Gå til innhold

Leieboere til besvær..eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym fortvilet
Skrevet

Vi har hybel i 1.etg.. Har vært utrolig heldige med leietakerne til nå, men de som bodde der flyttet.. Så nå har vi akkurat fått inn nye..

De er fra Iran.. Kjempe koselige folk, to unge gutter som er studenter..

Det var mange på visning, vi likte disse guttene godt og la fordommer til side, for jeg må innrømme at vi nok hadde noen få..men de var så hyggelige og vi likte de best så da gikk vi på magefølelsen. De ble veldig glade når de fikk leie, skjønte at det har vært vanskelig å få leie.

De har bodd her en uke, og de seks årene vi har leid ut, har vi aldri hørt en lyd fra de under..vi har trodd at det var godt isolert.. ;) Men vi har oppdaget nå, at lyden går godt oppover til 2.etg nå.. De har ofte besøk, og de prater veldig høyt på Iransk.. Og de lager mat, mat som sikkert er god, men det lukter ikke så bra her oppe..her lukter det hvitløk, og jeg er glad i hvitløk, bruker ofte det i matlaging, men dette er helt annerledes!

Får dårlig samvittighet, for dette er de sin kultur og de bor her nå og må få leve slik de ønsker..

Men jo, jeg er litt i tvil om dette var så lurt..

Føler litt at jeg har drete på draget, men gjort er gjort..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med pratingen, om det virkelig er høyt, kan du jo pent si at de må dempe seg litte grann selv om det er fort gjort å bli litt høylydt under besøk. Matlagingen får du kanskje ikke gjort så mye med, men skjønner hva du mener..

Anonym poster: 980cd46081d3b8daa7640d9d7a55abb7

Skrevet

Lær deg å leve med det. Om de snakker VELDIG høyt, slik at det forstyrrer nattesøvnen (om de sitter oppe til langt på natt) så ville jeg kanskje spurt på en fin måte om de kunne dempe seg etter et gitt klokkeslett.

En ting hadde vært om det var skikkelig husbråk som skriking og krangling, høy musikk osv, men dere kan jo ikke akuratt nekte dem å prate. Men spør i hvertfall på en vennlig måte om de ikke kan ta litt hensyn.

Når det gjelder matlukten så er det bare å vende seg til den, det blir litt for dumt å nekte dem å lage den maten de vil bare fordi man ikke liker lukta.

Skrevet

Hva vil du med tråden TS?

Anonym poster: 476c5166569b7b52a7ef53eb6ea2084f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...