Gå til innhold

Gave til typen - en mandig man purse

Anbefalte innlegg

Gjest Wanderlust
Skrevet

Typen har snart bursdag, og jeg tenkte å kjøpe en man purse til ham. Hehe... Det er veldig viktig å finne en som ikke roper manneveske, men som er klassisk og pen likevel.

Nå drasser han rundt på en relativt stygg pc-veske med alle tingene sine, og det står ikke pent til stilen hans ellers. Han går mye i skjorter og pensko, men kjører også ofte en ganske kul og laidback stil.

Spørsmålet er hvor jeg kan finne dette i Oslo-området? Kanskje noen til og med ser for seg en veske som kunne ha passet? Hadde vært supert om jeg kan holde med under tusenlappen, siden økonomien ikke er helt på topp de nærmeste månedene. Vil helst ikke ty til nettshopping.

Videoannonse
Annonse
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

Jeg har aldri sett en mandig "manpurse" i hele mitt liv. Nå kan det være vi missforstår hverandre fordi jeg tenker på en tote når jeg hører ordet manpurse. Om du derimot mener messengerbag så synes jeg det finnes mye kult. Her og her feks. Har selv den første jeg linket til og er kjempefornøyd.

Fadern, ser nå at innlegget mitt er helt unødvendig. Både på nett og utenfor prisen du hadde tenkt deg. Jeg vet dessverre ikke om noen butikker i Oslo som selger gode messengerbags, men du kan stikke innom steen og strøm. Muligens de har noe der.

Skrevet

Jeg har aldri sett en mandig "manpurse" i hele mitt liv. Nå kan det være vi missforstår hverandre fordi jeg tenker på en tote når jeg hører ordet manpurse. Om du derimot mener messengerbag så synes jeg det finnes mye kult. Her og her feks. Har selv den første jeg linket til og er kjempefornøyd.

Fadern, ser nå at innlegget mitt er helt unødvendig. Både på nett og utenfor prisen du hadde tenkt deg. Jeg vet dessverre ikke om noen butikker i Oslo som selger gode messengerbags, men du kan stikke innom steen og strøm. Muligens de har noe der.

iiiiuuuuuæææææææh....!!!!

Anonym poster: 6d258dc7c77faa2bd2ffeaf1b9daf7ff

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Herreavdelingen på Zara pleier å ha stilige messenger/PCvesker i skinn til en bra pris.

• Liker 1
Skrevet

Han blir femi med en "man-purse". Det er som å gå rundt i skjørt og fortsatt tro man ser mandig ut.

Anonym poster: a98b5c1c48dadf303a792909565b7eb1

• Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Haha, huff. Jeg har ikke peiling på hva jeg mener, men stemmer nok at det er en messengerbag jeg er ute etter.

Herreavdelingen på Zara pleier å ha stilige messenger/PCvesker i skinn til en bra pris.

Takk for tipset! Har ikke sjekket ut manneavdelingen på Zara noe særlig tidligere, men mye faller i smak på kvinneavdelingen :)

Gjest gjest17
Skrevet

Jeg ville også sjekket herreavdelingen på Zara :-)

Skrevet

Ikke ødelegg bursdagen til den stakkars mannen med en "man-purse" da... 99 prosent av alle oppegående menn ville aldri tatt i en sånn en, ser femi og teit ut...

• Liker 2
Skrevet

Sikker på at han er en manperson og har lyst på en da? :)

Isj, jeg var så forelska i en i noen måneder. For noen uker siden var han arrogant også oppdaget jeg i tillegg at han tok på seg manpørsen da han skulle gå. Ble overrasket både over at jeg var så overfladisk at jeg synes dette var turnoff, og hvor turnoff det egentlig var.

• Liker 2
Skrevet

Ikke ødelegg bursdagen til den stakkars mannen med en "man-purse" da... 99 prosent av alle oppegående menn ville aldri tatt i en sånn en, ser femi og teit ut...

Man trenger ikke å se femi ut bare fordi pc veska er i skinn i stedet for nylon/polyester eller hva det nå er. Kombinasjonen dress og en standard utlevert pc veske ser jo bare teit ut. Litt som hvis vi jenter går med stillettsko og ryggsekk...

• Liker 3
Skrevet

Man trenger ikke å se femi ut bare fordi pc veska er i skinn i stedet for nylon/polyester eller hva det nå er. Kombinasjonen dress og en standard utlevert pc veske ser jo bare teit ut. Litt som hvis vi jenter går med stillettsko og ryggsekk...

Vel, det er ditt syn på saken... Jeg personlig, og mange menn med meg, synes mannevesker ser forferdelig teit ut. Og dessuten så er det forskjell på "mannevesker" og PC-bag.... Mannevesker er femi uansett hvordan du vrir og vender på det... Bare kjønnsløse, über-urbane, SV-menn som går rundt med slikt...

Skrevet

Anonym poster: a98b5c1c48dadf303a792909565b7eb1

• Liker 2
Skrevet

Så lenge han ikke har ytret noe ønske om å gå med manneveske selv, så ville jeg ikke akkurat kjøpt det til ham. Men du kan jo kjøpe en ny og kul pc-veske istedenfor?

Mange menn bruker pc-vesker, og du har dem i masse forskjellige stiler og materialer. Siden han allerede bruker en pc-veske, så er ihvertfall ikke det å dytte på ham noe han ikke vil bruke. ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

hahahaha, Joey , ler meg skakk.

Ts, her er mine forslag.

Det er bare begynne å tråle butikker til herrer. Til og med Morris kan ha noe...

Hugo Boss

283656476500759706_XoWMUwym_c.jpg

75364993734829654_LVspm7OC_c.jpg

54113632992981638_kKP1nonJ_c.jpg

Kenneth Cole Reaction Canvas Day Bag

16114511137414677_awGGrzAW_c.jpg

45387908714817021_7uYcaKBe_b.jpg

263671753153198939_25lbPUcI_c.jpg

234046511855103899_fNgrfvKF_c.jpg

Endret av Wonders
Skrevet

Har selv denne fra PMI selv, og er meget fornøyd. Viktig at stoffet på vesken du velger ikke er myk, hvis ikke så blir intrykket av "manpurse" veldig forsterket.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Tusen takk for svar og forslag.

Jeg aner som sagt ikke hva det er jeg ser etter, men tror jeg garantert går for noe som ligner en pc-bag i alle fall. De hvor det kun er korte håndtak på ser jo definitivt mest femi ut, og det vil vi ikke ha noe av ;)

Skrevet

Det føler som regel alltid med en rem. PM vesken har en i skinn og canvas. Hva legger du i "noe som ligner på en pc-bag". Slik som disse Morris-baggene uten detaljer i glatt skin?

Skrevet

Men det ikke er en manpurse, da. Manpurse seg femi ut!

Manpurse:

Messengerbag er noe helt annet, det ser ikke femi ut.

Anonym poster: 285b8e0414073eec0e4155536e5a3390

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...