Gå til innhold

Hvor mye kulde tåler hunden min? (hundegård)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster kun som anonym fordi folk jeg kjenner mest sannsynlig vet hvem jeg er når jeg beskriver hva slags hund jeg har :)

Hunden min har hundegård som han har begynt å være i noen dager i uka, når naboen er hjemme og kan følge med. Han liker svært godt å være der, for da kan han stå oppå hundehuset sitt og speide, sove i huset sitt, gjøre fra seg, drikke vann, lukte på alle luktene som kommer med vinden osv.

Noen ganger må han være der en hel arbeidsdag, noen ganger bare noen få timer.

Det jeg lurer på, er hvordan jeg vet når det blir for kaldt for han å stå ute? Han er en blanding av beagle, border collie og elghund. Jeg kan ikke huske å ha møtt beagle før, så vet ikke hvordan pelsen deres er. Han har definitivt ikke pels som en elghund, men mer som en border collie, tror jeg. Han har fargene, og noe av lengden til pelsen på en border collie. Men jeg tror tykkelsen er mer som en beagle.Jeg tror han bare har et lag med pels, altså ikke noe beskyttende og varm underpels. Ekstra lite pels på magen og innsiden av lårene. Ekstra mye pels rundt halsen. Gir dette et godt nok bilde av pelsen hans? Hvor kaldt tåler han før han må være inne når jeg er borte?

Lurer også på det blir kaldt under potene når han står ute om vinteren? Har han så lite pels at han bør ha på noe "klær" eller dekken når jeg går tur med han om vinteren? i såfall hvor kaldt må det være før han trenger noe sånt på en times tur? Trenger han potesokker også kanskje?

Takk for svar :)

Anonym poster: 6d55f6602500beb49dda4300ad788b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er hundehuset isolert mot kulde?

Et enkelt svar kan jeg ikke gi,kommer litt ann på hunden, underull og pelstype.Samt om den er frysepinne eller elsker kulde . Men dette vet du vel best selv.Ha høyde for at det ikke er optimalt for en hund å være ute i kulda i flere timer.Da ville jeg hatt hunden inne i stedenfor

her kan du lese litt om hva andre mener :

http://www.canis.no/....php?id=1435111

Endret av Kårky
Skrevet

Takk :) Hm, nei, det er nok ikke isolert. Faren min som snekret, og han orket ikke styre så mye med det..

spm sagt, så har han bare et lag pels, og ikke noe underull. Skjønner det ikke er optimalt, derfor jeg lurer på hvor kaldt han tåler :) Er det f.eks 5 plussgrader, 1 minus, 5 minus, 10 minus..

Skrevet

skal forresten se på linken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...