Gå til innhold

Hvorfor er kvinnedominerte fora så uhyggelige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn, da trykket du på tråden!

1: Nei, ikke alle kvinnedominerte fora er uhyggelige, antakeligvis. I allefall ikke hele tiden.

2: Jeg snakker ikke nødvendigvis om Kvinneguiden sitt forum.

...

Men jeg har nå etterhvert vært på endel forskjellige fora. Diskutert litt av hvert. Det er jo nesten et forum for alt nå i disse dager!

Men det jeg har lagt merke til er at de diskusjonssidene som er kvinnedominerte har en tendens til å være særdeles uhyggelige og krasse.

Folk svarer ekkelt i tråder, er krasse, gjør narr av folk og bruker ironi som et virkemiddel. Minusord kan man kanskje si er et stikkord.

Det hender også det danner seg gjenger som holder sammen, gir hverandre "likes" og hakker på personer.

Akkurat som i virkeligheten, kan man kanskje si?

Ja, det er mange flotte damer der ute, men det er ikke dere jeg ser! Det er ikke de snille, hyggelige og ålreite kvinnene som jeg vil skrive om nå, det er de slemme, mobbende, krasse, og ustabile (hormonelle?) kvinnene jeg skriver om.

De er det mange av på slike sider.

Ja, for alt jeg vet kan det vel hende at det er de samme slemmingene som er medlemmer på alle sidene og som liker å hakke på folk og svare nedlatende i tråder, men det virker jo litt usannsynlig da, så da går jeg utifra at det er et fenomen som ofte oppstår når kvinner samles.

Man kan vel si både utenfor og i internettverden.

Og når de først har samles, og funnet sitt bytte (les: mobbeoffer), er de nådeløse. Til og med de som pleier å være litt beskjedne i sine uttalelser henger seg på og blir med i mobben.

Hvorfor er det slik?

Jeg har noen ideer:

1: PMS/Menstruasjon --> Ustabilitet og humørsvingninger --> Et gjennomtrengende behov for å ta ut aggressjonen sin på andre ("svake"?)

2: Mange kvinner er tøffe i flokk?

3: Et sterkt instinkt som slår til --> utrydde andre kvinner så de får mennene for seg selv?

4: Bitterhet. Overfølsomhet..?

Andre som har forslag?

Jeg VET at det er slik jeg har beskrevet, at det som oftest er kvinner som har denne ekle adferden. Jeg har vært på såpass mange fora at jeg ser at kvinnedominerte miljøer ofte er uhyggelige og mugne.

Her på kvinneguiden er det heldigvis endel mannfolk som kan veie opp (ja, det finnes mange idioter der også! Men man trenger litt av hvert kjønn tror jeg!).

Dette er en oppriktig og seriøs tråd! Ingen trolling, bare et ønske om å få en forklaring på dette her..

Anonym poster: b3409be121849c102658bd5cdece8cb9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må vi bli enige om at kvinnedominerte fora er uhyggelige.

Det trenger man ikke, jeg har allerede vært på nok diskusjonssider til å se tendensen som går igjen.

Man kan også si at:

Hvorfor svarer enkelte kvinner på en stygg, nedlatende måte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må vi bli enige om at kvinnedominerte fora er uhyggelige.

Feil. Først må vi bli enige om at det i det hele tatt eksisterer kvinnedominerte fora. Så må vi definere hva "uhyggelig" er for noe. Så kan vi diskutere om kvinnedominerte fora er uhyggelige.

Det er korrekt vitenskapelig metode.

Anonym poster: 6ed7c2bc79857cbbca04147b446c868f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller: Hvorfor lager AB'ere så teite tråder?

Haha i know! U GO GIrL! :fnise: ts ta deg en bolle! :nei:

Anonym poster: 6eee25ba410f96f2a2c42967b55f0228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagsformen , ser fort når tråder opprettes for å få mest mulig oppmerksomhet istedenfor reel problemstilling, ja, selvfølgelig vil vi ha mannfolka for oss selv-alle skal få---NOT.. .. jeg personlig liker å provosere med svarene mine innimellom... Ikke å være ond mot noen personlig nei, men jeg har meninger som er vidt forskjellige fra andres innimellom, der selv de fleste andre er enige om noe annet.

Verste jeg vet er kvinner som er så underdanige, svake , at de lar andre tråkke på dem og finner seg i ting ,som andre normale folk åpner knivskuffa bare ved tanken på.

( Mistenker i grunn at en del av disse trådene er de samme kvinnene med sykelig oppmerksomhets og "likes" behov )

Endret av eva-80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Kvinner er kvinner verst heter det jo. Og det er vel det som kommer ekstra godt til syne på forumer hvor det er mange kvinner. På nett er det lettere å fjerne snillfilteret i tillegg, og da blir det fort intenst.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha mensen på fredag, men har planlagt godhelg med L og den kommer til å være i veien. Er det sånn med de tablettene man skal ta at man skal begynne å ta dem på dagen man får mensen eller skal man begynne noen dager før?

BM: Mistet bruksanvisningen.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakkes det for seg selv ser jeg!

Ikke en kjeft (eller skal vi si kjeftesmelle) som gjør en innsats for å motbevise påstanden engang.

Men bra, alle som kommer innom tråden;

Les og lær!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er kvinner verst heter det jo. Og det er vel det som kommer ekstra godt til syne på forumer hvor det er mange kvinner. På nett er det lettere å fjerne snillfilteret i tillegg, og da blir det fort intenst.

DER var et ordentlig svar. Takk skal du ha, kjære kvinne!

Ja, det er lett å være tøff bak skjermen. Men det er synd at enkelte utnytter det.

Men å svare krasst og ekkelt i tråder som er helt uskyldige er helt merkelig.

Kan skjønne til en viss grad at man, etter en lang diskusjon, blir engasjert og kanskje til og med trøtt. Eller kanskje man har diskutert i så mange dager at tante rød er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha mensen på fredag, men har planlagt godhelg med L og den kommer til å være i veien. Er det sånn med de tablettene man skal ta at man skal begynne å ta dem på dagen man får mensen eller skal man begynne noen dager før?

BM: Mistet bruksanvisningen.

Er ikke du for gammal til å ha mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jjjj-avelll??

Syns det er stort sett hyggelig her jeg men...

kan det være pga mannfolkene kanskje? Ikke de ålreite, men de som ser ut som de er her av en eneste grunn: hoppe inn i alle tråder de finner der eneste formål er å finne ting som "beviser" hvor slemme, uintelligente, humørsyke, mobbende, bitre og flokkdyraktige kvinner er.

Ooops, og uhyggelige, det glemte jeg (fikk jeg med alt nå?)

Evt lage egne tråder om det.

Kan bli litt uhyggelig av det ja. Og når absolutt alle tråder nedables av innlegg som alle går på samme enspora gear - ja, så kan det hende vi blir bitte-bitte-lite granne drittleie innimellom også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jjjj-avelll??

Syns det er stort sett hyggelig her jeg men...

kan det være pga mannfolkene kanskje? Ikke de ålreite, men de som ser ut som de er her av en eneste grunn: hoppe inn i alle tråder de finner der eneste formål er å finne ting som "beviser" hvor slemme, uintelligente, humørsyke, mobbende, bitre og flokkdyraktige kvinner er.

Evt lage egne tråder om det.

Kan bli litt uhyggelig av det ja. Og når absolutt alle tråder nedables av innlegg som alle går på samme enspora gear - ja, så kan det hende vi blir bitte-bitte-lite granne drittleie innimellom også.

Hei, kvinne!

Det er ikke HER vi snakker om. Ikke kvinneguiden.

Her er det muligheter for mangfold, om man er litt heldig.

Er man riktig uheldig er det like ille som andre steder.

Men uansett..

Husk at ingen vet om jeg er kvinne eller mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke vi mannfolk som er feminister. Hyggelige og snille kvinner er sjeldne, alt for mange er feminister i dag. Men det finnes da noen som ikke har bitt på den "all makt til kvinnen"-greia.

Anonym poster: 6ed7c2bc79857cbbca04147b446c868f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du for gammal til å ha mensen?

Nei, er nok ikke det og kommer nok ikke til å miste den med det første heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok ikke det og kommer nok ikke til å miste den med det første heller.

Synd, da hadde du kanskje blitt hyggelig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg trodde det var fordi kvinner har blitt undertrykt så lenge og at de her inne endelig har en sjanse til å vise at de også har MENINGER annet enn hvilken type smør som smaker best i kakebaking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...