Gå til innhold

Utbrenthet - runde nummer 2

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har erfaring med utbrenthet, det å komme tilbake i jobb igjen og unngå å gå på en ny smell?

Jeg har vært i veggen, ble sykemeldt i flere måneder og gikk tilbake til jobben da jeg selv følte at det var riktig. Dessverre tok det bare to-tre måneder før de velkjente signalene kom krypende tilbake, og jeg er nå på vill fart utfor stupet igjen. I hvert fall føles det sånn.

Jeg jobber ikke overtid, har fått tilpassede oppgaver i jobben, jeg trener og spiser sunt, prøver også å få mye søvn. Blodprøver hos legen viser at alt er normalt.

Likevel er jeg på vill ferd nedover nå... Jeg vil ikke! :cry:

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe hjemme som gjør deg sliten?

Er du lei hele jobben din?

Har du vært hos legen og testet om du mangler noe (vitaminer e.l.)?

Jeg var syknmeldt pga utbrenthet, gikk tilbake og merket de samme signalene etter en uke. Det endte med at jeg byttet jobb. Nå er alt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg kunne absolutt tenke meg å skifte jobb! Er ganske så lei...

Men slik situasjonen er nå, så er det ikke gjort i en håndvenning. :roll: Hvordan kan jeg klare å holde ut inntil ny jobb er på plass, det kan jo ta måneder? Og så krever det ganske mye ressurser å søke jobb også.

Jeg har ingen som kan støtte meg her. Ingen hjemme og ingen på jobb. Må klare meg selv - og vil så gjerne at dette skal gå bra!!! Men er så utrolig sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa opp jobben min før jeg fikk ny jobb.

Det viste seg å være mye lettere å få ny jobb når jeg kunne begynne på dagen. Men denne løsningen er ikke å anbefale om du har trang økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude

hei!

Jeg sjønner godt hvordan du har det. virker som vi er i en ganske lik situasjon. jeg er nå på aktiv sykemelding etter å ha vært "frem og tilbake" et halvt års tid. Det er frustrerende å ikke ha energi til å f.ex søke ny jobb. også frustrerende at jeg noen dager føler meg bra og tror jeg er på riktig vei for så og få tilbakefall.

jeg jobber nå med å akseptere at ting tar tid. Jeg leser selvhjelpsbøker for å prøve å skaffe meg teknikker til å løse kompliserte og destruktive tanker. Det hjelper litt, særlig når alt føles så stort og uoverkommelig, jeg får tips om hvordan jeg kan konkretisere ting slik at de er litt lettere å hanskes med. Jeg har en veldig dyktig lege som jeg har gode samtaler med. Uansett det er ikke lett. For meg har jobben vært prioritet nummer 1 lenge. Jeg jobber med å skaffe meg andre interesser som kan bli viktigere enn jobben og jeg prøver å vektlegge venner og det sosiale mye mer. men det er en prosess og det tar lang tid særlig når man problemer med å komme seg ut av senga om morgenen. Uansett, jeg vil ønske deg lykke til!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...