AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #21 Skrevet 31. oktober 2012 Var i bryllup til en nær venninne midt i fellesferien i år. Det passet utrolig dårlig, da det er de 2 ukene jeg vi har ferie sammen i løpet av et år. Selvsagt dro vi i bryllupet - men jeg syns det var veldig kjipt at resten av ferien vår måtte planlegges rundt dette. Det var i tillegg mange timers reising att og frem, og festen kvelden før måtte vi droppe fordi det ville stjele enda mer av ferien vi hadde sammen. Selv planlegger vi bryllup til neste år. Vi passer på å IKKE legge det til fellesferien, da jeg syns det er en uting. Brudeparet kan gifte seg når som helst. Man får velferdspermisjon fra jobb for å gifte seg. Ferien kan de fleste (ikke vi) ta ut akkurat når de vil, så lenge de gir beskjed i god tid, slik at det kan bli bryllupsreise for dem som ønsker det. Anonym poster: b1ffd2ac70b6ad6b3f4fdc0911e3b275
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #22 Skrevet 31. oktober 2012 Økonomisk sett bør jeg kanskje vurdere å sende ut invitasjoner max 2 mnd før bryllupet, og håpe de fleste takker nei :D (Har ikke lyst å feire med mange) Anonym poster: 3892769dcbc34f1b9ea456aaf9ad5115
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #23 Skrevet 31. oktober 2012 Når er forresten fellesferien? Er 13.juli midt i fellesferien? Vi valgte dato pga eneste som passet den sommeren der. Anonym poster: 3892769dcbc34f1b9ea456aaf9ad5115
Portvinpiken Skrevet 31. oktober 2012 #24 Skrevet 31. oktober 2012 Økonomisk sett bør jeg kanskje vurdere å sende ut invitasjoner max 2 mnd før bryllupet, og håpe de fleste takker nei :D (Har ikke lyst å feire med mange) Anonym poster: 3892769dcbc34f1b9ea456aaf9ad5115 Men hvorfor i all verden inviterer dere mange da? Dere har jo egen vilje vil jeg tro så kan jo gjøre det så stort eller lite man selv vil. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #25 Skrevet 31. oktober 2012 Når er forresten fellesferien? Er 13.juli midt i fellesferien? Vi valgte dato pga eneste som passet den sommeren der. Anonym poster: 3892769dcbc34f1b9ea456aaf9ad5115 Ja, det er midt i fellesferien. Anonym poster: a3e3f47721efb94ab0f04fc1538f1973
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #26 Skrevet 1. november 2012 Folk bestemmer nu selv om de vil ofre ferien sin på en sammenkomst på en dag (jeg hadde ikke gjort det). 1
Favole Skrevet 3. november 2012 #27 Skrevet 3. november 2012 Vi kommer til å velge den dagen som passer oss, det er vår dag og ferdig med det. Er det noens ferie det skal tas hensyn til, så blir det min og sambo sin, punktum.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #28 Skrevet 3. november 2012 Vi kommer til å velge den dagen som passer oss, det er vår dag og ferdig med det. Er det noens ferie det skal tas hensyn til, så blir det min og sambo sin, punktum. Gjør gjerne det. Men ikke bli snurt hvis folk melder avbud da. Anonym poster: 2f615d689dc04186f8b532fba73974a0
Favole Skrevet 3. november 2012 #29 Skrevet 3. november 2012 Det er en av de største dagene i livet, og en skal da ta hensyn til andres ferie? Nei vet du hva. Folk vet jo gjerne om at en skal gifte seg neste sommer f.eks, og om en sender ut invitasjoner i god tid, så får folk bare avgjøre selv hva de vil gjøre den dagen. Jeg og alle andre som skal gifte seg, kan da virkelig ikke begynne å ringe rundt til alle vi skal invitere til bryllupet for å høre hvilken dato som passer for folk flest mtp deres ferie.
