Gå til innhold

Wrap til lunsj - hjelp til ingredienser

Silkepote

Anbefalte innlegg

Er så lei knekkebrød og brødskiver til lunsj, så ikveld fikk jeg lyst til å lage wraps. Men hva er godt inni? Finner bare oppskrift med laks og spekeskinke (liker ikke laks, har ikke spekeskinke).

Går det an å bruke grove tortillalefser? Skal jeg varme de i ovnen først da, slik man gjør når man skal ha taco? Eller er lefsene egentlig helt ferdigstekt?

Jeg har isbergsalat, Philadelphia med urter og hvitløk, vanlig Philadelphia, rødløk, agurk, skinke av kalkun, hvitløksdressing(som ikke er særlig god haha), mager kesam, hvitløk, diverse krydder.

Noen som vet hva som er godt å ha inni av dette? Eventuelt noe jeg kan kjøpe inn til neste gang jeg skal lage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Lefsene er ferdigstekt, så du trenger ikke varme dem før du smører dem (hvis du smører hjemme fks). Da er det bedre å varme opp hele pakken rett før du skal spise, eller ikke varme i det hele tatt :)

Du kan ha strimler av grillet kylling eller kyllingfilet (ferdig stekt selvsagt), kjøttdeig, skinkepålegg, salami.. Hm. Eller med bare grønnsaker, godt med vegetar og! Du kan fks fylle med bønner så du blir litt mer mett.

Kanskje du liker røkelaks eller noe annen fisk? Ørret og kveite er hvertall veldig godt:) Selv synes jeg og det er godt med paprika, mais og ananas i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Jeg syns det er kjempegodt å fylle den med salat, agurk, lök, sterk saus og steke en godt krydret kylling som jeg skjärer i tynne skiver og legger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal varmes, ja. Ellers smaker de ikke godt.

Smør dem med Philadelphia og ha på salat, rødløk, agurk, skinke av kalkun. Brett nederst og rull sammen. Pakk inn i aluminumsfolie. Dressing etc. er ikke egnet hvis du skal ha dem med som lunsj.

Anonym poster: 9793297e9e4c2afa5c9688053e628d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo massevis som kan vere godt inni ein wrap :) Smør med Philadelphia etter eige valg, pøs på med salat, agurk og rødløk, og ha nokre skiver kalkunskinke på, og vips! Nydeleg god lunsj! :jepp: Kan evt. drysse på litt pepper, eller anna krydder du måtte ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Smørte Philadelphia på (passe tjukt lag trodde jeg), to stk skinke, agurkskiver, salat og løk. Var godt, men ble litt tamt, kjente nesten ikke osten. Hvor tjukt lag smører dere egentlig på?! :P jeg tok litt magerkesam blandet med favorittkrydderet(min hjemmelagete dip) mitt istedet, da ble det supergodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smører på et "vanlig" lag kremost, men jeg bruker philadelphia med urter og hvitløk og synes den smaker mye. Bruker å ha på kokt skinke eller salt skinke (serrano, westfaler), agurk, forskjellige typer paprika, rødløk, gul løk, purreløk, vårløk, mais, bønner, reddik, tomat, pære, chevre, fetaost, avokado, forskjellige typer salat... Ikke alt sammen, men hver for seg. Har vi salat til middagen en dag lager jeg litt ekstra og har i wrapen. Eller salatrestene etter tacoen.

Steker ikke lefsene. Ruller de, skjærer over på midten og pakker hver del i plastfolie. Bruker å være nok med to wraps på en åttetimersdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, jeg mente at jeg brukte den med urter og hvitløk! :) Den var god å smake på, men i lefsa forsvant den liksom litt..

Men når du sier det holder med to wraps, mener du en tortillalefse delt i to da, og den største størrelsen?

Jeg har laget en lefse, av den mindre størrelsen, men det er kanskje litt lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, jeg mente at jeg brukte den med urter og hvitløk! :) Den var god å smake på, men i lefsa forsvant den liksom litt..

Men når du sier det holder med to wraps, mener du en tortillalefse delt i to da, og den største størrelsen?

Jeg har laget en lefse, av den mindre størrelsen, men det er kanskje litt lite...

To store fylt opp og delt i to. Altså fire halve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To store fylt opp og delt i to. Altså fire halve ;)

Takk :) spørs om jeg har laget litt lite mat da, ja, haha.

Gjest, jeg er ikke så glad i fisk, dessverre. Men takk for forslag, kanskje noen andre får bruk for det :)

Endret av Silkepote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Jeg pleier å varme lefsene i mikrobølgeovnen for å få de litt mer "tøyelige" enn hva de er kalde... Ellers godt med salatingredienser - og jeg har en særlig forkjærlighet for kyllingkjøtt... Skinke, bacon, kalkunpålegg... Ris...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt med hummus i. Ellers bruker jeg ofte avokado som 'smøring'.

Anonym poster: efd9dc4c81b7afb0fcf196094631e464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ting som smaker mye, slik som røkt laks, rødløk, hummus, mandler, alfalfaspirer, tørket frukt, sylteagurk. Kanskje ikke alt på en gang da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...