AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Har overtatt et gammelt hus, og det er med et lite innredet uthus/anneks. Da jeg gikk inn i annekset, luktet det skikkelig rått, det har ikke vært i bruk på noen år. Malingen var flasset av pga fuktighet antar jeg, men jeg så ingen åpenbare tegn på mugg eller råte. Er dette noe å gjøre med, eller må det bare rives? Vil det hjelpe å fyre opp der inne og sånn? Noen som har erfaringer med fuktighet i hus? Anonym poster: 51743c2fcfb08780ec171a6e251aab46
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Bruk en skrutrekker og sjekk vegg og tak. Er treverket "porøst og har en annen og mørkere farge" merker du raskt hvor det er mugg /fukt og da bør dere bytte ut der det er fuktutslag. Sjekk også bjelker, riv ned noen bord og se hva som er under. Er det mur/betong som det er i kjellere kan det hjelpe å bruke ren klorin på veggene. En fuktfjerner i par døgn kan også redusere ytterligere fukt, det får du leid hos de fleste byggevarefirmaer og det koster ikke all verden. Det hjelper å ha på varme samtidig å leie fuktfjerner-maskin. Jeg ville først forsøkt med varme, og se om ikke inneluften virker bedre. Et rom som står uten varme i lengre tid, har ofte en klam luft, og når malingen har flasset kan det tyde på at det har vært store temperaturforskjeller. (kulde og fukt) Men det betyr ikke at skaden ikke er opprettelig. Anonym poster: f8d4e35e64c721a96469d4ba2384046c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Tusen takk for svar, det var veldig hjelpsomt! =) Anonym poster: 51743c2fcfb08780ec171a6e251aab46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå