Gå til innhold

Hvitmalte gulv i leiligheter; selger dårligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en "vanlig blokkleilighet" hvor gulvene på soverom/kjøkken er hvitlakkede og fine - men i stue og gang er de typisk gul furu. Ikke spesielt fint, altså.

Jeg har lagt merke til at hvitmalte gulv i rekkehus/hus bare pleier være et pluss for mange(om stilen ellers er fin) - men i leiligheter er jeg mer usikker. Var en i naboblokken som lå veldig lenge til salgs, selv om den var kjempefin. Nå skal det sies at de har høye fellesutgifter, og flere leiligheter der har ligget en stund før salg.

Nå vi selger vil det typisk være til en enslig voksen(med eller uten barn), eller et noe yngre par som kjøper sin første leilighet sammen(pga prisklasse og område).

Så mitt spørsmål er;

Er folk mer positive til gul furu(som de enten vil male/bytte ut/pusse selv eller gjøre ingenting) enn malte tregulv?

Eller omvendt?

Anonym poster: 7867c45430e05a2de1449d7e3af315c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan faktisk ikke huske å noen gang ha sett et hvitt gulv... :klo: Tenker at det kanskje er litt upraktisk?

Dersom du med gult furugulv mener sånn vanlig parkettfarge så tror jeg jeg ville gått for det.

Anonym poster: d0b33e4f460228f7a68ce6a1b3d3aa72

• Liker 2
Skrevet

Ville ALDRi hatt hvite gulv, alt dritt syns jo, Måtte jo vaska hver dag! Den beste fargen er en halvmørk en slik som f.eks eikelaminat eller parkett.

• Liker 4
Skrevet

Og folkens; ikke tips meg om andre eventuelle farger, det står mellom "gul furuhelvete" farge somber fra før eller å male hvitt.

Ikke bytte gulv.

Skrevet

Kan du vise bilde av hvordan det gule furugulvet ser ut?

• Liker 2
Skrevet

Det er mange som har hvitmalte gulv og det går nok fint. Jeg har malt et stygt linoliumsgulv i gangen nede hvitt og det har ikke vært noe problem at det blir fort skittent, tvert i mot.

Anonym poster: 2d7efcfb10473a10755509333e3191f8

• Liker 2
Skrevet

Hva med å male det mørkegrått?

Skrevet

Jeg ville malt det i et par grånyanser mørkere.

Skrevet

Hva med å male det svart? Kommer litt an på stilen leiligheten har, men har sett flere annonser på Finn.no tidligere hvor dette har sett dritfint ut. Men, er du i tvil ville jeg faktisk ikke gjort noe med det - da kan kjøper selv vurdere hva de vil gjøre. Det er mye lettere å male et gulv til en annen farge enn å slipe det ned til treverket og så lakkere...

Skrevet

Vi har hvitmalte tregulv og jeg elsker det. Men vet ærlig talt ikke om det blir vanskelig å selge. Da vi kjøpte var det en ganske "normal" budrunde, var flere som var interessert i hvert fall, men gikk ca til takst. Tror ikke jeg hadde giddet å kjøpe noe med gule furugulv for å være ærlig! :)

Anonym poster: 08604290ecaae982aaee1a6f1c159c6e

Skrevet

ville vært negativt for meg ihvertfall, måtte investert mye tid og penger for å få igjen vanlig "gulvfarge" og hvite gulv låser seg i mitt hode til chabbychickhvadetnåenheter-stilen. hva med å slipe det ned og heller lakke det noen toner mørkere ?

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke hvite gulv er fint, og styrer unna det.. Hilsen jenta i et ungt par som er på jakt etter sin første leilighet som vi skal kjøpe sammen :)

Anonym poster: d6b439fcb4a3a143818d9c4942a38fad

• Liker 1
Skrevet

TS her; ja, jeg må innrømme jeg selv er ambivalent til helt hvitmalte gulv da jeg liker en litt annen gulvtype selv; nemlig hvitlakket. Da blir de jo ikke hvite, bare lyst.

http://www.baseco.se/inform/uploads/products/large_2trend_vit.jpg Slik sånn ca.

Selv unngår jeg totalt å kjøpe enhver leilighet som har kirsebærfargede og andre gyldne gulv eksempelvis...

Kanskje jeg bare skal pusse og hvitlakkere rett og slett så de bare blir lysere - men f.....for en jobb det blir :S

Skrevet

Personlig liker jeg hvitmalte gulv, men syns det kan bli for mye også, som i det eksempelet du viste. Tror flere vil være mer komfortabel med ren trefarge, så jeg ville latt være å gjøre noe som helst. Å pusse det ned og lakke det er et helvete uten like (i tillegg blir det sjelden så vellykket om man ikke har profesjonelle til å gjøre det), så det er bare å glemme først som sist!

Mitt beste forslag: La det være som det er, eventuelt dekk litt til med en fint fillerye i nøytral farge.

Anonym poster: 438e1c9c146e32c4417c7dfa19ef64bd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Seriøst, er gulv dealbreakere når dere er på utkikk etter bolig?

Endret av flickan
  • Liker 1
Skrevet

TS her; ja, jeg må innrømme jeg selv er ambivalent til helt hvitmalte gulv da jeg liker en litt annen gulvtype selv; nemlig hvitlakket. Da blir de jo ikke hvite, bare lyst.

http://www.baseco.se..._2trend_vit.jpg Slik sånn ca.

Selv unngår jeg totalt å kjøpe enhver leilighet som har kirsebærfargede og andre gyldne gulv eksempelvis...

Kanskje jeg bare skal pusse og hvitlakkere rett og slett så de bare blir lysere - men f.....for en jobb det blir :S

Jeg kommenterte tidligere at jeg ikke syns hvitmalte gulv er fint, men er helt enig med deg om at hvitlakket sånn som på bildet er nydelig! Min søster og svoger pusset ned og lakket gulvene på hytta, dette tok dem 2 dager og det ble helt nydelig :) Men dersom vi ser bort fra dette, ville jeg heller hatt gule gulv (og muligheten til å gjøre endringer som jeg vil), enn hvitmalt. :)

Anonym poster: d6b439fcb4a3a143818d9c4942a38fad

• Liker 1
Skrevet

http://www.baseco.se..._2trend_vit.jpg Slik sånn ca.

TS: Kan du være så snill å finne eksempel på hvordan gulvet ditt ser ut nå? Er det bare vanlig parkettfarge liksom?

Skrevet

Hvitt hvitt hvitt!!! Jeg misliker gul furu sterkt. Var nylig i kontakt med megler som sa at gulv _er_ viktig ved kjøp/salg, noe også kjøperne bekrefta ved overtakelse ;-)

• Liker 1
Skrevet

Hadde rygga ut igjen hvis jeg kom på visning og gulvene var hvitmalte. Jeg har hund...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...