Gå til innhold

Masai folket!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriver oppgave om masaifolket på skolen, har noen her tips og råd om hvor jeg burde lete etter info ifht natur og økonomi rundt masai folket?

Anonym poster: 3317f6cbe73d6e1f0edd510d8aadaa7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ein eskimo, ein buskmann eller ein pygmé har ei optimal forståing av den verda han lever i. Han har ei livsoppfatning, eit verdsbilete og ein levemåte som er funksjonelt tilpassa einskiltindividets og gruppas liv i naturen. Det uforstyrra naturmennesket handlar derfor i samsvar med omgivnadene, sjølv om livet ikkje er risikolaust av den grunn.

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein eskimo, ein buskmann eller ein pygmé har ei optimal forståing av den verda han lever i. Han har ei livsoppfatning, eit verdsbilete og ein levemåte som er funksjonelt tilpassa einskiltindividets og gruppas liv i naturen. Det uforstyrra naturmennesket handlar derfor i samsvar med omgivnadene, sjølv om livet ikkje er risikolaust av den grunn.

1. Det heter ikke eskimo (eller lappjævler...).

2. Verken masaier eller inuitter (bl.a.) er "uforstyrrede naturmennesker" så hvorfor du våser om dette forstår ikke jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver oppgave om masaifolket på skolen, har noen her tips og råd om hvor jeg burde lete etter info ifht natur og økonomi rundt masai folket?

Anonym poster: 3317f6cbe73d6e1f0edd510d8aadaa7f

Det heter ikke I FORHOLD TIL!!

Det heter MED TANKE PÅ!!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du har hele internettet..

Husk å vær kildekritisk, men SNL (Store Norske Leksikon) har en artikkel om det, og ellers kan du jo stikke innom skolebiblioteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...