Chai Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Vet ikke om dette er rett sted å poste dette, men prøver likevel. Mye har forandret seg for meg det siste året. Jeg har fulltidsjobb, samboer og flyttet til ett nytt sted. Jeg har ikke like mye tid eller overskudd til venninnetid lenger. Men merker at mine venninner;som jeg har hatt siden u.skolen, ikke godtar/henger med. De har aldri kommet på besøk, de klager alltid for at jeg bor så "langt" vekke fra de. Det er vel ca 30-40 min med bil...... Jeg begynner å bli lei av alt dette, og trekker meg unna dem. Det er jo ikke helt riktig det heller, men har ikke lyst å være med dem lenger. Jeg har et helt annet liv enn hva jeg hadde når jeg var singel og bare tok ekstra vakter. Da var jeg alltid tilgjengelig for mine venninner...... Jeg begynner å føle at jeg vil skape nye relasjoner her jeg bor nå, bli venner med folk som faktisk godtar livet mitt slik som det er nå. Og ikke minst, venninner som ikke lager drama! Er det meg det er noe i veien med, eller har jeg rett og slett bare vokst fra dem?
KaDust Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Nei, det er ikke noe galt med deg. Du har vel rett og slett vokst fra dem, sånt skjer!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Snu litt på flisa: Det er hyggeligere at de "klager" over at du har flyttet for langt enn at de ikke bryr seg om hvor du er i verden. Inviter på besøk og lag gjerne noe enkel mat, kanskje pastasalat med baguetter? Kanskje de kan overnatte også om det er helg og så kan dere drikke litt vin? Noe jeg har lært igjennom et liv med depresjoner (mener ikke at du er deprimert altså) er å forsøke å ikke blir sur på venninner (noe jeg ofte ble tidligere, da jeg lett følte meg sveket (pga sterk depresjon) men heller snu litt på det og prøve å være en pådriver til at vi skal ha det gøy sammen. Ring til dem mens du feks bretter klær og ta en liten prat, hold forholdet "varmt" og vis at du bryr deg Anonym poster: c918a3bdfa15079e6466020ebaf11f84 2
Chai Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2012 Hehe, jeg kan jo prøve å invitere dem. Men jeg bor jo på månen. For dem, er det fryktelig langt for de å reise ut her.Jeg har blitt lei av å invitere, så det gidder jeg ikke mer. Det er vanskelig å holde kontakten med enkelte, noen virker nesten sur for at jeg har flyttet.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Hehe, jeg kan jo prøve å invitere dem. Men jeg bor jo på månen. For dem, er det fryktelig langt for de å reise ut her.Jeg har blitt lei av å invitere, så det gidder jeg ikke mer. Det er vanskelig å holde kontakten med enkelte, noen virker nesten sur for at jeg har flyttet. Da bryr de seg ihvertfall, det er bedre enn ingenting. Du kan jo lodde stemningen med den du har best kontakt med å forsøke å invitere til overnattingsbesøk eller noe. så blir det mer verdt å kjøre så "langt". Hvor gamle er dere? Anonym poster: c918a3bdfa15079e6466020ebaf11f84
Chai Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2012 Det er jo verdt et forsøk Vi er 28 år gamle. Da bryr de seg ihvertfall, det er bedre enn ingenting. Du kan jo lodde stemningen med den du har best kontakt med å forsøke å invitere til overnattingsbesøk eller noe. så blir det mer verdt å kjøre så "langt". Hvor gamle er dere? Anonym poster: c918a3bdfa15079e6466020ebaf11f84 Det er jo verdt er forsøk Vi er 28 år gamle.
MissStiles Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Det er ikke noe galt med deg. Jeg flyttet til en ny by i våres og nesten ingen av mine venner kom og besøkte meg. De forventet hele tiden at jeg kom hjem når det var noe som skjedde hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå