Gå til innhold

Skal han virkelig ikke betale mer bidrag enn dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer skal få fastsette bidra gjennom NAV nå og på hjemmesidene viste det seg at han ikke trenger å betale mer enn 240kr!

Han har ca 3780 000 og hun har 350 000,dem har alt av feirier helt likt. Far har samvær 10 til 14 netter i månden og han betaler barnetilsyn (SFO).

Vi var overraska over hvor lite han skal betale!?

Anonym poster: 89b3175fcfa86a08c0d34c8f2f5fe5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det han betaler i barnetilsyn skal jo regnes som en del av bidraget.

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

10-14 netter i måneden, da nærmer man seg jo samvær på 50 %, det har jo også betydning.

Skrevet

10-14 netter i måneden, da nærmer man seg jo samvær på 50 %, det har jo også betydning.

Jepp. Også skal ikke samværsforelder uansett betale mer enn 5/6 av underholdskostnadene, pluss at han får "fratrekk" for samboer.

Skrevet

Vil du at han skal betale ekstra for den tiden han selv har barnet også?

Anonym poster: 981b780a4b68720f0af8a54e61b42832

Skrevet

De har jo nesten delt foreldrerett og han betaler tilsyn. Han skulle vel ikke betalt stort egentlig.

Anonym poster: 39f491e2d91e9a4f08f8a8290e24af03

Gjest annemor30
Skrevet

Han har 10 ganger så mye inntekt??? Eller er det vår venn skriveleif som har slurvet?;.)

Skrevet

Takk for svar.

det er nok skriveleif....

Skrevet

Hvis han har ungen nesten halve mnd OG betaler SFO så burde han ikke betale i det hele tatt...

Skrevet

Hvis han har ungen nesten halve mnd OG betaler SFO så burde han ikke betale i det hele tatt...

ja, denne saken er ikke så enkel og uproblematisk skjønner du. Mor sier at hun ikke trenger sfo. dog hun bruker det. Han trenger SFO noen av dagene han er her.

Tidligere har far betalt barnehage/SFO istede for bidrag, men nå som mor påstår at hun ikke trenger dette så krever ordinær bidrag. Jeg kan ikke forstå hvordan dette lønner seg for henne om det kun er snakk om 240kr og han kommer til å endre SFO ordningen til 50% og ned til kun da han har samvær hos oss.

Skrevet

Er du sikker på at mor ikke får tilskudd til sfo fra det offentlige?

Anonym poster: 0859e8d87bfc415ddb25fe31de370b4c

Skrevet

Har mor ny samboer/ektefelle og/eller nytt barn?

Skrevet

Ts her

Ja, mor mottar barnebidrag på ca 12000 i året. Hun har selv oppgitt at hun ikke mottar noe stønad til barnetilsyn(sfo)!

Mor har ny ektefell, giftet seg nylig, men de har ikke vært registerert gift eller samboere det siste året.

Skrevet

Når man gifter seg mister man retten på stødnader som aleneforsørger.

Skrevet

Jeg vet ikke hva hun har av stønader annet enn barnebidrag og at min samboer alltid har betalt barnehage/sfo som sin del!

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal betales bidrag i det hele tatt, når begge foreldre har nok.

Gjest annemor30
Skrevet

Få NAV til å regne ut eller gjør det selv via NAV sine nettsider:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...