Kaffeergodt Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Hei, Jeg har et lite dilemma. Eller kanskje ikke så lite. Saken er den at jeg har en kjæreste, og vi har vært sammen i snart 3 og et halvt år. Hun er en herlig jente, og jeg er kjempeglad i henne. Vi kan snakke om alt, har mange av de samme interessene, og jeg synes fortsatt at hun er den peneste jenta jeg har møtt. Både personligheten hennes og utseendet hennes kan ta pusten ut av meg:) Problemet er at jeg aldri får sett henne. Jeg bor i Norge, og hun bor i et land langt , langt borte. TIdligere bodde jeg der (det første året), men de siste 2 årene har vi vært pendlerkjærester. Jeg har reist til hun en gang i året, og hun kommet hit en gang i året. Det er alt for sjelden:( Samtidig er ingen av oss er klare for å flytte på oss. Hun takler ikke Norge (hun blir ensom her pga nordmenn er vanskelige å få kontakt med), og jeg har en jobb jeg ikke kan gi slipp på. Jobben er en viktig del av livet, og jeg mener selv jeg har drømmejobben. Kanskje jeg kan flytte dit om 2 år, men det er fryktelig lang tid. Klarer jeg virkelig 2 år til med så ekstrem avstand? For jeg savner virkelig å ha noen der i dagliglivet. Skyping er fint det, men ikke helt optimalt. Det er godt å ha noen å komme hjem til, noen å prate med i sofaen etter jobb, og noen å legge seg med om kvelden. Noen med lignende erfaringer eller tips? Jeg synes dette, naturligvis, er utrolig vanskelig. På den ene siden har jeg jenta jeg kunne tenke meg å dele livet med, men på den andre siden kan jeg ikke være sammen med henne på grunn av avstander og at vi begge er redde på å flytte på oss.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Hvis ingen av dere vil flytte på dere, er vel det beste å avslutte mens leken er god. Å basere seg på at en av dere en eller annen gang skal skifte mening, er etter min mening ganske risky, hvis du egentlig per i dag allerede tviler på at du orker flere år med den lange distansen. Anonym poster: 05454c96362fd437574cab606553aa3c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Det er alltid vanskelig med forhold hvor en ikke har felles mål... så hvis dere ikke kan bli enige om en løsning på hvor dere skal bo, tror jeg kanskje usikkerheten og motivasjonen for å fortsette forholdet vil bli et problem etter hvert. Da er det bedre å avslutte mens leken er god, kanskje. Anonym poster: 71a80732dfa1a93c2d8c0887ec241154
Steinar40 Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Dere får prate i sammen og finne ut hva som vil være best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå