AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Er ikke så mange månedene siden jeg brøt ut av et dårlig langvarig forhold med mye sjalusi og paranoia om utroskap fra hans side, og har etter det blitt innesluttet, sjenert, angstete og nesten redd for menn. Ikke for at jeg tror de vil være stygge med meg, men fordi jeg har hatt så dårlig selvtillitt, at jeg har blitt nervøs og skjelven og flau om jeg sitter alene med en mann og prater. Og dårlig samvittighet i tilfelle jeg skulle være sekuell/flørtende i kroppspråket, noe jeg ble fortalt var galt i noen år, som jeg ikke engang var oppmerksom på selv (eller de andre bortsett fra eksen). Jaja, poenget. De siste ukene har det gått mer og mer opp for meg at det ikke er noen andre som bestemmer over meg enn meg selv, har begynt å tine litt opp når jeg prater med menn, og i tillegg småforelsker meg i noen og storforelsker meg i andre. Vil så klart holde det hemmelig, siden jeg tydeligvis forelsker meg ukontrollert om dagen. I dag tillot jeg meg selv å flørte litt med en ny bekjentskap, og det var jo helt merkelig. Plutselig selvtillitt, smilte og lo, og ingen dårlig samvittighet! Selv om hodet mitt er kaotisk og jeg blir betatt i hytt og pine for tiden, er dette et bra framskritt? Det er jo ikke som jeg er ufin/kysser/puler disse som får meg til å rødme bare jeg tenker på dem, er det bare de gamle tankene som er vant med å føle usikkerhet om dette? Anonym poster: f557ac785840a806c5cf7b86f63a6a5e 2
Nettinettet Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vil bare si GRATULERER jeg, fordi du har gjort det som veldig mange andre damer ikke gjør. Det enkleste å gjøre når man har vært i et destruktiv forhold er å leke martyr. I MANGE år! Man har liksom en grunn til å synes synd på seg selv og en grunn til ¨å ikke være klar for kjærligheten. Det å bearbeide fortiden handler egentlig bare om å bestemme seg for å gi slipp på den. Det at du har vært uheldig har ingenting med alle menn å gjøre, og når man innser det så har man kommet et godt steg på vei. DU er en inspirasjon til mange her inne og jeg håper de leser innlegget ditt og tør å ta tak i sine egne følelser og komme seg videre de også! Jeg er sikker på at du vil finne kjærligheten når du er helt klar, ingen tvil! For du har det som må til for å finne en som ser din verdi og vil sette pris på deg :D 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Åh så godt å høre, ble litt flau nesten her nå jeg! (hadde regna med pepper for å "forelske meg i hytt og pine" men jeg vet jo hvor det der kommer fra, fortiden, så jeg må slutte å gi det oppmerksomhet.) Martyr ja, haha, jeg har sittet hjemme inneslutta og ganske ensom de siste månedene (treffer folk avogtil, men ender opp i skrekk og gru fordi det går så langt mellom hver gang at jeg blir helt rar hver gang) men de siste ukene har jeg turt å ta opp kontakten med gamle venner (jeg var jo flau for dem og, må vite. Hvor mange ganger har ikke de stilt opp når eksen jaga meg ut av hjemmet, støtta meg osv.. var redd de ville tenke "Åja, NÅ er vi gode nok, nå som hun ikke har han" ) Alt ser iallfall ut til å gå rette veien. :-) Må bare passe på å komme meg ut hver dag, og sosialisere meg og slutte å være usikker på meg selv! Og smile til de kjekke guttan! Anonym poster: f557ac785840a806c5cf7b86f63a6a5e 1
Gjest navnelapp Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Hurra for deg, og lykke til! Eg blir så glad for kvar person eg høyrer om som klarer å fri seg frå kontrollerande partnerar, Break free! :D
Nettinettet Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) de siste ukene har jeg turt å ta opp kontakten med gamle venner (jeg var jo flau for dem og, må vite. Hvor mange ganger har ikke de stilt opp når eksen jaga meg ut av hjemmet, støtta meg osv.. var redd de ville tenke "Åja, NÅ er vi gode nok, nå som hun ikke har han" ) Alt ser iallfall ut til å gå rette veien. :-) Må bare passe på å komme meg ut hver dag, og sosialisere meg og slutte å være usikker på meg selv! Og smile til de kjekke guttan! Anonym poster: f557ac785840a806c5cf7b86f63a6a5e Vet du, jeg tror du er inne på noe veldig viktig akkuratt der. Når vi forelsker oss så legger vi vekk livet vi hadde før og blir oppslukt i forholdet. Menn derrimot de lar forholde bli en ekstra del av livet de hadde fra før. De er flinkere til å prioritere vennene sine, gjøre sine egne ting, mens vi blir irritert fordi vi ikke har noe liv utenom forholdet. Jeg tror at jeg har spolert mange av mine forhold fordi jeg har brukt all min energi på forholdet og ikke på veninnene mine, interessene mine osv. Så når jeg blir singel innser jeg at jeg har valgt vekk de personene i livet mitt som alltid har vært der for meg, altså veninnene. Vi virkelig bli flinkere til å være litt mer som gutta på det området :D Endret 24. oktober 2012 av Nettinettet
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for fine svar Ja, neste gang jeg finner meg kjæreste, skal jeg ikke falle så hardt og grundig for han. Into the abyss! ;D Det var jo det som gikk galt sist: forelsket altfor lenge, blind av kjærlighet da jeg fikk han, og levde gjennom en manifestasjon og luftspeiling av det jeg ønsket han skulle være de siste årene sammen. Var jo ikke helt bortkastet da, har iallfall lært å ikke slenge hjertet mitt etter folk igjen :-) Anonym poster: f557ac785840a806c5cf7b86f63a6a5e 1
Nettinettet Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Vet du jeg ble kjempenspirert av denne samtalen i dag jeg! Her er ett innlegg som jeg skrev i din ære: http://denrette.com/2012/10/24/fokuserer-du-for-mye-pa-han/
aquiz Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Det er du som begynner å bli normal igjen...! Det er virkelig deilig å flørte og kunne komme seg unna et forhold som ikke er bra for deg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå