ikke er verdens heiteste. Smak og behag da. Han har ihvertfall utrolig deilig kropp, og det er første gang i historien at jeg liker en med litt hår på brystet. Når man virkelig blir forelsket i noen, blir personen pen av seg selv. Anonym poster: 48976ee2c75cb31da87698e45b8bbc95 1
Gjest Chin Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg syns det er merkelig, jeg trenger både fysisk og psykisk tiltrekning for å være interessert. Men selvfølgelig, om du ikke bryr deg, så bryr du deg ikke, så kjør på.
skreppamedleppa Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg leste den andre tråden din, og kan si meg enig at for meg er ikke utsende det viktigste ei heller så veldig viktig i seg selv. Jeg har opplevd at en mann jeg syntes var skikkelig heit mistet all fysisk tiltrekning i de små sekundene han gjorde noe skikkelig bedretent, han gjekk fra topp til bunn på under 10 sekunder. Slik er det også andre veien, en fyr som ikke er mr deilig i sin fysiske tiltrekning blir drømmemannen, men jeg ville aldri kalt den mannen jeg hadde en sterk tiltrekning til for stygg.. Jeg har aldri følt noen tiltrekning til stygge mennesker, verken utsende eller det indre, fordi når jeg føler tiltrekning for den mannen så blir han fin om han så er skalla, tykk, mye eldre enn meg og rar slik du beskrev han i den andre tråden din. 3
Hanna! Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2012 Ja det er rart.. Jeg ELSKER utseendet til han jeg holder på med, selv om flere av mine venninner sier at han ikke er verdens heiteste. Smak og behag da. Han har ihvertfall utrolig deilig kropp, og det er første gang i historien at jeg liker en med litt hår på brystet. Når man virkelig blir forelsket i noen, blir personen pen av seg selv. Anonym poster: 48976ee2c75cb31da87698e45b8bbc95 Denne er jeg enig i! For meg kan jeg synes han ser mindre bra ut, men når jeg begynner å like ham, så er kroppen hans og hele pakka liksom veldig, veldig tiltrekkende!
Hanna! Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg leste den andre tråden din, og kan si meg enig at for meg er ikke utsende det viktigste ei heller så veldig viktig i seg selv. Jeg har opplevd at en mann jeg syntes var skikkelig heit mistet all fysisk tiltrekning i de små sekundene han gjorde noe skikkelig bedretent, han gjekk fra topp til bunn på under 10 sekunder. Slik er det også andre veien, en fyr som ikke er mr deilig i sin fysiske tiltrekning blir drømmemannen, men jeg ville aldri kalt den mannen jeg hadde en sterk tiltrekning til for stygg.. Jeg har aldri følt noen tiltrekning til stygge mennesker, verken utsende eller det indre, fordi når jeg føler tiltrekning for den mannen så blir han fin om han så er skalla, tykk, mye eldre enn meg og rar slik du beskrev han i den andre tråden din. Jeg sa det dumt, det med å si stygg. Jeg prøvde bare å sette det på spissen. Dessuten syntes jeg han var veldig lite tiltrekkende. Men jeg bruker vanligvis ikke ord som stygg og til og med de som er mindre pene har jo noe fint utseendemessig også. Jeg føler meg bare dobbel dum fordi jeg ikke vet hvordan jeg kan få kontakt med ham samtidig som jeg ikke har noe som helst erfaring med menn på hans alder eller menn med liten selvtilitt. Jeg tror det var derfor jeg skrev det. Fordi jeg føler at det er et problem. At han liksom ikke ser at han kan være tiltrekkende. Ellers er det ikke SÅ vansklig å gi hint og flørte. Men med ham så fanger han det liksom ikke opp, men ikke som han synes det er pinlig eller noe sånt. Jeg tror han kan like meg også, men føler det liksom er en ekstra kløft mellom oss på grunn av det med utseende. Tror kjekke gutter har mye mer guts til å ta iniativet. Jeg er desverre såpass sjernert at jeg for det meste har latt meg lede. Men jeg vil jo ikke fortsette sånn.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 Ja, du er ganske merkelig. Den mannen du snakker om synes du er stygg, har nesten ikke pratet med han, men du er tiltrukket av han? Og attpå til går du etter de pene guttene? Er noe som ikke stemmer der gitt.
Gjest -Ninni- Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 Hei! Jeg lagde ganske nylig en tråd på seksualitet. Jeg skrev om en sterk tiltrekkning jeg har til en mann som er 10-15 år eldre enn meg og som jeg ikke syntes var tiltrekkende utseendemessig fra starten. Jeg brukte ordet "stygg", for å kommunisere klart. Mange syntes det var veldig merkelig og fokuserte på om det var mulig å bli tiltrukket av en mann men i utganspunktet finner lite kroppslig tiltrekkende. Er det så rart? Jeg har ikke opplevd det i så sterk grad som nå, men har vært forelsket i lærern på vgs og for min del spiller ikke utseende så stor rolle, selv om det ofte er pene gutter jeg har endt opp med. Er det jeg som er rar? Jeg følte meg plutselig rar. Men er det så veldig merkelig? Det er så uendelig mye annet enn kropp. Utstrålig, holdning, interesser, kunnskap, personlighet osv. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt, men har opplevd det samme selv. Menn som tiltrekker en etter hvert som man blir kjent, eller menn som har noe ved seg, noe helt annet enn tradisjonell 'skjønnhet'. Ikke alltid man helt kan sette fingeren på hva det er heller. Kjemi, kanskje? Det kan være at man tenker litt ut ifra stereotype idealer for hva som er pent, attraktivt osv., også lurer man kanskje litt på hvorfor man tiltrekkes til en som ikke faller inn under denne stereotypien, men er det egentlig noe å bry seg om? Og er det ikke egentlig bare bra at vi tiltrekkes av litt forskjellige typer og andre typer enn idealene? Man kan jo daglig se folk som har det godt sammen med og er svært så tiltrukket av noen en selv ikke finner attraktiv. Nei, just go for it! Ja det er rart.. Jeg ELSKER utseendet til han jeg holder på med, selv om flere av mine venninner sier at han ikke er verdens heiteste. Smak og behag da. Han har ihvertfall utrolig deilig kropp, og det er første gang i historien at jeg liker en med litt hår på brystet. Når man virkelig blir forelsket i noen, blir personen pen av seg selv. Anonym poster: 48976ee2c75cb31da87698e45b8bbc95 Er ikke det akkurat det samme da? DU holder på med den DU finner attraktiv... TS brukte kanskje bare litt lenger tid på å bli tiltrukket. Helt enig i den siste setningen din.
Quilliam Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Nei, det er absolutt ikke merkelig. En sunn menneskehjerne blir forelsket av 3 grunner: Beundring av personlighet, tiltrekkelse av væremåte, seksuell tiltrekking av utseende. Så lenge de 3 tingene får hjernen din til å produsere fenyletylamin er du normal.
Rskre Skrevet 24. oktober 2012 #12 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Andlet har alltid interessert meg. Som barn blei eg til dømes fascinert av at det finst ansikt som liknar kvarandre. Så mykje speglar seg i andlet, trass i den maska vi er tvungne til å bere. Ei grannejente øydela andletet etter eit bilkrasj. Ho hadde altså synlege spor i ansiktet etter ulukka. Det øydelagde andletet, fullt av arr, set sitt merke på alt ho seinare opplever. Og det er nettopp opplevinga av å vera fråstøytt, utstøytt, innestengd og utestengd som kjem til å setja sitt preg på livet hennar. Arra blir sprinklar rundt kroppen både i bokstaveleg og symbolsk forstand. Endret 24. oktober 2012 av Rskre
Petra75 Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg syns det er merkelig, jeg trenger både fysisk og psykisk tiltrekning for å være interessert. Men selvfølgelig, om du ikke bryr deg, så bryr du deg ikke, så kjør på. Jeg blir aldri tiltrukket fysisk før jeg blir tiltrukket psykisk. Det har aldri hendt at jeg har blitt betatt av kun et bilde av en pen mann (vel, etter at jeg ble voksen, vel og merke. Som fjortis forelsket jeg meg i det meste bare det pustet). Jeg blir tiltrukket av menn med selvtillit, selvironi og humor. Og disse har jeg erfaring med kommer i alle fasonger
Gjest Lincoln Skrevet 24. oktober 2012 #14 Skrevet 24. oktober 2012 Rart hva litt penger på bok kan gjøre med tiltrekningsgraden til en mann
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #15 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vet neimen ikke, jeg har pleid å falle for gutter/menn jeg har syntes var kjekke, samtidig som de må ha noe mer enn det (utstråling i det minste). Etter hvert som jeg har blitt voksen er det først og fremst personligheten jeg blir tiltrukket av, og sider ved den som er kombatible med meg (heldigvis). Samtidig legger jeg fortsatt merke til utseendet til vedkommende, og tiltrekkes av det ytre også. Men som andre her sier synes jeg jo hele mannen blir fin og tiltrekkende når jeg først har blitt betatt og forelska. Tror nok jeg har noen føringer for hvordan han ser ut, sannsynligheten er liten for at jeg hadde falt for en som var svært overvektig, helt ute av form eller veldig glatt, men det har jo også sammenheng med personlighet og livsstil. De jeg har falt for og vært sammen med har sett veldig forskjellige ut, og han jeg er forelska i nå er for eksempel tynn i håret og ikke spesielt høy, men jeg synes han er dødssexy og vakker. Anonym poster: 785dbd188e5ee7ae5486684c9d8667a5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #16 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg skjønner godt hva du mener, TS. Jeg opplevde også for noen år siden å bli skikkelig tiltrukket av en mann jeg i begynnelsen syns var stygg. I tillegg syns jeg han var litt merkelig og teit. Men etter å ha kjent han en uke, merket jeg plutselig at jeg var betatt av ham. Jeg hadde skikkelig sterke følelser for ham, men de ble dessverre ikke gjengjeldt. Kom til slutt over ham, men det tok sin tid. Siden har jeg flere ganger opplevd å bli veldig tiltrukket av menn som jeg i utgangspunktet syns er mindre pene (eller stygg om du vil). Hadde noen fortalt meg at jeg kom til å bli forelsket i disse mennene da jeg traff dem for første gang, ville jeg trodd de spøkte med meg. Men jeg syns det er flott at utseendet ikke nødvendigvis spiller så stor rolle Anonym poster: 99a162889c267ca82033f20b88bb6e80
Genesis Skrevet 24. oktober 2012 #17 Skrevet 24. oktober 2012 Hei! Jeg lagde ganske nylig en tråd på seksualitet. Jeg skrev om en sterk tiltrekkning jeg har til en mann som er 10-15 år eldre enn meg og som jeg ikke syntes var tiltrekkende utseendemessig fra starten. Jeg brukte ordet "stygg", for å kommunisere klart. Mange syntes det var veldig merkelig og fokuserte på om det var mulig å bli tiltrukket av en mann men i utganspunktet finner lite kroppslig tiltrekkende. Er det så rart? Jeg har ikke opplevd det i så sterk grad som nå, men har vært forelsket i lærern på vgs og for min del spiller ikke utseende så stor rolle, selv om det ofte er pene gutter jeg har endt opp med. Er det jeg som er rar? Jeg følte meg plutselig rar. Men er det så veldig merkelig? Det er så uendelig mye annet enn kropp. Utstrålig, holdning, interesser, kunnskap, personlighet osv. For kvinner er utseendet uviktig, for menn er det viktig. Der har du svaret ditt!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #18 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hadde et forhold til en fyr som jeg i utgangspunktet ikke syns var så tiltrekkende. Han var stor, og var ikke akkurat lekker å se på, men uansett så var det noe ved han som gjorde at jeg ble forelska.. Utseendet hadde ikke så stor betydning for forholdet vårt, og det var helt andre grunner til at det ble slutt.. Men, jeg skal være så ærlig som at jeg ønsker meg en kjæreste jeg syns er pen nestegang Anonym poster: c84d66469f831db2c353306aec8caa29
Pene sko... Skrevet 24. oktober 2012 #19 Skrevet 24. oktober 2012 For unge (kall dem gjerne umodne) damer er utseende som regel altavgjørende. Fra de er tenåringer til de treffer 30 år. Bare utseende er der, så er det liv laget, tror de ofte. Damer med noen år bak seg og mer livserfaring vet at de riktig gode forholdene baserer seg på personlighet, ikke bare utseendemessig kjemi. Det er av erfaring man lærer, og noen trenger dessverre mye dårlig erfaring før de omsider lærer hva som er lurt å se etter. De lærer også å utvide horisonten sin tror jeg.
Gjest Chloè Skrevet 24. oktober 2012 #20 Skrevet 24. oktober 2012 For unge (kall dem gjerne umodne) damer er utseende som regel altavgjørende. Fra de er tenåringer til de treffer 30 år. Bare utseende er der, så er det liv laget, tror de ofte. Damer med noen år bak seg og mer livserfaring vet at de riktig gode forholdene baserer seg på personlighet, ikke bare utseendemessig kjemi. Det er av erfaring man lærer, og noen trenger dessverre mye dårlig erfaring før de omsider lærer hva som er lurt å se etter. De lærer også å utvide horisonten sin tror jeg. Jeg har aldri, ei mine venninner eller noen jeg kjenner, blitt sammen med en mann bare fordi han har utseende og ingenting annet. Å vi er alle 20+. For min del må jeg bli tiltrukket psykisk før fysisk. Som har resultert i at jeg blir forelsket i menn som kanskje noen syns ikke er kjekke. Det hjelper ikke å være verdens kjekkeste om jeg ikke liker personligheten din eller vi ikke har kjemi, da duger du bare til sex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå