Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg var i utlandet i litt over ett år. Først i forbindelse med studier, deretter fordi jeg trivdes godt der og begynte å jobbe. Møtte en mann og var mye sammen med han. I starten var det bare gøy, begge var innstilt på det.. Men etter en stund begynte han å få følelser for meg sa han, og ville at vi skulle bli sammen. Samtidig som han på mange måter var god og snill, så jeg tendenser til kontrollbehov og sjalusi hos han. Han kunne også snakke nedsettende til meg og andre.. Jeg stolte bl.a. derfor ikke på at han mente han hadde følelser for meg. Men vi fortsatte å være mye sammen. Vi koste oss mye sammen. Han var morsom, sjarmerende, omsorgsfull osv. Men glimt av negative sider vistes. Jeg begynte å rette meg etter han. Unngikk krangler ved å føye meg. Han syntes det var flott at vi gikk så godt sammen, ingen krangler osv. Men det var jo fordi jeg bare holdt mer og mer kjeft. Gradvis ble jeg mer og mer påpasselig med hvordan jeg kledde meg for å unngå krangel/kritikk, sluttet å være så åpen mot folk jeg møtte (menn, siden det fort førte til sjalusi), gikk nesten bare ut om han var med så han ikke skulle bli mistenksom og tro at jeg var sammen med andre menn.. Begynte å oppføre meg som han ønsket at jeg skulle oppføre meg. Jeg mistet meg selv og fikk ikke til å bli den jeg pleide å være igjen. Jeg likte mange sider ved han, men mislikte andre sider så mye at jeg bestemte meg for å komme meg vekk. De fleste rundt oss så oss som et kjærlig par. Vi var ikke sammen, men de fleste antok nok at vi var det. Folk på stedet vet lite/ingenting om de negative sidene hans. Han fremstår som en utrolig sjarmerende og bra mann. Jeg reiste rett og slett derfra. Før jeg gjorde det snakket jeg og mannen litt om å reise til Norge sammen. Men det var ikke seriøse planer, han kunne ikke gjort det om vi ønsket det engang. Men jeg vet at noen trodde at han skulle bli med. Jeg liker stedet veldig godt. Savner å være der.. Men jeg vil ikke reise tilbake for jeg vet ikke hvordan han vil reagere, hva han har fortalt folk der. De tenker vel at jeg er jævlig som fikk han til å tro at han kunne være med meg til Norge. Han ringte meg og sendte mail og smser etter at jeg dro. Ville at jeg skulle komme tilbake, ville at han skulle komme til meg osv. Jeg avviste han og sluttet å svare når han ikke så ut til å forstå. Nå er det fire mnd siden jeg hørte fra han sist. Det er nesten et år siden jeg reiste derfra. Jeg tenker at han føler at han har mistet ære nå. At han skammer seg over at jeg stakk. Jeg lurer på hva familien hans tror om meg, var mye sammen med dem. I beste fall har han ikke sagt mer enn at det ikke funket mellom oss. I mindre bra fall sier han at han dumpa meg, at jeg ble knust og stakk. I verste fall sier han at jeg hadde lurt han til å tro at jeg ville ha et seriøst forhold med han, at han elsket meg, men jeg var falsk og lekte med han. Jeg kunne bare gitt blaffen og reist dit igjen. Men det er et lite samfunn der jeg lett kunne blitt stående utenfor om han har sagt noe negativt om meg. Menn fra hans land er kjent for å være uærlige, lure nordiske jenter for å få opphold i Norden osv. Så noen ante vel at det var det som var i ferd med å skje da jeg var der. Noen advarte meg til og med om menn fra det landet, uten å ha noe negativt å si om akkurat denne mannen. Han er generelt godt likt der, fremstår hyggelig og ordentlig. Jeg vil ikke sverte han, men vil ikke bare hysje om noen spør hva som egentlig gjorde at jeg stakk. Hvordan bør jeg forholde meg? Er litt redd for at noen skal reagere veldig negativt om de ser meg der igjen. Men jeg vil ikke la det styre meg heller. Jeg vil tilbake dit.. Ble kjent med noen jeg ikke har hatt mye kontakt med siden, og som det ikke er naturlig for meg å kontakte nå for å finne ut hvordan landet ligger. Noen råd? Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.. Kanskje jeg tenker for mye. Siden jeg reiste så brått, tenker jeg at folk gjorde seg noen tanker. Jeg var på hils med mange, og alle så meg jo med denne mannen. Jeg bryr meg vanligvis ikke om hva folk tenker om meg. Men nå frykter jeg at de skal se på meg som en annen enn den jeg er. Noen er kanskje til og med agressive fordi jeg har "vært jævlig" mot mannen.
Gjest Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Noen ganger har venner rett. Det hørtes ikke ut som et sunt forhold for ditt vedkommende. Det finnes så mange steder å reise til. Så mange trivelige lokalsamfunn, så mange hyggelige små steder. Er det noen grunn til at du skulle reise tilbake akkurat dit? Hvilken rolle spiller det hva folk du ikke møter sier om deg? Ditt liv handler ikke om hva andre synes, mener, tenker, lyver om eller innbiller seg. Det handler om deg og hva som er bra for deg. Gå videre i livet ditt, og arkiver dette som en interessant erfaring. Om du sliter med tanker rundt dette, så anbefaler jeg deg å lære deg disosieringsteknikk. Da får du mye dritt unna. En god coach og en del andre typer behandlere kan hjelpe deg med dette. Send meg pm om du vil ha detaljer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå