Gå til innhold

Venner av meg synes ikke at hun er noe særlig pen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil helst ikke at det skal bli en tråd om hvor slem og overfladisk jeg er, men er en jente sånn jeg holder på sånn halvveis med og flørter med. Kan egentlig bli noe mer når jeg tenker meg om, passer ganske bra sammen sånn personlighetsmessig. Eneste problemet er at ingen av de jeg kjenner synes at hun er noe særlig å se på.. Ja er tullete av meg å basere meg på det, men får meg jo til å tenke. Hva om hun faktisk ikke er så pen?

Og høres jo tullete ut (føler meg dum nå når jeg skriver dette), men vil helst ikke "skuffe" dem eller bli gjort til latter. Har jo som alle andre fått øl-briller før. Bare at når jeg har fått det så har jeg blitt erta for det i lang tid. Aner ikke hvorfor, de hang det over meg i et halvt år at jeg hadde fått ølbriller en eneste gang, men når de selv fikk det så var det ikke noe man skulle snakke om..

Og som sagt hva hvis hun ikke er så pen? Hva hvis jeg blir sammen og ser det først når det er forsent?

Og hun er ikke like pen som f.eks. eksen min (langt ifra), men allikevel så passer vi mye bedre sammen sånn personlighetsmessig. Ble ganske usikker etter en kommentar idag.. Snakket med henne på Facebook, så henger en over skulderen min og sier noe som dette: "Må du snakke med den styggeste jenta på chatten da?". Føler meg bare veldig usikker, og er også ganske så usikker når det kommer til sånne ting :( Bare døm meg i vei, men håper at dere ikke bare -som er forståelig nok- dømmer meg for å være så overfladisk.

Anonym poster: 875336d2f64da11a87042dc9c942d4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det blir ofte sånn når menn er så veike at de ikke klarer å sette sine kamerater på plass..

• Liker 11
Skrevet

Kjenner jeg er glad som er over 18 år og slipper slike problemer.

Det er da ikke de andre som skal være sammen med henne. Og det er bedre å være sammen med en som er mindre pen og en fantastisk person, enn en smellvakker berte som er helt ubrukelig. Det beste hadde sikkert vært å få i pose og sekk, men slik fungerer ikke verden alltid.

Anonym poster: d5dd398f69b1e2fdabf8ee3ac810a612

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke venner du prater om, men middeltidlige kompiser. Tenkt deg godt om, vil du ha det greit med jenta du liker godt, eller vil du prøve å finne noen som er godkjent av "vennene"?

Jeg holdt meg til personen jeg likte da det skjedde med meg, verdens beste valg spør du meg.

Jeg må spørre, er dere over 16?

• Liker 2
Skrevet

Tror du må gro deg noen baller gutt og sette disse kompisene på plass.

Hvem faen de egenltig tror de er som kan snakke slik om noen.

Eller du kan jo si til dem at hun har i allefall ikke demmers ufyselige personlighet.

• Liker 3
Skrevet

1. Be kompisene dine reise til helvete med de kommentarene. Jeg vil tro at dersom dere faktisk annonserer at dere er sammen, kjærester, vil de slutte å slenge drittkommentarer om utseende hennes. Hvilke venner forteller kompisen at dama er stygg? Få.

Og 2. du bør innse at hva man syns er vakkert er subjektivt. Bare fordi dine venner syns at hun ikke er pen, så betyr det ikke at hun ikke er pen i dine øyne. Det er ikke sånn at de ser noe du ikke ser, det er bare at de overser noe du ser. Og det er en veldig stor forskjell. Hun er fin i dine øyne, og det er det viktigste. Og hvorfor tror du at du kan sammenligne denne jenta med exen din? Du kan ikke sammenligne et menneske med et annet. Mennesker er forskjellige. Jenter er forskjellige. Og alle jenter skiller seg ut, personlighetsmessig og utseendemessig. Det burde du jo ha skjønt til nå. Det er helt klart at noe gjorde at det ikke funka mellom deg og exen din, så det må bety at du trenger et annet menneske som skiller seg fra exen din. Ergo, ser du ikke likheten mellom exen din og denne dama, bør du ta det som et godt tegn.

• Liker 2
Skrevet

Vil helst ikke at det skal bli en tråd om hvor slem og overfladisk jeg er, men er en jente sånn jeg holder på sånn halvveis med og flørter med. Kan egentlig bli noe mer når jeg tenker meg om, passer ganske bra sammen sånn personlighetsmessig. Eneste problemet er at ingen av de jeg kjenner synes at hun er noe særlig å se på.. Ja er tullete av meg å basere meg på det, men får meg jo til å tenke. Hva om hun faktisk ikke er så pen?

Og høres jo tullete ut (føler meg dum nå når jeg skriver dette), men vil helst ikke "skuffe" dem eller bli gjort til latter. Har jo som alle andre fått øl-briller før. Bare at når jeg har fått det så har jeg blitt erta for det i lang tid. Aner ikke hvorfor, de hang det over meg i et halvt år at jeg hadde fått ølbriller en eneste gang, men når de selv fikk det så var det ikke noe man skulle snakke om..

Og som sagt hva hvis hun ikke er så pen? Hva hvis jeg blir sammen og ser det først når det er forsent?

Og hun er ikke like pen som f.eks. eksen min (langt ifra), men allikevel så passer vi mye bedre sammen sånn personlighetsmessig. Ble ganske usikker etter en kommentar idag.. Snakket med henne på Facebook, så henger en over skulderen min og sier noe som dette: "Må du snakke med den styggeste jenta på chatten da?". Føler meg bare veldig usikker, og er også ganske så usikker når det kommer til sånne ting :( Bare døm meg i vei, men håper at dere ikke bare -som er forståelig nok- dømmer meg for å være så overfladisk.

Jeg har ett svar til deg ts : Du er FEIG! Påvirkelige mennesker uten ryggrad er det værste som finnes...

Liker jeg en mann, spør jeg ALDRI andre hva de synes om han...Hvis JEG liker han, vil JEG fortsette å se han !

Gudsjelov du ikke er kjæresten min!!!

Skrevet

vel, det er bra at du laget den tråden, for du sier at den får deg til å føle deg dum,og det er vel bare bra.

Videre snakker du om øl briller og spør : hva om ho egentlig ikke er pen?

Jeg trodde at øl briller bare gjaldt når man er full? Du har vel vert med jenta i edru tilstand og?

og hva mener du med "hva om ho er stygg"? du har vel sett henne,så du vet hvor ho står!

Jeg mistenker at du er veldig ung, fordi du lar andre mennesker sette dine mål for deg. Hvem du skal date og hva du skal gjøre og hva du skal mene er en bra partner for deg, kun for å opprettholde det perfekte bilde av deg til resten av verden.

Så skriver du at du er usikker, noe som er kjernen i saken, du trenger bekreftelse. For hvordan kan du vite om du virkelig er vellykket og fornøyd med mindre andre peker det ut?

Seriøst,dette bør komme med alderen.

hvor sterk man er vises ofte ut i fra hvordan man reagerer. Jeg syns at vennene dine er stygge,eller har stygg oppførsel som kommer med sånne kommentarer og jeg hadde blitt flauere av å bli sett sammen med sånne folk enn å date en som andre mente var "stygg".

Til slutt skriver du "døm meg i vei", så derfor lurer jeg på hvorfor laget du denne tråden? Vil du virkelig ha hjelp med dette eller skriver du bare fordi du er fortvila?

Syns du skal ta deg sammen jeg...

Er ikke mange som er så heldig at de KAN få det motsatte kjønnet engang.. Og her har du en jente du liker,men det er ikke godt nok å like henne? andre må gjøre det samme..??

• Liker 1
Skrevet

Det er så uendelig mange andre sider til et menneske, enn den ytre. Det skjønner man etterhvert som man lever, treffer nye mennesker og får mer erfaring. Du høres ikke spesiellt gammel ut, men allikevel virker det som om du er mer voksen enn kompisgjengen din. Så ikke synk ned på deres nivå, men heller sett dine egne standarder for hvordan du vil leve og hvilke personer du vil leve livet med. Etterhvert vil kanskje også kompisene dine vokse av seg barnsligheten og forstå dette, men inntil videre får du bare si til dem at de kan passe sine egne saker. De kan gjerne date barbiedukker om de vil, men du er ute etter noe bedre... ;)

Enig med AB#7, ordentlige menn står for sine valg og er stolte av det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Et godt råd er å kutte ut de "kompisene" dine og heller satse på å skaffe deg nye kompiser med noe mellom øra. Enhver oppegående person forstår at man ikke skal legge seg opp i hvem andre blir sammen med eller forelsket i.

Men når det er sakt så tror jeg det desverre er alt for vanlig både blant gutter og jenter i ung alder, at de kvier seg for å vise frem kjæresten sin fordi de er usikre på hva kompisene/venninnene vil si, og at de føler de ikke kan bli sammen med noen som kanskje blir sett på som "stygge", selv om de synes han/hun er litt kjekk/pen/søt alikevell. Men du bør absolutt tenke over om det virkelig er verdt å bruke tiden sin på disse folkene som liksom skal legge seg opp i hvem du blir sammen med.

Endret av mammamora90
  • Liker 1
Skrevet

Vil du ha en dame du passer med og har det fint sammen med? Eller frister det mer med en dame du ikke passer sammen med, men som "kompisene" dine syns er fin?

Det valget der bør være innlysende, men du er på langt nær alene om å tenke sånn som du gjør.

Hadde jeg vært deg hadde jeg imidlertid rettet meg opp og tatt skrittet ut av drittunge rekkene og begynt å ta valg ut i fra hva jeg ønsker/vil ha og gitt fullstendig faen i hva en eller "kompis" måtte mene om det. Bare det at du tydeligvis henger med folk som har så liten respekt for deg at de tillater seg å si sånt direkte til deg, bør være et solid varsel om at det er på tide å vise hvor skapet skal stå. At du på toppen av det hele gir det de sier verdi og tyngde, der du heller skulle sagt "hva faen er det du snakker om?" er rett og slett trist. Du kommer aldri til å bli happy om du bestandig skal ha andres bekreftelse på dine valg/tar valgene dine basert på hva andre måtte mene.

• Liker 3
Skrevet

Nei, her må du bare gjøre det som er rett. Drit i jenta du selv tror du kunne fått en fremtid med, som du synes er pen, og som du faktisk liker. Du må drite i henne, skaff deg en jente som er vakker utseendesmessig, men som du ikke kan snakke med fordi du ikke har noe til felles med. Slik blir kompisene dine fornøyd, og du kan fortsette å slikke dem oppetter ryggen, og la de tråkke over deg.

De er ikke venner når de har så lite respekt for deg.

Anonym poster: c32701ee2d81dc8a65dd99f7358949a4

• Liker 4
Skrevet

Det er vel det samme hva andre synes on utseende hennes, så lenge du er glad i henne og kunne tenke deg å være sammen med ho. Alle har jo forskjellige preferanser, så å basere seg på andres i stedet for egne er jo bare helt på trynet.

• Liker 1
Skrevet

Vil du ha noen å være sammen med, eller noen du kan stille ut?

Hva med å drite i hva vennene dine mener, og gjøre det du vil?

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Kjipt, men dette er jo en no-brainer du velger selvsagt jenta, hva de andre sier har ikke noe å si.

Spørsmålet er jo hva du gjør med kompisene dine, Vet ikke hva du bør gjøre, kanskje ikke gjøre noe som helst, fortelle dem på en pen måte at du aldri ville sagt noe slikt om deres kjærester, fortelle dem at du tar humoren, men at det er drittsekk ovenfor jenta.

Tror i hvertfall det er bedre enn sånn "i en perfekt verden"-råd du har fått av enkelte i tråden.

Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men tipper du ikke er vedig gammel. Med en gang du blir litt eldre så skjønner du nok hvor lite det betyr hva andre syntes om utseendet til dama di. I vennegjengen min kan en jente som er en 10'er for en kar, være en 6'er for en annen. Jeg er f.eks etter en som er 9'er for meg, og for kompisen min er hun en 6'er. Jeg syns han er helt på jordet som ikke ser det. Hun er helt vanvittig deilig i mine øyne.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De kameratene dine kan jeg styre meg for. Det er vel det man kaller umoden oppførsel, og de kan nok komme til å få noen overraskelser etterhvert som de vokser til.

Jeg har venner som ikke forstår min smak i menn, og omvendt. Men vi respekterer da at folk er forskjellige for det. Å finne noen som man liker både utenpå og inni og som liker en tilbake, lurer ikke rundt hvert hushjørne. Bedre kamerater tror jeg dog ikke du skal så langt for å finne.

Endret av Cordelia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...