AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har vært på jakt etter et bra varmebeskyttende produkt med hold siden jeg krøller og retter håret en del, og håret mitt holder krøller spesielt dårlig. Nylig var jeg innom frisøren og ble veiledet til å kjøpe 'Redken heat styling thermo actif iron shape 11' - en rosa spray som skulle være akkurat det jeg trenger, i tillegg til pleiende for håret. Når jeg kommer hjem og kikker nærmere på innholdsfortegnelsen, så står Alcohol Denat som ingrediens nr.1.... Spørsmålet mitt er vel egentlig, hvor pleiende kan det være med Alkohol Denat for å beskytte håret mot varme? Vil ikke mitt litt tørre og blondstripete hår ta mer skade av dette produktet? Eller har denne ingrediensen en spesiell funksjon som gjør at de andre ingrediensene kan virke pleiende?? Litt vanskelige spørsmål kanskje, men håper noen kan hjelpe meg Anonym poster: 157c48919f8c70cf0c942747efb7866e
Professor Orm Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er ikke frisør, jeg bare vet mange rare ting. Dessuten er jeg opptatt av hår. Her kommer min hypotese: Når man lager et kosmetisk produkt, må man ha et løsemiddel. Oftest bruker man vann, som er både enkelt og billig, men det er ikke alltid egnet til dette. Noen aktive ingredienser løser seg ikke i vann, og vann har høyere kokepunkt enn denaturert alkohol (alkohol gjort udrikkelig ved å tilsette giftige ingredienser eller stoffer som smaker vondt), og dermed fordamper det ikke like lett. Man vil jo utsette håret sitt for minst mulig varme, og jo høyere kokepunkt, jo lengre må man holde jernet der. Jeg tror en eller begge disse faktorene er årsaken. Jeg vil tro at dette sliter omtrent like mye som de produktene du har brukt før. Det er varmen som ødelegger håret mest. Håper dette hjalp.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Takk skal du ha Professor Orm Jeg mistenker du har rett, at alkohol denat har en funksjon som IKKE er å tørke ut håret ytterligere, men i stedet beskytte og la de andre ingrediensene virke Prøvde ihvertfall produktet et par ganger og det virker som det er ok, gir litt hold også. Langtidseffekt vet jeg selvsagt ikke noe om på dette stadiet. Så takk for svar enda en gang Hvis det er noen som kan anbefale et bra varmebeskyttende produkt som virker (og gjerne si litt om hvorfor det virker også) så gjerne del i denne tråden. Jeg er åpen for forslag. Anonym poster: 157c48919f8c70cf0c942747efb7866e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå