Gå til innhold

Hvor kan man ta med seg valpen/hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat fått meg en bichon havanasie tispe på 12 uker, og som uerfaren hundeeier jeg er spør jeg dere hvor det egentlig er ok å ta henne med. Hun er fortsatt så liten som en kattunge så jeg bærer henne overalt.

Cafeer

Dagligvarebutikker

Klesbutikker

Storsentre

Er det f.eks greit å ta med en valp men ikke greit når det blir større selv om det er små hunder?

Takker for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonym poster: 0cca9c297801c65bd3f7445a7bbb4bf2

• Liker 1
Skrevet

På ingen av de stedene er det greit å ha med hund.

Anonym poster: 0cca9c297801c65bd3f7445a7bbb4bf2

• Liker 10
Skrevet

Det er vel ikke ønskelig/lovlig med hunder på noen av disse stedene, men.. Har hatt valpen på armen da jeg kjøpte en kaffe på en kiosk ved et par anledninger - ingen som sa noe, da i alle fall.

Skrevet

Cafeer og matbutikker har forbud mot å ha dyr i lokalene pga matsikkerhet. De får bøter ved brudd på matsikkerhetsreglene.

Klesbutikker vil neppe ha hundehår på klærne seg de faktisk må tjene penger på å selge. Folk kjøper ikke klær fra butikken med hundehår på. Jeg er selv hundeier og hundehår fyker overalt.

Igjen, på storsentrene, i alle fall inne i selve butikkene, så lever de ansatte av å selge varer og hundehår gjør det vanskeligere å selge varene. I tillegg er det endel kunder som er redd for dyr og ville forlatt butikken hvis det er hund der.

Anonym poster: ab1e6493c51dd1204d327876ae02155a

• Liker 5
Skrevet

Ikke miljøtrene hunden på en kafe eller i en butikk.

Ta det med ro,hunden skal bli trygg og kjent med deg den første tiden. Ta små steg ut i verden,la hunden GÅ på beina sine. Du har ikke et leketøy som trenger å bæres. ;)

http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=187

http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=225

Husk ,la valpen møte trygge rolige hunder.Ikke alle voksne hunder liker valper,så være litt skeptisk.

• Liker 5
Skrevet

har akkurat fått meg en bichon havanasie tispe på 12 uker, og som uerfaren hundeeier jeg er spør jeg dere hvor det egentlig er ok å ta henne med. Hun er fortsatt så liten som en kattunge så jeg bærer henne overalt.

Cafeer

Dagligvarebutikker

Klesbutikker

Storsentre

Er det f.eks greit å ta med en valp men ikke greit når det blir større selv om det er små hunder?

Ingen av stedene er det greit å ha med hund! Steder med mat er det strengt forbudt og i verste fall (om alt skulle klaffe totalt feil) så kan butikken bli stengt ned pga deg!

Klesbutikker og storsentre er ikke et sted for en hund, selv ikke i en veske! De fleste har også et hunder forbudt klistremerke som de fleste småhundeier har en tendens til å aldri se ;) Prøv å ikke bli en av de :fniser:

Kort huskeregel for meg selv, om bikkja ikke kan tisse/gjøre fra seg der den er, så er det ikke et egnet sted (sånn satt på spissen) :)

Skrevet

Cafeer

Dagligvarebutikker

Klesbutikker

Storsentre

Jeg har en Bichon Havanais. Jeg har bare et spørsmål: Hvorfor i helvete skal du ha med deg hunden din på kjøpesentre, cafe, eller butikken!? Vær så snill å si at du tuller med meg. Du er klar over at du har kjøpt deg en HUND, ikke et barn? En Havanais er en hengiven litt venn som ønsker å GÅ på bakken, ikke ligge oppi ei veske...

Den eneste gangen det er det minste greit å ha med en hund på en butikk er på dyrebutikken når man skal prøve en dekken eller et bånd, eller noe lignende.

Jeg får skikkelig ille følelser av innlegget ditt. Det gir meg en tanke om at du har kjøpt deg en "pyntehund", og la meg være den første til å fortelle deg: En Bichon Havanais er en liten hund, men den er faen meg ingen pyntebikkje! Jeg har min med på fjellet, mange hundre meter over havet... Jeg har min med på skitur, på fisketur, på joggetur. IKKE på butikken!! Hvis du kjøpte deg en hund av de grunnene jeg dessverre tenker nå, håper jeg seriøst du vurderer å levere valpen tilbake til oppdretteren..... :(

En Havanais er en STOR hund i en liten kropp. Du vil bli overrasket..... Det lover jeg deg!!!

Anonym poster: b71dba9517f271f12e5fc21f9f248cd1

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en Bichon Havanais. Jeg har bare et spørsmål: Hvorfor i helvete skal du ha med deg hunden din på kjøpesentre, cafe, eller butikken!? Vær så snill å si at du tuller med meg. Du er klar over at du har kjøpt deg en HUND, ikke et barn? En Havanais er en hengiven litt venn som ønsker å GÅ på bakken, ikke ligge oppi ei veske...

Den eneste gangen det er det minste greit å ha med en hund på en butikk er på dyrebutikken når man skal prøve en dekken eller et bånd, eller noe lignende.

