Gå til innhold

typen sur fordi jeg leverte inn en ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

fant en stor flott (og sikkert sykt dyr) gifteing på ett toalett på ett hotell. det var ingravert navn og datoen og de ble gift nå i mai. jeg leverte ringen i resepsjonen så den stakkars damen som eier den kan få den tilbake.

da jeg fortalte dette til min samboer ble han veldig sur for at jeg ikke tok den og solgte den. han mener vi trenger pengene..

uff det hdde jeg ikke hjerte til å gjøre..

var det uvanlig av meg å levere den, hva ville andre ha gjort?

han sier også at ingen andre enn meg ville vært så dum å levere den inn :(

Anonym poster: d9c3188a970326f0ee28d491573f453f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er samboeren din dum i hodet? Du gjorde det eneste rette, tenk på den stakkars damen som sikkert har grått seg tåreløs over tapet av ringen sin, og tenk deg den største gleden når hun finner den igjen.

Og selv om hun skulle hatet ringen, hvilket jeg tvilerpå, så er det faktisk eneste rette å få den tilbake til eieren.

Hadde samboeren min funnet en giftering og solgt den for å skaffe seg penger, hadde jeg sendt ham hele veien tilbake for å kjøpe den tilbake igjen, og så annonsere etter eieren.

Vet du hva..

Anonym poster: 185ea7591798add39983a86076ca8026

• Liker 19
Gjest Twelve12
Skrevet

noe så sentimentalt som en giftering, ville jeg garantert levert tilbake.

du gjorde det rette! =)

• Liker 3
Skrevet

Du gjorde det rette! :) Selv hadde jeg aldri klart å levd med samvittigheten over å ha solgt en slik gjenstand.

Skrevet

Selv tyver kvier seg for å ta noe så personlig som en giftering fra en annen person ved ran eksempelvis. Det er på en måte det mest nidrige man kan utføre.

Jeg vil si at typen din med den uttalelsen viser utrolig lite empati. I tillegg ville en slik ring potensielt vært vanskelig å omsette da det er stor sannsynlighet for at kjøper ville sjekket når navn og alt står i ringen og den er såpass ny.

Du kan tenke deg den utrolig dårlige samvittigheten du ville gått rundt med resten av livet.

• Liker 5
Skrevet

TS her.. takk for støtten, tror jeg skal vise han hva dere har skrevet:) og takk for fine ord. godt å vite at jeg har flertallet i ryggen;)

Skrevet

Du gjordet det rette! Noe slikt skal man levere! :Nikke:

Anonym poster: 85ab9666afb135d8dfa313774f533c47

• Liker 1
Skrevet

Du kan tenke deg den utrolig dårlige samvittigheten du ville gått rundt med resten av livet.

Så kan man spørre seg, er det verdt noen tusenlapper for å måtte bære på det for resten av livet?

Anonym poster: 6c4ad68a1cfb323da4b401199a5a3a12

• Liker 1
Skrevet

Hadde selvfølgelig levert ringen, men ikke minst levert inn typen til sjekk, for han virker mildest talt tvilsom!

• Liker 4
Skrevet

Du gjorde det rette ja. Hadde ikke tenkt tanken på å selge ringen engang. Håper de finner eieren :)

• Liker 1
Skrevet

Ville gjort det samme, både med giftering og andre type ringer.

Mistet noen ringer som betydde mye for meg, de var "enkle" og sikkert billige sølvringer, men jeg ble veldig glad da de kom til rette fordi noen hadde levert dem inn der jeg mistet dem.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt skulle du levere den inn, giftering eller ei. Typen din er råtten.

Anonym poster: 90e1ec9b5f00b55a03cbee98f1df960e

• Liker 2
Skrevet

Ville helt klart gjort som du gjorde, og hadde typen prøvd seg på å si jeg skulle ta den og selge den, hadde det blitt krangel i heimen.

jeg gjør meg da ikke til tyv fordi vi skulle finne på å trenge penger!!!

Og jo, det å ta den og selge den ER for meg å stjele en annens giftering! Den tilhører jo helt tydelig ett annet menneske, den er ikke og var aldri din til å eie eller selge, så å ta den og selge den slik din kjære mener du burde, er rett og slett tyveri og en ganske så lite attraktiv side ved ham.

• Liker 2
Skrevet

Kondolerer med valg av type :P

Anonym poster: 078cb4b03d31826bc65f88d00b870fd9

• Liker 6
Skrevet

Du gjorde helt klart det rette når du leverte den inn!

Skrevet

Selvfølgelig skulle du levere den inn igjen! Makan... Hva for tyvaktig type er det du har? Var ringen din? Nei. Hadde du tatt den hadde det vært regelrett tyveri. Om typen din tror det er vanlig å bare ta og selge ting man finner som helt åpenbart er mistet av andre, og av verdi, så ville jeg lurt på hva i alle dagers slags miljø han er vokst opp i. Det er IKKE normalt å stjele!

Anonym poster: 668372ca72802c84227e563338fabb21

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke engang vurdert å beholde/selge den - selvsagt skal den leveres inn så eieren kan få den tilbake!

Skrevet

Dump typen din!

Anonym poster: d581d663df42ecf8ea39ec41782d3089

• Liker 1
Skrevet

fant en stor flott (og sikkert sykt dyr) gifteing på ett toalett på ett hotell. det var ingravert navn og datoen og de ble gift nå i mai. jeg leverte ringen i resepsjonen så den stakkars damen som eier den kan få den tilbake.

da jeg fortalte dette til min samboer ble han veldig sur for at jeg ikke tok den og solgte den. han mener vi trenger pengene..

uff det hdde jeg ikke hjerte til å gjøre..

var det uvanlig av meg å levere den, hva ville andre ha gjort?

han sier også at ingen andre enn meg ville vært så dum å levere den inn :(

Du gjorde det absolutt rette, uten tvil! Stol på egene handlinger og har tro på det DITT hjerte forteller deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...