Gå til innhold

Sjefen min kritiserte meg foran alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har enda ikke kommet over episoden på jobb forrige uke. Ved lunsj satt alle arbeidere, 6 stykker, sammen rundt bordet og spiste. Sjefen min kom og satte seg ned med oss, jeg var i ferd med å fortelle om et oppdrag jeg hadde stått i ledelsen for, som jeg hadde vært SÅ STOLT og så fornøyd med, sjefen min hadde også den gang skrytt veldig av meg og forfremmet meg for det også.

Men den dagen var han bare, unnskyld meg, rett og slett en jævla dritt. Han tok opp det oppdraget, begynte å si at jeg ikke hadde gjort det noe bra likevel, at når dagen var over, så måtte han trå til og ordne alt på plass, at jeg hadde mange feil i sluttresultatet mitt osv. Jeg ble på gråten og sa "det er ikke sant, jeg gjorde det så bra!" og han sa "jada, klart det, noe av det ja.."

Jeg ble lei meg, alle ble meget ukomfortable for å si det slik.

Til slutt sa han "herregud, tåler du ikke litt kritikk, nå har du jo mulighet til å forbedre deg."

Oppdraget det er snakk om ble utført I FJOR, så om det var noe å kritisere, kunne han sagt det da!

Jeg stormet ut på do og gråt, så såret og ydmyket har jeg sjelden følt meg.

Har ikke lyst å gå tilbake på jobb, heldigvis er sjefen bortreist denne uken, ellers vet jeg ikke om jeg hadde gått i dag. Kollegene mine er litt kleine rundt meg, føler alt er bare drit nå..

Anonym poster: 1fcb4dd384bae397c0fa6f2492742614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men.. at de er kleine rundt deg er vel fordi du løp ut som en jentunge og begynte å gråte..?

At måten sjefen sa ifra på var litt dårlig, kan jeg kjøpe. Men som profesjonell bør man ikke reagere slik både på oppførsel og protestere på den måten. Om det sjefen sa var sant, så kan du ikke påstå det motsatte om han faktisk måtte rette mye på detaljer i etterkant..?

Anonym poster: bb74d0e1000f7209827d138bc1c22a45

• Liker 3
Skrevet

Det er problemet, det er ikke sant. Jeg vet jeg gjorde en god jobb, når jeg avsluttet så var det virkelig avsluttet. Det var et prosjekt som av og til tok halve natta å få ferdig, og jeg jobbet så hardt med det. Det dro i land en masse avtaler og kunder, jeg vet jeg gjorde en god jobb.

Å få høre det sjefen hadde å komme med nå, var virkelig sårende. Kanskje jeg løp ut som en dum jentunge, men jeg var virkelig lei meg.

Om det var tilfelle, hvorfor kommer han med det nå, og ikke da det var aktuelt for mange, mange måneder siden? Jeg ble kalt inn til flere samtaler etter det prosjektet, og fikk masse skryt av min sjef, som sagt også forfremmet.

TS.

Skal ta det opp med tillitsvalgt.

Anonym poster: 1fcb4dd384bae397c0fa6f2492742614

Skrevet (endret)

Jeg mener dette var ytterst uproft av din sjef, å kritisere deg på den måten i plenum passer seg rett og slett ikke. Skjønner godt du ble såret.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Skrevet

Sjefen din var en tosk, ingen tvil om det, men det er bra kleint at du løp avgårde for å gråte.. Jeg har også grått pga urettmessig kritikk på jobb, men jeg har selvsagt holdt meg til det var naturlig å gå på do for deretter å gråte.

Rist det av deg og drit i det og om det skjer en annen gang i løpet av livet må du aldri løpe avgårde for å gråte.

Anonym poster: 6ef19b43f60f2c24db167b32826f5813

Skrevet

synns synd på deg og ku selv ha endt med at løpe grinende ut,ikke tenk på det som noe helt forferdeligt . sjefen gjorde en feil, dine kollegaer passer bare sine ting for sån er folk flest. Det går over. klem til deg.

Anonym poster: 46947edd6a87fbdf2a7fe545e77e9c23

Skrevet

Sjefen din prøvde å ta æren for noe du gjorde. Det finnes mange slike drittsekker sjefer.

Anonym poster: 9acbf7d614b7a49e7a8bbc56e64daaff

Skrevet

Typisk uprofesjonelle sjefer og det er det eneste det er nok av.

Kritikk skal du ha i enerom, skryt/ros skal du ha i plenum!

Jeg var ny i en bedrift og min nærmeste sjef kritiserte meg i form av utblåsninger og frustrasjon annenhver dag så alle hørte på. Jeg gikk ikke på do for å grine en eneste gang, men jeg sluttet istedenfor. Jeg orket ikke den type behandling.

Anonym poster: fea5eb80993810f3b93c7943b16e6872

Skrevet

Alt kan kritiseres. Kanskje han hadde fått fått kjeft av sine sjefer igjen, og på den måten lar det gå utover deg.. Sjefer har sine opp og nedturer. Iblant er de utrolig urettferdige, og andre ganger kan den samme sjefen være din mentor og billett videre i arbeidslivet.

Jeg skjønner at du er så skuffa og såret at du gråter på et eget rom. Har selv vært vitne til ei dame som var sjef for ferskvara. Hu var ny, og jobba intenst og gjorde etter min mening en bra jobb. Men hu tok over et kaos, og ferskvara var ute av kontroll. Sjefen mente at hun skulle jobbe gratis overtid, og få skuta på rett kjør.. noe som er umulig på kort tid. Når vi var på møte (alle som var ansvarlige i butikken), så kjefter sjefen på henne, og mener hu måtte gjøre mye mer. Hun knakk sammen og brøyt ut i gråt, og vi ble alle litt satt ut. Sjefen ble heldigvis mere ydmyk, men likevel hadde skaden skjedd. Hu dama slutta noen dager senere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...