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. november 2012 #30 Skrevet 3. november 2012 (endret) Du hører selvføgelig med de personene som det er viktig å ha med i bryllupet om de har fri. Noe annet er veldig spesielt. Jeg var tidlig klar på at fellesferien var utelukket, ville gjerne ha st.hans helgen, men da gifter alle andre seg etc, derfor ble det slutten av juni akkurat på grensen til fellesferien. Endret 3. november 2012 av kiara_pusen
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #31 Skrevet 3. november 2012 Det er en av de største dagene i livet, og en skal da ta hensyn til andres ferie? Nei vet du hva. Folk vet jo gjerne om at en skal gifte seg neste sommer f.eks, og om en sender ut invitasjoner i god tid, så får folk bare avgjøre selv hva de vil gjøre den dagen. Jeg og alle andre som skal gifte seg, kan da virkelig ikke begynne å ringe rundt til alle vi skal invitere til bryllupet for å høre hvilken dato som passer for folk flest mtp deres ferie. Du behøver ikke ta hensyn til noen i det hele tatt! Det eneste jeg sier er at du heller ikke skal bli snurt hvis mange takker nei. Ditt bryllup er ikke like viktig for gjestene vet du. Anonym poster: 2f615d689dc04186f8b532fba73974a0
Favole Skrevet 3. november 2012 #32 Skrevet 3. november 2012 Kommer nok til å bli fint gift selv om ikke alle takker ja til invitasjonen 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #33 Skrevet 3. november 2012 Kommer nok til å bli fint gift selv om ikke alle takker ja til invitasjonen Det får man da virkelig håpe. Det var nå vel kanskje ikke det som var diskusjonen heller da. Gift blir dere, men poenget var om man skal ta hensyn til ferier osv. Og man står fritt til å velge det - men det er noe med tonen i innleggene dine som sier meg at du kanskje også kan bli litt furten at folk velger å takke nei fordi de har andre planer i ferien sin enn å gå i bryllup. Og det er DET du da ikke må bli når du ikke ønsker å ta hensyn til ferier osv. Lykke til. Anonym poster: 2f615d689dc04186f8b532fba73974a0
Favole Skrevet 3. november 2012 #34 Skrevet 3. november 2012 Blir imponert over menneskers evne til å ilegge et skriftlig innlegg et tonefall Furten er jeg heller ikke. Men jeg synes ikke man skal ta hensyn til gjestenes ferie når man skal sette dato for sitt bryllup. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #35 Skrevet 3. november 2012 Blir imponert over menneskers evne til å ilegge et skriftlig innlegg et tonefall Furten er jeg heller ikke. Men jeg synes ikke man skal ta hensyn til gjestenes ferie når man skal sette dato for sitt bryllup. Blir du virkelig imponert over det? Hvorfor bruker du smileys da? Og hva tror du gode forfattere kan gjøre ;-) Anonym poster: 2f615d689dc04186f8b532fba73974a0 2
CathFoto Skrevet 3. november 2012 #36 Skrevet 3. november 2012 Om det er en nær venn(inne)som gifter seg i ferien så hadde jeg ikke tenkt på det som noe offer, da hadde jeg tatt ferien utenom den helgen. Fellesferien varer i tre uker, så om det et bare da man kan ha ferie bør det likevel være mulig å få til litt ferie utenom en bryllupshelg. Men hadde det vært et bryllup jeg følte at jeg måtte gå, men ikke hadde lyst til så hadde jeg naturlig nok syntes det var mer bryderi. Jeg tenker som så at datoen er en av de tingene man bør få lov å velge uten å tenke på hva andre mener, men velger man datoer midt i fellesferie/jul/påske så kan man heller ikke bli fornærmet over at noen velger å takke nei av hensyn til seg selv. Nettopp fordi man selv har gjort akkurat det samme.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2012 #37 Skrevet 4. november 2012 Blir imponert over menneskers evne til å ilegge et skriftlig innlegg et tonefall Furten er jeg heller ikke. Men jeg synes ikke man skal ta hensyn til gjestenes ferie når man skal sette dato for sitt bryllup. Veldig greit å ikke komme i bryllup, men heller reise på ferie også da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå