Gå til innhold

Hvorfor er kvinnedominerte fora så uhyggelige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi kvinnehatere kommer hit og skrive spydige kommentarer til kvinnene og lager masse kvalme. Det er kun da jeg har opplevd at det blir dårlig stemning. Det er ikke få ganger en mann har ødelagt tråder her inne, for å si det på den måten.

Anonym poster: 87a6d5bda684f5367256dc179e3ae6aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi kvinnehatere kommer hit og skrive spydige kommentarer til kvinnene og lager masse kvalme. Det er kun da jeg har opplevd at det blir dårlig stemning. Det er ikke få ganger en mann har ødelagt tråder her inne, for å si det på den måten.

Jeg er ikke kvinne, men selv jeg er lei av det der, enkelte av dem er jo så kjedelige å lese at det ikke blir morsomt en gang. Noen av de sureste brukerne jeg har sett her inne er menn. Men, KG er langt i fra det verste stedet jeg har sett på nettet. Det finnes steder med langt mer kyniske og bitre brukere ;)

Anonym poster: 0da23b32f7008a3a2524261e9e72de68

Anonym poster: 0da23b32f7008a3a2524261e9e72de68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg har en vag oppfattelse av at mange menn er litt mer runde i kantene, og at de streber etter å forstå det faktiske innholdet i større grad slik det er fremstilt. Kvinner liker bedre å tolke ting slik det passer dem. Kanskje jeg bare har vært heldig med menn jeg har pratet med, versus kvinner :-)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, det er ikke HER DET ER SNAKK OM.

Det er ikke snakk om kvinneguiden. For det er ikke kvinnedominert.

Det er utrolig mange menn her.

Jeg snakker om sider der det er 90% kvinner.

Ikke kvinneguiden. Det er ikke snakk om kvinneguiden. Så "her" og "KG" er ikke relevant i denne tråden.

:)

Men har fått mange fine svar, er veldig fornøyd med det!

Ja, det kan være at kvinner er usikre på seg selv og da hevder seg selv ved å rakke ned på andre i større grad enn menn. Det ser man jo "irl" også, disse kvinnegruppene/venninnegjengene som står og peker på andre kvinner eller menn, fniser og kanskje til og med sier noe stygt osv.

Trist er det i allefall, jeg vet hvor gode og varme kvinner kan være mot hverandre, det er bare så trist at.. hurper? Bitches? ødelegger og ikke heller viser den fine, varme siden ved seg.

Kanke alle bare værra venner, a'?

Anonym poster: b3409be121849c102658bd5cdece8cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoi, her prøver dere virkelig å motbevise TS sin påstand. Vær nå snille med hverandre :-) Hvis jeg helhjertet ønsker alle her inne en kjempefin dag fylt med solskinn og smil, hjelper kanskje det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synser at kvinner, veeeldig generelt selvsagt, har en tendens til å være mer opptatte enn menn, av å være en del av flertallet.

Flertallet er ofte usympatisk, i den forstand at når mennesker føler seg trygge bak en gruppe, dukker det ofte opp en del usympatiske meninger som de ville lagt bånd på dersom de selv hadde måttet svare for dem. (Rettere: meninger som egentlig ikke er deres egne).

Kvinner, veeeeldig generelt igjen, kan ha dårligere selvtillit enn menn, blir derfor feigere, men tryggere i en gruppe, som de oftest søker mot.

I en gruppe dukker bitchen i dem frem, har dere tenkt på hvor sjelden du ser en skikkelig bitch stå alene på gaten og forfekte sine meninger? :)

Dette er dyp psykologi :).

Endret av MrSmith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jammen fint at du kom innom og lagde slike hyggelig tråd da, TS!

Anonym poster: b58e00db0274301ded82775818efb426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, noen av de verste krangelene og uhuyggeligheter jeg har sett har vaert paa fora som er veldig mannedominert.. Saaah... Er mine obersvasjoner dermed mer riktige, ey?

Men det er jo bare aa gaa fram og gjoere dette empirisk. Ha en liste over alle fora i Norge som er over en viss grense i stoerrelse, kartlegge forskjellige aspekter ved disse forumene (inkludert hvorvidt de er manne eller kvinnedominert). Kartlegge alle innlegg over en viss tidsperiode i forhold til hyggelighet og se hvilke faktorer som staar sterkest. Bare aa komme i gang for noen av de som har litt for mye tid overs.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en gruppe dukker bitchen i dem frem, har dere tenkt på hvor sjelden du ser en skikkelig bitch stå alene på gaten og forfekte sine meninger? :)

Dette er dyp psykologi :).

Det har vel mer med sinnsfriskhet å gjøre enn noe annet.

Ja, skikkelig dypt, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo ikke så mye til for å bli kalt kvinnehater da. Hvis man kaller et ludder for ludder for eksempel så er man jo kvinnehater. Hvis man forteller hva femnister og feminisme faktisk står for så er man kvinnehater. Hvis man som man vil gjøre noe for sin egen del som går utover kvinnens ønsker er man en drittsekk osv osv osv osv.

Jeg har nesten aldri sett kvinnehat på kvinneguiden. Jeg har derimot sett masse folk som prøver å stemple rettmessige kommentarer og innlegg som kvinnehat.

Anonym poster: 6eee25ba410f96f2a2c42967b55f0228

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan hvertfall bekrefte at freakforum, som stort sett består av gutter/menn mellom 18 og 35 år, overraskende nok er det forumet jeg har opplevd flest saklige diskusjoner, mest respekt for motstridende synspunkt og generelt best tone. Men jeg tror det har mer med sakene som diskuteres å gjøre. Klart at det er lettere å ha en objektiv diskusjon når man snakker om duppeditter og narkotika enn når man snakker om utroskap og kjønnsproblematikk. Jeg tror temaene i stor grad er bestemmende for hvor emosjonelt investert folk blir i diskusjonen, og her på KG diskuterer vi jo som kjent bare innvandring, kjønnskamp, og PUA! :laugh: Men jeg har fortsatt troen på at mange kvinner har større emosjonelle "behov" enn menn, og med vilje søker seg til fora hvor de kan hisse seg opp litt.

Fullstendig enig.

Har inntrykk av at det er mindre 'bitching' der og mindre markeringsbehov ved å komme med flåsete one-linere. Henger selv litt på noen av de tekniske underforumene og blir stadig imponert over hvor imøtekommende og hjelpsomme mange er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jjjj-avelll??

Syns det er stort sett hyggelig her jeg men...

kan det være pga mannfolkene kanskje? Ikke de ålreite, men de som ser ut som de er her av en eneste grunn: hoppe inn i alle tråder de finner der eneste formål er å finne ting som "beviser" hvor slemme, uintelligente, humørsyke, mobbende, bitre og flokkdyraktige kvinner er.

Ooops, og uhyggelige, det glemte jeg (fikk jeg med alt nå?)

Evt lage egne tråder om det.

Kan bli litt uhyggelig av det ja. Og når absolutt alle tråder nedables av innlegg som alle går på samme enspora gear - ja, så kan det hende vi blir bitte-bitte-lite granne drittleie innimellom også.

Einig - det som er mest uhyggeleg her, er alle trådane om kor slemme og onde og horete og jævlege alle kvinner er.

Elles - så klart det vert krangling i trådar innimellom, det har eg opplevd mange gonger, men ikkje berre med kvinner, har fått vel så mykje dritt slengt etter meg frå mannlege brukarar. Både menn og kvinner er like dumme på det området - mykje lettare å kome meg krasse kommentarar når ein sit bak PC-skjermen. Det er nok ein viss forskjell på kva menn og kvinner kranglar om, i alle fall her inne. Men kor hyggelege/lite hyggelege folk er, har ingenting med kjønn og gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på kvinnedominert forum der det rakkes ned som bare fy på folk:

http://mammanett.no/...-over-en-blogg!

Anonym poster: 6ed7c2bc79857cbbca04147b446c868f

At "mamma-forum" er noko dritt, har eg for lengst oppdaga. Er aldri på sånne forum. Berre konkurranse om å vera den beste og mest perfekte mora og å ha dei flinkaste ungane. Kjedeleg og fordummande. Og ofte ungdomsskule-stemning.

Når det er sagt, er det på kommentar-felta til VG o.l eg har sett den verste kranglinga på nett, men det teller kanskje ikkje som forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det var fordi kvinner har blitt undertrykt så lenge og at de her inne endelig har en sjanse til å vise at de også har MENINGER annet enn hvilken type smør som smaker best i kakebaking..

Hvordan har du eller noen andre kvinnelige brukere her inne blitt undertrykt?

For det første så er det vel ikke damer som står bak krigene i verden??

Jeg synes vel strengt tatt det er bedre å være litt bitch og grinete framfor å gå ut å bombe andre nasjoner.

Ja en vanlig dag for meg som en vanlig mann ser omtrent slik ut:

- Morgen: Bomber noen andre nasjoner for moro skyld

- Formiddag: Går rundt som CEO for et stort selskap og beføler mine kvinnelige ansatte. så ser jeg over ansattlisten og setter ned alle de kvinnelige ansatte i lønn. Og avslutter dagen med å voldta min sekretær.

- Ettermiddag: Drar med noen kamerater og voldtar og dreper noen tilfeldige jenter på gaten. Også planlegger når jeg skal starte neste krig.

- Kveld: Sender ut noen soldater for å begå folkemord i noen afrikanske land.

- Lørdag: Morer meg med å voldta flere jenter på byen og torturere min kone i kjelleren og tvinge henne til å opperere inn silikon i puppene for min fornøyelse.

- Søndag: Går på det ukentlige patriarki møtet med alle andre menn i verden for å konspirere om hvordan vi skal undertrykke kvinner denne uken. Og avslutter med å gå i tog mot kvinners stemmerett utenfor stortinget akkurat som alle andre søndager.

Bare en vanlig dag i en vanlig manns liv i patriarkatet HunterLady....

Anonym poster: 7f60e9ea6225b15ce5b3e8d33da7c860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Jeg trodde det var fordi kvinner har blitt undertrykt så lenge og at de her inne endelig har en sjanse til å vise at de også har MENINGER annet enn hvilken type smør som smaker best i kakebaking..

Overkompansering med andre ord. Det tror nok jeg også. Ser for meg kvinner som litt sånn negerdame med afro, og en pekefinger som går fram og tilbake forran ansiktet, i mens hun "wiggler" litt fram og tilbake med hodet. "You aint all that" type.

Tror nok mange kvinner finner fram sin indre stereotypiske negresse på internettfora!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Hvordan har du eller noen andre kvinnelige brukere her inne blitt undertrykt?

Anonym poster: 7f60e9ea6225b15ce5b3e8d33da7c860

Ikke for å ta "fiendens" side her, men jeg tror kanskje hun mente historisk sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...