spitonit Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Min nåværende CV er på for mange sider i forhold til det anbefalte på 2 sider. Jeg er i begynnelsen av 20-årene og har jobbet siden 2007. Vurderer å slette den første jobben min da ingen spør om den på et jobbintervju eller lignende. Forståelig nok, siden det er så lenge siden. Allikevel har jeg fortsatt alderen "i mot meg", at jeg er så ung også videre. Slik at jeg burde vel egentlig ha alle jobberfaringer på cvn? Jeg har 3 lange arbeidsforhold på cvn og 1 kortidsengasjement. Når jeg nå begynner i mitt 4 arbeidsforhold syns jeg cvn blir lite leser-vennlig. Noen som har en smart løsning på dette?
orgus Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Hva annet har du i CVen som gjør at den blir så langt? Kanskje det er oppsettet som trengs å justeres?
spitonit Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2012 Kurs og frivillig arbeid. Men som du nevner; tror det er noe med oppsettet. Har vært inne på en del forskjellige oppsett, men syns mange er lite lese-vennlig. Har du et oppsett som du er fornøyd med? Eventuelt en link?
Surriball Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Hvordan har du klart å få den så lang? Jeg har fire arbeidsforhold, masse utdanning og verv, og min er på 1 side... Kanskje du beskriver arbeidsoppgavene i dine tidligere jobber for detaljert? 4
spitonit Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2012 Sant. Har beskrevet hovedoppgaver på hver jobb. Kan være det. Holder vel strengt tatt at jeg skriver hva slags tittel jeg har?
orgus Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Kurs og frivillig arbeid. Men som du nevner; tror det er noe med oppsettet. Har vært inne på en del forskjellige oppsett, men syns mange er lite lese-vennlig. Har du et oppsett som du er fornøyd med? Eventuelt en link? Er faktisk ikke sikker på om jeg har den lengre, har hatt litt pc-kræsj og forskjellig siden den sist var i bruk.. Et arbeidsforhold trenger jo bare kreve en linje i CVen. Bruk tabeller! Da blir den mye mer oversiktelig.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har stort sett to linjer per arbeidsforhold: En med sted, tittel og arbeidsperiode, og en med arbeidsoppgaver (hvis det ikke fremgår tydelig av tittelen). CV'en min er på to sider, og inkluderer mange arbeidsforhold, mye utdannelse, kurs, frivillig arbeid, og en del ekstraposter relevant for mitt fagområde.Når CV'en din er på 3+ sider med fire arbeidsforhold, personalia, kurs og frivillig arbeid, gjør du et eller annet veldig feil, men det er vanskelig å si hva, uten å se den. Anonym poster: eb1cfcdd2a2889684f621eb7d8b8343e
Utropstegn Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Disse CV-malene er veldig fine. http://cvnerden.no/cv-mal/ Jeg leser mange CV-er i løpet av en arbeidsdag og er veldig glad i disse Her burde du kunne greie å finne et oppsett som får det ned på 2 sider eller?
Glitnir Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 Du er i begynnelsen av 20-årene, har ikke engang utdanning, og har likevel 3-4 siders CV? Da gjør du definitivt noe galt, enten det er oppsett eller innhold. CV bør ikke være over 2 sider for noen, og ikke over 1 side i ditt tilfelle. Prøv en av malene i lenken over. 2
spitonit Skrevet 3. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2012 Du er i begynnelsen av 20-årene, har ikke engang utdanning, og har likevel 3-4 siders CV? Da gjør du definitivt noe galt, enten det er oppsett eller innhold. CV bør ikke være over 2 sider for noen, og ikke over 1 side i ditt tilfelle. Prøv en av malene i lenken over. Jeg har utdanning, men ikke det som tar størst plass på cvn. Fått ordna alt nå
Gjest LillaGorilla Skrevet 4. november 2012 #11 Skrevet 4. november 2012 Om du har veldig mange kurs, verv og frivillige engasjement kan du lage "samleposter" for disse. De som skal rekruttere deg blir fort lei av å lese om det samme om igjen og om igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 Hva annet har du i CVen som gjør at den blir så langt? Kanskje det er oppsettet som trengs å justeres? vet du forresten hvordan man lager den lange bindestreken på cvn? denne http://cvnerden.no/wp-content/uploads/2011/02/CV-aftenposten.jpg Anonym poster: d12c6a9ab3126587329ddce19d582183
svante Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 Hvis du bruker windows så skal det fungere med Alt+0150. (Altså å holde inne alt mens en trykker 0150). Jeg får i alle fall dette: – Tegnet heter forøvrig tankestrek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå