Gå til innhold

Sette dato og ta hensyn til ferier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å gifte oss i sommer og datoen 13.07.13 er en stor mulighet.

Men er også mange som begynner ferier osv da...

Hva gjør vi ang det???

Sier bare i fra i god tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si i fra i god tid og så får gjestene velge om de dropper eller utsetter ferien og heller går i bryllup. Jeg vet at jeg ikke ville valgt bort ferien for et bryllup og synes egentlig det er en uting at folk skal ha bryllupene sine midt i fellesferien. Så hvis det er det dere ønsker så trekk fra noen gjester som heller velger ferien sin :-)

Anonym poster: 2f615d689dc04186f8b532fba73974a0

Skrevet

Vi skal gifte oss 13-7-13 og har valgt datoen fordi det passet oss. Det er vi som skal gifte oss, så alle andre får bare tilpasse seg (vente på Gjest)

*ler*

neida, eller jo, vi skal gifte oss da, men det er nettopp fordi det er ferie og vi skal gifte oss et annet sted enn der vi bor, og vi har masse folk som må reise. Da er det greit med ferietid :) Men ja, si ifra om datovalg i god tid du :)

Skrevet

Si fra om datovalg i god tid, og regn med at noen gjester velger å takke nei til invitasjonen pga ferie. De siste tre årene har jeg og samboeren måttet ta ferie i juli for å få hele ferien sammen, og har valgt bort et bryllup på omtrent samme tid som ditt, pga det var lagt midt i våre fire ferieuker og vi hadde ikke fått til en skikkelig ferie før eller etter.

• Liker 1
Skrevet

Vi gifter oss akkurat i begynnelsen av ferien, og noen i min familie bruker å reise rundt den datoen hvert år..

Men tenker bare at det er vi som skal gifte oss på en dato VI har bestemt, og når gjestene får vite datoen lang tid i forveien, så får de velge selv om de vil utsette ferien litt eller ikke komme i bryllupet! :)

Tror det er umulig å finne en d ato som skal passe alle og en hvermann ;)

• Liker 1
Skrevet

Vi gifter oss akkurat i begynnelsen av ferien, og noen i min familie bruker å reise rundt den datoen hvert år..

Men tenker bare at det er vi som skal gifte oss på en dato VI har bestemt, og når gjestene får vite datoen lang tid i forveien, så får de velge selv om de vil utsette ferien litt eller ikke komme i bryllupet! :)

Tror det er umulig å finne en d ato som skal passe alle og en hvermann ;)

Nei, men fellesferien er jo da de fleste også er borte.

Alle får velge den datoen DE vil, men kan ikke regne med at folk utsetter eller dropper ferien på grunn av det! Poenget er jo at skal man gifte seg midt i ferietider så må man regne med stort forfall. Deres bryllup er ikke nødvendigvis det viktigste for alle og enhver ;-)

Skrevet

Nei, men fellesferien er jo da de fleste også er borte.

Alle får velge den datoen DE vil, men kan ikke regne med at folk utsetter eller dropper ferien på grunn av det! Poenget er jo at skal man gifte seg midt i ferietider så må man regne med stort forfall. Deres bryllup er ikke nødvendigvis det viktigste for alle og enhver ;-)

Nei, vi kan ikke forvente at de skal utsette ferier eller slikt, men de får velge selv :) noen vil kanskje bort, mens andre har lettere for å komme når det er i skoleferier ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser den med at det er noen gjester som kanskje ikke kunne ha kommet hvis det ikke var for at det var ferietid. Men for de aller fleste, er det jo en ulempe at bryllup legges til fellesferien. Enkelte bryllup er man nærmest 'forpliktet' til å delta i (hvis man er i nær familie eller nære venner av brudeparet). Og det er ikke alltid slik at selvom man står nære bruden eller brudgommen grunnet slektskap, så har man automatisk mye mer lyst til å dele bryllupsdagen med dem enn å dra på en etterlengtet ferie.

Det er heller ikke alltid så enkelt å bare droppe å komme i et bryllup pga ferie. Da blir man fort stemplet som en stor egoist og får høre det i lang tid etterpå (i hvert fall i min slekt).

