Gå til innhold

Omplassering av katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 5 år gammel kastrert innekatt. (han)

Etter at vi fikk barn, og han mistet sitt faste tilholdsted osv, ser vi at han ikke har det noe bra. Han er stresset og urolig og maser mye mer enn han pleier.

Og nå kommer snart enda en baby, og jeg vet han ikke får det noe bedre da, han liker ikke babyskrik!

Nå har foreldrene mine tilbudt seg å prøve å "adoptere" han. Det hadde jo vært helt suupert om vi får det til å fungere.

Men, de har en 6 år gammel kastrert utekatt (også han)...

Hvordan bør vi i så fall gå frem her, hvis vi prøver å flytte katten vår dit???

Katten til foreldrene mine er veldig snill og tillitsfull, han har flere "kompiser" ute, og bryr seg ikke om at de kommer inn og spiser hos han.

MIn katt derimot har vel knapt sett en annen katt noen gang, og kan være agressiv...

Alle gode råd taes i mot med takk:)

Anonym poster: c22f2368fa48a9043bfccc84d9bc9dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første dere kan gjøre er å la katten deres være i ett rom og legge fra seg lukter. Se at han gnir ansiktet sitt på møbler osv, det er sånn de legger igjen luktene sine.

Deretter fjerner dere denne katten og setter katten til foreldrene dine i det rommet. Dersom han ikke forlater rommet med en gang og nekter å være der inne, så er det godt tegn på at han ikke vil avvise deres katt. La han venne seg litt til luktene til deres katt før dere lar dem møtes (la gjerne katten deres få legge fra seg lukt i hele huset til foreldrene dine), og når de møtes første gang bør det være gjennom en glassdør e.l. slik at de får se hverandre uten å måtte forholde seg til hverandre. Så tar dere det gradvis og lar de møtes mens dere har godbiter og leker til begge to osv osv. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...