Gå til innhold

BARNEVERNET - haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger akutt hjelp!

Jeg har en slem stefar (gidder ikke å gå innpå detaljer) og mora mi nekter å flytte fra han. Jeg har også en far, men han jobber ekstremt mye og fester mye. Han er egentlig ikke helt egnet som far... Ikke misforstå meg - han er veldig snill og jeg er glad i han, men han har ikke tid og sånt til å ha meg boende. Men kommer barnevernet bare til å tvinge meg til å bo hos faren min? Eller blir det fosterhjem? Er 14

Anonym poster: 523b4c28cec270302dfe9cc6385eb388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke sikker, men prøv å ring Telefon: 116 111 (gratis) kanskje de veit,har du ikke tlf så E-post: [email protected]

Jeg tror de vurderer faren din først og så anna slekt.

Anonym poster: 0e0f5abd2dc36c0388be628d757b0fec

Skrevet

Hm, ok...

Anonym poster: 15954f0a754edf0f96fc985e4d10d784

Skrevet

Ikke godt å si. Kanskje dere blir enige om at du bor hjemme til du kan flytte på hybel?

Det første du kan gjøre er å ta kontakt med helsesøster/sosialrådgiver på skolen, eller fastlege eller lege på ungdomshelsestasjon. De kan hjelpe deg med å ta kontakt videre.

Anonym poster: 071289fe48ce5995c73497070587c9fa

Skrevet

Kan skyte inn at du skal gi faren din en sjanse; han er jo faren din. Du skal ikke se bort i fra at han demper festingen og slikt om du trenger å bo hos ham. Han er jo ikke teit, han kommer til å forstå du flytter fordi du ikke har det godt hos moren din. Foreldre flest vil jo stille opp for barna sine:)

Hva med å ta det opp med ham først? Fortell om hvordan du har det hos moren din og at du ikke ønsker å lage baluba av det(om det er det du ønsker) og at du gjerne vil flytte til ham men at han alltid virker så opptatt. Enkelt og greit. Kanskje han overrasker:)

Anonym poster: 97df0da6fd655794be45a967e7779a18

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst tenker jeg at du bør ta en prat med noen voksne. Du trenger støtte i en sånn situasjon. Har du eldre søsken, tanter og onkler, andre slektninger, helsesøster eller foreldrene til en god venn du kan prate med?

Anonym poster: 041cfd6b75b1141d486940a894d8621f

Skrevet

Kan skyte inn at du skal gi faren din en sjanse; han er jo faren din. Du skal ikke se bort i fra at han demper festingen og slikt om du trenger å bo hos ham. Han er jo ikke teit, han kommer til å forstå du flytter fordi du ikke har det godt hos moren din. Foreldre flest vil jo stille opp for barna sine:)

Hva med å ta det opp med ham først? Fortell om hvordan du har det hos moren din og at du ikke ønsker å lage baluba av det(om det er det du ønsker) og at du gjerne vil flytte til ham men at han alltid virker så opptatt. Enkelt og greit. Kanskje han overrasker:)

Han tror ikke på meg, det om stefaren min..

Har spurt om å flytte inn før, men da sa han at han ikke hadde tid

Skrevet

Dessverre så er det ikke alltid sånn. Jo, jeg er jo glad i deg, men egentlig vil jeg ikke ta ansvaret som følger ved å ha barn boende hos meg. Opplevd selv.

Skrevet

Først og fremst tenker jeg at du bør ta en prat med noen voksne. Du trenger støtte i en sånn situasjon. Har du eldre søsken, tanter og onkler, andre slektninger, helsesøster eller foreldrene til en god venn du kan prate med?

Har ingen jeg stoler på.

-TS

Skrevet

Fy farao, så trist å lese... skal et barn i dagens Norge virkelig ha det sånn ? :-(

Har du noen slektninger TS som du ville heller bodd hos ?

Jeg innbiller meg at å bo på barnevernsinstitusjon må være siste utvei.... men kjenner fosterforeldre som er utrolig gode omsorgspersoner for barna ..

Også barna har et stort anvar til at det skal funke. .. Spill på lag med de voksne mest mulig, så alle skal få det godt :)

Skrevet

Fy farao, så trist å lese... skal et barn i dagens Norge virkelig ha det sånn ? :-(

Har du noen slektninger TS som du ville heller bodd hos ?

Jeg innbiller meg at å bo på barnevernsinstitusjon må være siste utvei.... men kjenner fosterforeldre som er utrolig gode omsorgspersoner for barna ..

Også barna har et stort anvar til at det skal funke. .. Spill på lag med de voksne mest mulig, så alle skal få det godt :)

Vel, jeg har ei tante som jeg er veldig glad i... Tror hun har muligheten til å ha meg boende også. Men hun er søstra til mora mi, så jeg føler det blir litt rart i og med at det er mora mi jeg flytter ifra om du skjønner?

Skrevet

Vel, jeg har ei tante som jeg er veldig glad i... Tror hun har muligheten til å ha meg boende også. Men hun er søstra til mora mi, så jeg føler det blir litt rart i og med at det er mora mi jeg flytter ifra om du skjønner?

Jeg ble boende midlertidig hos tanta mi mens jeg ventet på egen hybel jeg kunne bo i. Var 15. Dte var ikke rart i det hele tatt, selv om hun er søsteren til pappa, som jeg flyttet fra. De spør stort sett familie om de har mulighet til å ha deg i mellomtiden i alle fall.

Anonym poster: 1f9d20777668442dbef85be332ecf25d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble boende midlertidig hos tanta mi mens jeg ventet på egen hybel jeg kunne bo i. Var 15. Dte var ikke rart i det hele tatt, selv om hun er søsteren til pappa, som jeg flyttet fra. De spør stort sett familie om de har mulighet til å ha deg i mellomtiden i alle fall.

Anonym poster: 1f9d20777668442dbef85be332ecf25d

Ok, tusen takk folkens! Kjenner meg mye mindre utrygg og derimot mer positiv nå.:)

• Liker 2
Skrevet

Åh, jeg håper du finner virkelig en løsning, man skal ha det bra i livet sitt uansett alder.

Bare flytt der du er velkommen og blir godt mottatt.

Hvis jeg forstår riktig så er problemet mest med din stefar.

Du kan si til din mor at du er glad i henne og vil gjerne holde kontakten om hun kommer på besøk til tanta di ,men uten sin mann. Du har rett til å bestemme hvem du vil ha i livet ditt. Vil hun fremdeles være sammen med han er opp til henne, men ærlig talt, synes jeg dette er nitrist.

Som skilt mor ville jeg ALDRI vært sammen med en mann som ikke godtar , respekterer og til en viss grad minst er glad i barna mine.

Men kan jeg spør hvordan en 14 åring finner frem til denne nettsiden ??? :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...