Prinsessepaien Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har møtt en ny mann, som er fabelaktig på veldig mange måter. Men det er jo selvfølgelig noe. Det er alltid noe. Han er 9 år eldre enn meg, noe jeg bare synes er positivt for min del. Men jeg er redd for at han skal synes jeg er for ung, og at han tenker at da er det hvertfall ikke noe stress med å gifte seg og få barn. Noe som jeg ikke stresser med, men som jeg ønsker i livet mitt. Han er morsom, og han får meg til å føle meg sexy og interessant. Han gir komplementer og overrasker med roser og sjokolade. Han er spennende å snakke med og jeg føler jeg kan snakke med han om alt. Og han er kjekk! Meeeen... Han røyker pot. I perioder ganske mye, på daglig basis og andre perioder ikke i det hele tatt. Jeg ser jo at det ikke påvirker livet hans, men jeg er veldig skeptisk til det. Og strengt talt, så er det jo ikke lov. Og jeg er jo fryktelig lovlydig av meg. Er jeg prippen som tenker sånn? Jeg føler vel ikke at det er ett problem så lenge vi bare dater, men jeg er redd for å gå inn i noe, som kanskje faller i hue på meg om ett år. Så, råd og tips mottas med stor takk!!
Eudyptula Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Her ville jeg også vært skeptisk. Det ville faktisk vært i nærheten av en dealbreaker. Du sier at det ikke påvirker livet hans, men hvis han i perioder røyker mye, kan det vel skje? Hvilken holdning har han til røykingen sin selv, og til det at han driver med noe ulovlig? Dersom dere tenker veldig forskjellig om dette, kan det utvilsomt utgjøre et problem i et eventuelt forhold. 3
Trude.lutt Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Dropp han! Blir sløv og selvsentrerte av hasj...... Tåkelagt i hode. 2
Prinsessepaien Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2012 Han selv, har selvfølgelig ett ganske avslappet forhold til røykingen. Men han vet at det han driver med ikke er lov. Og i forhold til om det går ut over livet hans, tviler jeg faktisk på. Han er såpass gammel og har bra utdannelse, og eget firma. Og begge deler har blitt opparbeidet selv om han har røyket. Meeen... Skeptisk...
kubrak Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Men han vet at det han driver med ikke er lov. gjør ting jeg selv er klar over ikke er lov, for eksmepel hender det at jeg kjører litt over fartsgrensen med vilje. Eller at jeg er for lat å ikke bruke blinklys når det ikke har noen hensikt. Tror nok mange har et feil inntrykk/perspektiv på alvorlighetsgraden av hasj. 1
Prinsessepaien Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2012 gjør ting jeg selv er klar over ikke er lov, for eksmepel hender det at jeg kjører litt over fartsgrensen med vilje. Eller at jeg er for lat å ikke bruke blinklys når det ikke har noen hensikt. Tror nok mange har et feil inntrykk/perspektiv på alvorlighetsgraden av hasj. sant! Men han bruker alltid blinklys da!
Guybrush Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 At det er ulovlig er en ting (det er ulovlig å shoppe med seg for mye drikke og smugle inn i norge også), poenget er vel heller at han gjør det til daglig i perioder. Jeg har ikke noe personlig imot bruken av en type stimuli - men jeg ser på det på lik linje med alkohol. Gjør du det i rett setting og av og til er det en sak - men om det blir i hytt og gevær tenker jeg "hvorfor?" 2
Prinsessepaien Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 23. oktober 2012 At det er ulovlig er en ting (det er ulovlig å shoppe med seg for mye drikke og smugle inn i norge også), poenget er vel heller at han gjør det til daglig i perioder. Jeg har ikke noe personlig imot bruken av en type stimuli - men jeg ser på det på lik linje med alkohol. Gjør du det i rett setting og av og til er det en sak - men om det blir i hytt og gevær tenker jeg "hvorfor?" Det er det jeg mener også. Men jeg vet ikke om det er noe han gjør når han er i ett forhold, eller om det er litt singellivet som på en måte får flyte litt fritt. Og er det egentlig så veldig annerledes enn å ta seg en pils eller ett glass rødvin på kvelden? Og ja, hadde jeg møtt en mann som tok seg en øl eller vin hver bidige kveld, så ville jeg også blitt bekymret...
Guybrush Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Du kan vel heller sammenligne det med å ta en halvflaske vin. Og jeg ville syntes det var rart om folk bøtta innpå så de var rusa hver eneste dag i perioder midt i uka.
Eudyptula Skrevet 23. oktober 2012 #12 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Det er det jeg mener også. Men jeg vet ikke om det er noe han gjør når han er i ett forhold, eller om det er litt singellivet som på en måte får flyte litt fritt. Dette må du iallfall finne ut av og tenke nøye gjennom før det blir aktuelt med et forhold og eventuelt å planlegge barn. Endret 23. oktober 2012 av MrsTula
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #13 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg var sammen med en fyr i mange år, som røykte cannabis (både hasj og marijuana) så og si daglig. Ikke MYE hver dag, så han kunne forsvare seg med at han ikke var et sløvt pot-hue. Men det påvirket absolutt aktivitetsnivå, tangegang, initiativ osv mye. I perioder hvor han ikke røykte ble han på mange måter en annen og mer tilstedeværende person - ikke nødvendigvis så mye lettere for meg å være sammen med, men i hvert fall mer den han egentlig er... Det gikk ikke utover jobben, men det var i grunn det eneste det ikke gikk utover; sine egne ambisjoner, forholdet til meg (også å gidde å ta et valg i om han egentlig ville være sammen med meg, etter hvert..), psyke... i varierende grad selvsagt, alt som er "feil" skyldes ikke cannabis, men det bidro til at han ikke gadd ta tak i ting på andre måter. Å røyke en gang i blant har jeg ikke noe problem med, og kan gjøre det selv (stort sett med års mellomrom). Men å røyke omtrent daglig synes jeg - og har erfaring med - at vitner om en avhengighet, selvmedisinering eller at en ikke synes livet er greit nok uten rus. Vet ikke hvor gammel han du har møtt er, men han må vel være nokså voksen, og da kan du ikke regne med han kommer til å endre noe særlig på inngrodde vaner. Anonym poster: 4669dce6f97f3e8edad8b08b1def35b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå