Gå til innhold

Folk tror jeg er vesentlig yngre enn det jeg er. Problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en fyr på 30 år, som ofte får høre at jeg ser yngre ut av tilfeldige personer. Kompliment? Kanskje. Men tingen er den, at det er ganske stor forskjell på hvor gammel folk tror jeg er, og min virkelige alder. Sist lørdag, da jeg var ute, var det en som bestemt mente at jeg var '90-modell. Men jeg er født i '82. Mange vil si det er kult å få høre sånt. Men, jeg synes helt ærlig at det begynner å bli irriterende. Spesielt fordi jeg ikke synes jeg ter meg som en 22-åring. Noen som ser problemer med å se vesentlig yngre ut? Da tenker jeg f.eks. ift. jenter jeg kan være interessert i.

Anonym poster: 125c58318fcfd3b52c865e221e2e6aa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter har en tendens til å ta med seg tidligere erfaringer og dømme andre ut i fra disse erfaringene. Hvis en jente har datet en på 35 som var umoden vil hun noen ganger tenke at hun må ha en enda eldre mann for å finne noen som er seriøs, og det er ikke akuratt i din favør. Men jeg tror at du ved å oppføre deg voksent vil se at ditt yngre utseende ikke har betydning. Du må bare være flink med å vise personligheten din og gjøre ting som mer voksne og eldre menn gjør. En gentleman blir sett på som moden uansett hva slags utseende han har :)

Skrevet

kjipt for deg som er mann. Ikke fult så kjipt for oss damer. Eller, jo, når jeg blir tatt for å være 14 år, da stikker det litt i hjerterota. Men det skjer heldigvis ikke så ofte. Ofte peker pila andre veien. Men det kan umulig ha noe med utseendet mitt å gjøre, da jeg ser ut som en bebbi.

Gjest Eurodice
Skrevet

kjipt for deg som er mann. Ikke fult så kjipt for oss damer. Eller, jo, når jeg blir tatt for å være 14 år, da stikker det litt i hjerterota. Men det skjer heldigvis ikke så ofte. Ofte peker pila andre veien. Men det kan umulig ha noe med utseendet mitt å gjøre, da jeg ser ut som en bebbi.

Du er jo bare 17 år og er vel glatt som en barnerumpe, ingen alderstegn, typisk tenåring :).

Skrevet

Jeg blir tatt for å være vesentlig yngre, selv når jeg står og prater med folk, og er relativt "voksen", dvs at jeg ikke ter meg som en overhormonell fjortis. Og jeg har hørt dette fra såpass mange nå, av folk jeg aldri har møtt. Det var kult for 2-3 år siden, men nå er det blitt mer og mer irriterende å høre.

Skrevet

Du er jo bare 17 år og er vel glatt som en barnerumpe, ingen alderstegn, typisk tenåring :).

Har du kjent på barneromper i det siste? De er vesentlig mykere enn den tørre huden min, det kan jeg love deg. Kunne ønske jeg var en barnerompe.

Gjest Eurodice
Skrevet

Har du kjent på barneromper i det siste? De er vesentlig mykere enn den tørre huden min, det kan jeg love deg. Kunne ønske jeg var en barnerompe.

Nei, jeg har ikke kjent på hverken barnerumper eller voksenrumper :ler: . Du får bruke gode, nærende kremer til både ansiktet og kroppen. Dessuten er nattlysolje flott for hud og hår. Ta deg en tur til helsekosten.

Skrevet

Pga høyden gjerne litt personlighetsmessig så tror flere at jeg er 22, mens jeg enda er 19. Og det går selvfølgelig andre veien, at folk tror jeg er 18.

Tar begge tingene som et komplemang :)

Skrevet

Du er 17? Prøv å være 26 og ALLTID bli spurt om legitimasjon når man er på butikken og kjøper middag og to øl. Skjer hver gang. Her om dagen fikk jeg barnebillett på bussen..

Anonym poster: 2b2b6c2cc86b5d6ff2f07f2eca9d342e

Skrevet

Kjæresten min er snart 30 år, men han ser en del yngre ut. Han blir innimellom spurt om legitimasjon på butikken når han kjøper røyk/øl. Jeg som liker yngre gutter synes det er kjempefint; jeg har jo fått det beste fra to verdener! :ler:

Jeg er 26 år; får barnebillett på buss/båt, blir spurt om legitimasjon på utesteder/i butikken, blir spurt om jeg er på utplassering når jeg er på ute-oppdrag gjennom jobben osv. Det kan være litt irriterende, men stort sett synes jeg det er helt greit.

Skrevet

Du er 17? Prøv å være 26 og ALLTID bli spurt om legitimasjon når man er på butikken og kjøper middag og to øl. Skjer hver gang. Her om dagen fikk jeg barnebillett på bussen..

Anonym poster: 2b2b6c2cc86b5d6ff2f07f2eca9d342e

Livet er hardt vennen. Du får håpe det vil snu seg til noe positivt når du har rundet 40. Dessuten, kanskje du får fisket deg noen smårips til middag :spise:

Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av svendsenrobin
Skrevet

Eksen min var en del eldre og de fleste trodde han var på min alder. Jeg synes ikke det var noe negativt med det overhodet. Eneste som kan være litt kjedelig er j at det stort sett er yngre jenter som kommer bort til deg... Men eksen min hadde ikke noen store problemer med det. Bar eoppfør deg som du er 30, ikke 20.

Gjest Summers
Skrevet

Det er jo klin umulig å se hvor gamle folk er spesielt om man ikke er samme alder selv.

• Liker 1
Skrevet

En artig greie er jo at dere automatisk tilskriver høyere alder bare en mann er høy! Er man 190 må man liksom være minst 25 år. Rar logikk!

• Liker 3
Skrevet

Eksen min var en del eldre og de fleste trodde han var på min alder. Jeg synes ikke det var noe negativt med det overhodet. Eneste som kan være litt kjedelig er j at det stort sett er yngre jenter som kommer bort til deg... Men eksen min hadde ikke noen store problemer med det. Bar eoppfør deg som du er 30, ikke 20.

Det er nå så. Men jeg synes ikke jeg oppfører meg som 20 år. Forholder meg stort sett rolig, kan prate om "voksne" ting. Likevel tror folk jeg er knapt eldre enn 20. Eks. at jeg sist lørdag ble tatt for å være 22. Og, ikke at det kommer så mange jenter bort overhodet, men jeg har hørt det der fra såpass mange såpass lenge at det må være noe reelt i det.

Skrevet

Jeg er 22, og blir alltid spurt etter legitimasjon. Ingen undergang det, jeg er jo bare 22, men når folk tror jeg er 12 år blir jeg litt lei meg. Jeg synes ikke selv at jeg ser så barnslig ut i ansiktet egentlig, men jeg er ikke voldsomt høy (ikke sånn veldig lav heller) og jeg er vel kanskje litt spinkel. Og stemmen min er visstnok ganske barnslig.

Hvis du ønsker å komme i kontakt med eldre så kan du ta initiativet selv :) Viser du selvsikkerhet tror nok folk du er mer moden! :)

Skrevet

@mlilja: det er greit nok, du er 22. Men når man er 30, man enda blir tatt for å være 22 og dette har skjedd mange ganger, så begynner man å bli litt lei.

Skrevet

Du får bli med meg ut en dag, så kan vi "henge" og la folk to vi er tenåringer!

Men fra spøk til alvor så må man nesten prøve å ta det som et kompliment, selv om det river litt i sjelen hver gang man må finne frem sitt id-kort!

Skrevet

@aquiz: En ting er å måtte vise leg for å kjøpe øl eller røyk. Noe helt annet er det hvis jeg i sosiale sammenhenger må vise frem legitimasjon for å bevise min alder, når de jeg prater med nekter å tro meg når jeg forteller hvor gammel jeg er, noe jeg faktisk har vært nødt til ved noen anledninger. DET river litt i sjelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...