Jeg får skikkelig ille følelser av innlegget ditt. Det gir meg en tanke om at du har kjøpt deg en "pyntehund", og la meg være den første til å fortelle deg: En Bichon Havanais er en liten hund, men den er faen meg ingen pyntebikkje! Jeg har min med på fjellet, mange hundre meter over havet... Jeg har min med på skitur, på fisketur, på joggetur. IKKE på butikken!! Hvis du kjøpte deg en hund av de grunnene jeg dessverre tenker nå, håper jeg seriøst du vurderer å levere valpen tilbake til oppdretteren..... :(

En Havanais er en STOR hund i en liten kropp. Du vil bli overrasket..... Det lover jeg deg!!!

Ehhh....har du en dårlig dag eller?? :rolleyes:

Anyway. Så lenge jeg har den i buret sitt nede i handlevognen, så går det helt greit å ta den med på Ica.

Skrevet

Anyway. Så lenge jeg har den i buret sitt nede i handlevognen, så går det helt greit å ta den med på Ica.

Feil, det er ikke lov. Får butikken besøk av mattilsynet og det er hund der inne....

Ta ansvar,verden trenger ikke flere hundehatere.La hunden være hjemme og respekter de lover og regler som finnes.

• Liker 11
Skrevet

Som Kårky sier er det faktisk ikke lov å ta med seg hunden sin i matbutikker. Og hvorfor i all verden skal du det i utgangspunktet?

Resultatet kan bli at butikken må stenge fordi du ikke overholder reglene. Ikke bare er det forferdelig uhygienisk å ha med seg dyr i matbutikker, det er skikkelig, skikkelig selvsentrert.

Det samme gjelder forøvrig kaféer og kjøpesentre også. Hunden din trenger ikke nye sko eller klær, ergo har den ingenting i butikker og gjøre.

• Liker 3
Gjest AnnikenSi
Skrevet

Jobbet tidligere i en cafe hvor vi var pent nødt til å be en dame ta med seg hunden sin ut, med tanke på hygiene, det står også i forsikrftene, dyr har ingenting i en cafe eller matbutikk å gjøre. Har hund selv, og den eneste gangen jeg har tatt med den på et sånt sted, var når det var dyrlegekontor INNE på et kjøpesenter. Nei, er nok bedre å ta med hunden ut andre steder, ikke på de stedene du nevnte :)) Lykke til med hunden i alle fall:)

• Liker 1
Gjest blah blah
Skrevet

Spiller ingen rolle om hunden går selv eller blir båret, om den ligger i bur eller veske...hunder skal IKKE inn i butikker.

Eneste unntaket er servicehunder (og politihunder dersom det er nødvendig)

Fatter ikke hvorfor folk på død og liv skal ha med seg hubdebe på cafeer, butikker, sentere osv. Om man skaffe seg en hund så må man bruke tid på hunden også, og da pleier normale oppegående mennesker kutte ned på cafébesøk fremfor å dra med seg bikkja dit

• Liker 1
Skrevet

Bare fordi du har en liten hund betyr ikke det at du kan ta den med deg hvor du vil... Hvis jeg skaffer meg Grande og klarer å bære den, kan jeg ta den med hvor som helst da? NEI!

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke en dårlig dag når jeg svarte på innlegget ditt, men jeg må si at humøret sank når jeg leste at du hadde tenkt å ha med hunden din på cafè, og nå på Ica... hvorfor i all verden skal du ha med valpen på Ica uansett!? Hunder har ingenting der å gjøre !

Hvor har du kjøpt Havanaisen fra forresten? Og hva er grunnen til at du valgte den rasen?

• Liker 3
Skrevet

Da vil jeg gjerne vite hvilken Ica det er for det er brudd på mattilsynets regler og vil føre til bøter o.l. for butikken! Absolutt ingen steder som har med mat å gjøre, om det er matbutikk, bensinstasjon eller cafe, er det lov å ha med hund!

Skrevet

Herregud så mye fientlige svar jeg får her!!!!!

Jeg har vært hjemme med valpen en uke, så måtte jeg tilbake til jobb som sekretær. Jeg har ingen planer pm å la valpen være alene, så den er med meg på jobb( jobber 5 timer om dagen) jobben innebærer å kjøpe lunsj til de ansatte. I og med at valpen ikke kan være fra meg må jeg ta den med!

Livet går da videre selv om man har gått til annskaffelse av en hund!!!

Kan jo begynne å lure om alle dere som angriper meg i denne tråden har noe liv ved siden av å være hunde eier.....

Skrevet

Jens, det er opp til deg å planlegge hvordan du skal innrette livet ditt når du skaffer deg hund, og det at du føler du må ta den med inn på butikken er neppe et argument mattilsynet godtar. Klarer du ikke å finne en løsning som ikke innebærer at du risikerer at ica'en får problemer pga deg, får du heller la vær å skaffe deg hund. Det er ikke ok, å ta hunder med inn i matbutikker, og jeg lurer på hvor du har det fra at det er helt ok?

Har mattilsynet sagt det er ok, har du spurt den uerfarne unggutten i kassa, eller har du bare tatt med hunden og satset på at det er ok siden ingen sier noe?

Anonym poster: 25ebc58713722d89e651dffcdcdb2b43

• Liker 3
Skrevet

Jeg spurte de som jobbet der. Kjenner de godt da jeg er der hver dag...

Skrevet

Jeg spurte de som jobbet der. Kjenner de godt da jeg er der hver dag...

Det er ikke de som bestemmer det!

Anonym poster: 0518a2a4a3eccfc3cb3c417df711bb73

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...