Og bare så det er sagt; jeg har vært i flere bryllup i fellesferien hvor jeg mye heller ville vært et annet sted, men jeg har selvsagt oppført meg som 'folk' hver gang

- ingen surmuling!😉

Anonym poster: a3e3f47721efb94ab0f04fc1538f1973

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg fått invitasjon til et bryllup midt i min ferie, så hadde jeg selvsagt lagt opp ferien min etter det! Hvis det var langt unna der jeg bor, så er det veldig greit at det er ferie.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg fått invitasjon til et bryllup midt i min ferie, så hadde jeg selvsagt lagt opp ferien min etter det! Hvis det var langt unna der jeg bor, så er det veldig greit at det er ferie.

Det hadde jeg gjort også. Jeg er veldig glad i den typen sammenkomster, og strekker meg ganske langt for å få det til. Innser jo trist at ikke alle er av samme oppfatning.

• Liker 1
Skrevet

Bryllup er hyggelig men for meg er ferien langt viktigere å ta hensyn til i forhold til planlegging. Jeg ville aldri droppet en ferie for et bryllup som er en hyggelig sammenkomst på en dag.

• Liker 2
Skrevet

Tror de som virkelig er glad i dere velger deres bryllup, og heller utsetter/framskynder ferien :) Bare gi beskjed i god tid

Skrevet

Så lenge dato spikres allerede nå og "hold av datoen"-beskjed kommer nå, så burde de fleste som ønsker det kunne komme. Men vær obs på at en del bestiller ferie allere i november/desember for neste sommer.

Anonym poster: 91b46300ead54fa1ce648db8eaf487df

Skrevet

Men hvorfor i det hele tatt ha det i fellesferien? Særlig når man vet at mange ønsker seg ferie og evt reiser bort da. For de som er nær og ønsker å komme er det jo litt dårlig gjort at de må endre på ferieplanene sine. Det finnes jo 52 uker i året - hvorfor skal man velge en av de 3 folk flest reiser bort?

• Liker 4
Skrevet

Vi fikk et "sett av datoen" kort for omtrent en måned siden. Invitasjonen vil komme senere med mer info. Synes det var veldig greit å gjøre det slik.

Det er midt i fellesferien, så vi kommer nok ikke til å dra, men ideen med sett av datoen kort så lang tid i forveien er veldig lur synes jeg. :)

Skrevet

Vi har kjøpt også midt i fellesferien, rett og slett fordi det bare passet da med leie av drømmelokalet. Vi tenker at de nærmeste kommer uansett, og at de perifere kommer hvis de vil. Har jo full forståelse hvis de heller vil på ferie :)

Skrevet

Vi skal gifte oss 12.12.12. Det er på en onsdag.

Vi fikk høre at det var utrolig hensynsløst overfor gjestene.

Har invitert 88 stk. Det er to som ikke kommer, men det er pga helse og ikke jobb.

Min oppfatning er at om folk har lyst til å komme og feire dere så gjør de det.

Lykke til med den store dagen.

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor i det hele tatt ha det i fellesferien? Særlig når man vet at mange ønsker seg ferie og evt reiser bort da. For de som er nær og ønsker å komme er det jo litt dårlig gjort at de må endre på ferieplanene sine. Det finnes jo 52 uker i året - hvorfor skal man velge en av de 3 folk flest reiser bort?

Kanskje fordi brudeparet selv også har ferie da, og synes det er hyggelig å ha tid rundt sitt eget bryllup?:roll:

Skrevet

Hva er viktigst ; at det passer brudeparet enn at det passer alle gjestene? Tross alt ; det er brudeparets dag , og da får de velge dato . Ved og si fra i veldig god tid , så får de som er invitert ta et valg .

Jeg trodde kanskje det var greitt om sommeren med skoleferie og slik jeg da men ..

Uansett når man velger og legge bryllupet så blir det noen som syns det er " en dum dato" og som det ikke passer for. Så man får bare gjøre det beste ut av SIN valgte dato :)

Skrevet

Hva er viktigst ; at det passer brudeparet enn at det passer alle gjestene? Tross alt ; det er brudeparets dag , og da får de velge dato . Ved og si fra i veldig god tid , så får de som er invitert ta et valg .

Jeg trodde kanskje det var greitt om sommeren med skoleferie og slik jeg da men ..

Uansett når man velger og legge bryllupet så blir det noen som syns det er " en dum dato" og som det ikke passer for. Så man får bare gjøre det beste ut av SIN valgte dato :)

Det kommer helt an på... Hvis brudeparet ønsker at alle de inviterer kommer, så er det vel best å tilpasse tidspunktet der flest mulig kan komme ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...