AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Hei! Jeg er ny her inne på forumet, har et stort behov for å få "snakket" ut litt. Jeg ser at det er mange tråder her inne der folk snakker ut om eksen, og det er akkurat det jeg også har behov for. Mest fordi jeg sliter med å glemme han og de tingene han sa/gjorde med meg. Håper at han ikke er en aktiv leser av kvinneguiden, here goes: Jeg hadde nettopp gjort det slutt med en annen eks, vi hadde vært sammen i fire år og ting begynte å skrangle. Vi hadde ofte lange perioder der det var mye krangling og vi var rett og slett lei. Vi ble begge enige om at tiden var inne for å gjøre det slutt. (Kort fortalt) Jeg var veldig glad i trening og ble medlem av et forum der folk deler den samme lidenskapen for trening. Jeg fikk plutselig kontakt med en fyr der inne via privatmeldinger, jeg tenkte først ikke så mye over det og tok det som lett prat mellom meg og en ukjent via nettet. Jeg vil legge til at dette forumet hovedsakelig er ment for at man skal loggføre trening, det er ingen "møteplass". Tiden gikk og vi pratet mye sammen, til slutt ble det slik at vi utvekslet tlf nr og bestemte oss for å møte hverandre. Jeg hadde aldri møtt noen fra nettet før, så jeg var veldig forsiktig, det ble kun til at vi tok en treningsøkt sammen på et treningssenter. Han var en veldig kjekk gutt, (jeg er 21, han 23). Tiden gikk og vi bestemte oss for å møte hverandre flere ganger. Vi hadde møttes tre ganger og han hintet til at han ønsket at vi skulle ha oss.. jeg sa tydelig ifra om at jeg nettopp hadde kommet ut av et forhold og jeg var ikke den jenta som bare "hadde" meg med folk uten at jeg kjente dem. Jeg har alltid vært opptatt av at jeg ønsker å være i et forhold før jeg "har meg". Dette respekterte han og sa at han likte det. Den fjerde daten var jeg hjemme hos han, og han ville at vi skulle bli kjærester, så det ble nå slik. Han inviterte meg så med på tur til Sverige, han ville studere der og ville at jeg skulle bli med han. For turen sin skyld. Vi ble der i to dager for så å reise hjem igjen. Det jeg reagerte på under den turen var at mens vi hadde oss, spurte han meg flere ganger om ikke vi kunne lage barn sammen?? Jeg tenkte at han bare fleipa, men det viste seg at videre utover i forholdet fortsatte han å si det, og han mente det også. Jeg ble litt skremt, men syns også at det var sjarmerende at han var så betatt av meg. Selv om jeg sa nei til å få barn m tanke på at jeg er student og vi kjenner jo ikke hverandre så godt. Videre utover sa han til meg at han ønsket at jeg skulle flytte sammen med han til sverige, finne meg et annet studie så kunne vi bo der og få barn sammen.. Jeg vil legge til at vi bare hadde møttes i 1 mnd i denne perioden, så alt gikk veldig fort fram.. Alt dette gjorde meg veldig usikker, og det viste seg at han ikke hadde vært helt ærlig med meg i løpet av denne perioden, han skal visstnok i fengsel for å ha hatt seg med ei jente på 14 år for noen år tilbake, da var han 20.. han var også veldig dårlig på å ta kontakt med meg, altså vi snakket veldig lite sammen, men han var veldig på meg de få gangene vi hadde møttes og han kunne også være litt hardhendt innimellom. Han hadde egentlig et stort psykisk overtak på meg. Jeg hørte som sagt ikke så mye ifra han i denne perioden, han sendte noen meldinger, men han ville aldri snakke i tlf. Det jeg også syns var så rart var at han virket veldig eiesyk over meg når vi var alene, men da vi gikk ute blandt folk virket det nesten som at han ikke ville ha noe med meg å gjøre. Jeg fant også ut av litt ting som han ikke hadde vært helt ærlig med meg om, så ting som hvor mange han har hatt seg med, for han visste at jeg ikke likte gutter som hadde hatt seg med så mange, så da sa han til meg at han sa færre antall jenter for at han skulle få møte meg igjen. Det hele endte med at siden jeg ikke hørte noe fra han på to uker, gadd jeg ikke mer, før han sendte meg en mld som om alt var bra og han ville møtes. Jeg takket pent nei og sa at jeg var ferdig med det. Vil ogå legge til at eks hans hadde vært utro mot han, så han sa at han hadde litt problemer med å stole på jenter, og sa ofte til meg at hvi du finner en annen gutt som du syns er mer interessant er det fint om du sier ifra og ikke er utro mot meg. Dette gjorde meg usikekr, for da trodde jeg at kanskje han egentlig ikke er så interessert i meg siden han sier det hele tiden? Det endte som sagt med at jeg sendte han en melding og sa at jeg ikke var interessert lenger, men jeg r jo i utgangspunktet det. Jeg fikk ingen meldinger av han før for ca 3 mnd siden. Skriver ikke følgen av den meldingen nå.. Altså, dette ble en kjempelang tekst, masse rot, og enda kunne jeg fortsatt å skrive flere sider, men det blir for mye. Poenget med denne teksten er at jeg skjønner ikke hva han ville med meg, da jeg var med han og møtte en venn av han, itroduserte han meg som bare en venn som han sov med, mens da vi var alene var han for ivrig, skulle ha barn, snakket om bryllupp og at jeg skulle droppe mine studieplaner for han her i Norge for å bli med han og studere der han vil studere. Jeg har hatt problemer med å skjønne hva han ville med meg,alt var så forvirrende og jeg føler meg dum og naiv for at jeg ikke skjønner dette.. Jeg tenker fortsatt mye på han og ble veldig såret, jeg føler at han bare lekte med meg, og jeg sa så tydelig ifra til han om at dersom han bare er ute etter en ting kan han finne seg noe annet og ikke kaste bort tiden min.. Uansett, jeg skjønner ikke hvorfor jeg kan bli ferdig med han. Jeg ønsker ikke å ha noe med han å gjøre, skulle ønske at jeg aldri møtte han og føler meg dum og løs. På samme måte savner jeg han, det gjør at jeg føler meg svak og tragisk.. Anonym poster: da8cd1218156f026eb662b6a769e3d9c
Papirbit Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Liker at du må forklare oss at du IKKE møtte han på en nettdatingsside, som om vi hadde dømt deg..Er ikke nesten alle single her medlem på sukker.no? Det første som slår meg er denne mannelogikken hvor han prøver seg på deg,men han liker at du avviser han for det er mer riktig.. Videre syns jeg at logikken hans fortsetter å forundre meg. Hvem er det som ber en kvinne få barn med seg etter å ha møtt henne kun få ganger?? hvordan ber han DEG om at DU skal ofre din studie for han?? Det med at han hadde seg med en 14 åring greier jeg ikke å kommentere på engang,jeg har ikke ord..Helt klart dealbreaker!!!! Alt her skurrer,og du skjønner det selv,helt på egenhånd, likevel er du usikker fordi du kanskje vil ha han likevel? Ikke føl deg dum og løs, du hadde sex, det var gøy og nå er det over. Kutt ut all kontakt, si at du ikke er interessert, evetuelt kan du spørre hva han EGENTLIG vil med deg,men den hadde jeg droppet.. For det hadde han sett på som åpen vindu for å komme tilbake igjen,og den bør han ikke få.... Ellers vet jeg ikke,jeg er ikke psykolog eller flink med mennesker,men alle farelappene varsler her.. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg hadde droppet denne mannen. Han snakker om barn i løpet av kort tid. Han ønsker at du skal bytte studie og flytte med ham. Du skal gjøre som han ønsker og det som passer ham. Han sier noe om utroskap fra en eks og gir beskjed om at du må si i fra. Alt for å holde på deg, at du forsikrer deg om at det er han du vil satse på. Ikke tulle med. Han høres ikke helt god ut og ikke en som respekterer deg og bryr seg om deg. Anonym poster: 29a6327eca8cb1642e640e69c6579e0a 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Tusen takk for flotte svar dere! Det setter jeg svært pris på! Jeg bare syns det er så rart at han var så ivrig på meg, da vi var alene, mens da vi var ute blandt folk kunne han virke litt "care" hvis dere skjønner? Poenget er at jeg syns han er en stor idiot og at han ikke behandlet meg noe pent, alikevel sårer det meg veldig at han var så ivrig, men det var så lett å gi slipp på meg også. Jeg hadde aldri i livet ville flyttet og sluttet med studiene mine, det sa jeg vel ganske tydelig ifra om også, men de tingene han sa og gjorde med meg fikk meg bare til å bli enda mer avhegnig, betatt av han, jeg som i utgangspunktet er en veldig uavhengig person. Alt dette startet i begynnelsen av Januar og sluttet brått i begynnelsen av mars. Han hadde noen ting som han hadde lånt av meg som jeg skulle ha tilbake som han ikke gadd å sende meg. Jeg prøvde å få tak i han i begynnelsen av Juli, for jeg ønsket å bli ferdig med han og få tilbake igjen det som er mitt. Det hele endte derfor med at jeg dro for å hente det og han sa til meg at han gjerne ville snakke ut om at vi hadde en så brå slutt og lurte på om ikke kanskje vi kunne prøve på nytt igjen. Det var da han fortalte meg at han skulle i fengsel, jeg husker at jeg følte meg så dum og utnyttet, for han visste at jeg aldri ville ha møtt han osv dersom jeg visste dette på forhånd. Jeg syns det var vanskelig å møte han igjen og jeg klarte så vidt å snakke da jeg møtte han. Jeg hadde virkelig store følelser for han, og det er derfor dette er så vanskelig når jeg vet at han har løyet for meg. Vi snakket ut da jeg var hos han, jeg sa at jeg ikke hadde glemt han og syns at alt var veldig vanskelig, han ville som sagt at vi skulle prøve å være sammen igjen, men ta det litt rolig slik at vi ikke forhastet oss. han ville at jeg skulle sove hos han, jeg sa nei og at det ble for dumt å starte på nytt igjen med det surret vi hadde tidligere. Av en eller annen dum grunn ble det til at vi hadde oss igjen, ikke spør hvorfor, det er ikke likt meg og jeg føler meg dum. Han ville fortsatt at vi skulle prøve å bli sammen igjen, men at vi måtte ta det rolig og se hva som skjedde siden han skulle i fengsel. Jeg sa at jeg var veldig redd for å bli såret igjen og visste egentlig ikke hva jeg ville.. Siden jeg sa det virket det som at han ville ha meg for ut av leiligheten, da virket han nesten litt sur, og sa at han skullekontakte meg igjen. Dette var da i August, har ikke hørt noe mer fra han.. Jeg føler meg dum og brukt. Jeg har ikke tatt noe kontakt med han i ettertid, selv om jeg har hatt kjempelyst til å sende han en melding og si akkurat hva jeg syns om han, men jeg føler at jeg bare da blir fremstilt som svak ovenfor han, og at han da får det han vil. Jeg har slettet nr hans, har han ikke på fb, men jeg sjekker fortsatt youtubkanalen hans, andre sosiale medier som han er på.. Anonym poster: da8cd1218156f026eb662b6a769e3d9c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Ikke ta opp kontakten. Ikke send en melding. Innse at du er en erfaring rikere og gå videre. Selv om du føler deg brukt og dum og svak i forhold til ham så trenger du ikke å fortelle ham det. Ta erfaringen med deg på og så vet du hva du ikke ønsker av en fremtidig mann. Anonym poster: 29a6327eca8cb1642e640e69c6579e0a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Akkurat det jeg hadde tenkt til, jeg skal ikke ta noe mer kontakt med han. Han har nå flyttet til Sverige, noe som er helt greit for meg. Det eneste jeg sitter igjen med som jeg lurer på er hvorfor han ville ha barn, hvorfor ville han at vi skulle flytte sammen etter så kort tid? De tingene skjønner jeg ikke og det er ting jeg gjerne skulle hatt svar på, det hadde vært så mye lettere om han bare brukte meg og ikke snakket om fremtiden for så at det bare tok slutt, for da hadde jeg skjønt det. Dette er ting jeg går og tenker på hver dag, og jeg vet ikke hvorfor. Det irriterer meg at jeg stadig vekk må sjekke de andre sosiale mediene hans. Jeg drømmer ofte om han og det er sanger som minner meg om han. Jeg syns dette er så rart for det er ikke likt meg å tenke sånn på en annen person.. Det var en periode hvor jeg var veldig deprimert og sleit med jobb og studier for jeg hadde det rett og slett ikke bra med meg selv. Beklager at dere må lese all denne sytingen, men mine venner og familie er ganske lei av å høre om det, noe jeg skjønner.. De skjønner heller ikke hvofor jeg har så store problemer med å glemme det, noe jeg selv ikke skjønner heller.. Anonym poster: da8cd1218156f026eb662b6a769e3d9c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Og hviken etnisitet hadde han? Anonym poster: 99df0899828d23a0f2214bf9bb374e01 1
Majott Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Han visste nok ikke helt hva han selv ville, derfor var han uklar og varierende. Men han ville sikre seg at du var med han så lenge han ville, sikkert derfor han snakket om barn og bryllup. Han var vel ikke helt klar til å forplikte seg med det, men ville at du skulle forplikte deg til han pga at han framsto som mer seriøs når han viste deg at han ville ha et liv med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 Takker igjen for svar! Han var norsk etnisk. Fra og med i dag er jeg ferdig med han, selv om jeg egentlig ikke er det, skal jeg tvinge meg selv til å bli det. Alt dette er jo i bunn og grunn ganske tragisk, og jeg trengte å få skrevet det ned og lese det for meg selv, først da innså jeg hvor teit alt dette egentlig er. At han klarte å få meg usikker, avhengig av han osv skal han ha ære for, men den tid er forbi. Takk alle dere som kom med svar og støtte, dette ga meg en god start på dagen. Nå er jeg ferdig med han for godt! Anonym poster: da8cd1218156f026eb662b6a769e3d9c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Skulle bare ønske at noen kunne knipse med fingrene sånn at jeg kunne glemme han... Anonym poster: da8cd1218156f026eb662b6a769e3d9c
Gjest navnelapp Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Fyll livet ditt med noko anna. Engasjer deg i frivillig arbeid, begynn i kor, finn ein ny idrett å drive med eller bli besøksvenn for Røde Kors. Du har ein hang-up på dette, og så lenge du surrar rundt utan alt for mykje meining i livet ditt så vert du hengande ved denne idioten. For å distrahere deg sjølv kan du bruke denne mentale øvinga: Sjå han for deg i lilla skjorte, grønt slips og ein alt for liten raud dress. Dressen er for kort på ermene, Buksebeina stoppar midt på leggen og slipset er knytta feil. Han er bustete på håret, og har sovna med solbriller på i syden, så han er peonraud i ansiktet med kvite "vaskebjørn"-auge. Eg trur faktisk han har tissa på seg og. Stirr på han slik at han blir mindre og mindre. Til slutt får han plass i ei skoeske. Visualiser at du puttar han i ei skoeske, slår ein hyssing rundt med dobbeltknute, ta bussen til ein annan by med skoeska og så går du til ein Fretex-kontainer. Putt eska i Fretex-kontaineren, og snurr rundt slik at han aldri meir kan kome ut. Snu deg rundt, rist på håret og marsjer derifrå med lett hjarte. Kvar gong du tenker på han så gjer du denne mentale øvinga. Etter kvart kjem han til å dukke sjeldnare og sjeldnare opp i tankane dine, og når han gjer det så berre ler du av at han framleis har på seg den teite dressen og har tissa på seg. Prøv, det virkar! Endret 4. desember 2012 av Alt godt
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Fyll livet ditt med noko anna. Engasjer deg i frivillig arbeid, begynn i kor, finn ein ny idrett å drive med eller bli besøksvenn for Røde Kors. Du har ein hang-up på dette, og så lenge du surrar rundt utan alt for mykje meining i livet ditt så vert du hengande ved denne idioten. For å distrahere deg sjølv kan du bruke denne mentale øvinga: Sjå han for deg i lilla skjorte, grønt slips og ein alt for liten raud dress. Dressen er for kort på ermene, Buksebeina stoppar midt på leggen og slipset er knytta feil. Han er bustete på håret, og har sovna med solbriller på i syden, så han er peonraud i ansiktet med kvite "vaskebjørn"-auge. Eg trur faktisk han har tissa på seg og. Stirr på han slik at han blir mindre og mindre. Til slutt får han plass i ei skoeske. Visualiser at du puttar han i ei skoeske, slår ein hyssing rundt med dobbeltknute, ta bussen til ein annan by med skoeska og så går du til ein Fretex-kontainer. Putt eska i Fretex-kontaineren, og snurr rundt slik at han aldri meir kan kome ut. Snu deg rundt, rist på håret og marsjer derifrå med lett hjarte. Kvar gong du tenker på han så gjer du denne mentale øvinga. Etter kvart kjem han til å dukke sjeldnare og sjeldnare opp i tankane dine, og når han gjer det så berre ler du av at han framleis har på seg den teite dressen og har tissa på seg. Prøv, det virkar! Nå ble jeg glad! Det skal jeg teste ut! Tusen takk for at du gjorde kvelden min Anonym poster: da8cd1218156f026eb662b6a769e3d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå