Gå til innhold

menneskerettigheter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

.Er det slik at alle landene har godtatt denne erklæringen? Og dersom de brytes, kan FN styrker blande seg inn da. Det står at alle har rett til statsborgerskap, hva var da tilfelle med han fra dokument 2, som bodde i Norge?

Hvilke forbindelse har menneskerettighetene med Genève konvensjonen og FN pakten?

Bryter Norge artk.19, siden vi fortsatt har blasfemi paragrafen..

Og en ting til, er det en forbindelse mellom NATO og FN hvis de skal intervenere i krig? Må NATO få grønt lys av FN. Det nevnes i sammenheng med kosovo krisen. Hva skjedde egentlig da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
.Er det slik at alle landene har godtatt denne erklæringen? Og dersom de brytes, kan FN styrker blande seg inn da. Det står at alle har rett til statsborgerskap, hva var da tilfelle med han fra dokument 2, som bodde i Norge?

Hvilke forbindelse har menneskerettighetene med Genève konvensjonen og FN pakten?

Bryter Norge artk.19, siden vi fortsatt har blasfemi paragrafen..

Og en ting til, er det en forbindelse mellom NATO og FN hvis de skal intervenere i krig? Må NATO få grønt lys av FN. Det nevnes i sammenheng med kosovo krisen. Hva skjedde egentlig da.

Oj, her var det mye spørsmål, som ikke er så lette å svare på fordi det vil kreve ganske lange svar.

Det finnes mange m.rett erklæringer, hvilken tenker du på?

Tenker du på FN sin erklæring av 1948, kan stater sende inn klager på hverandre ved brudd, innbyggere kan også klage på sin egen stat. Ingen kan imidlertid tvinge et land til å følge reglene, det finnes inget verdenspoliti som rydder opp. De alle rfleste land har underskrevet denne, USA gjorde det for ca 10 år siden. :roll:

Genevekonvensjonen handler om hvordan stater skal oppføre seg mot folk i krig.

NATO trenger ikke å få grønt lys av FN.

FN styrker kan ikke uten vider eblande seg inn selv om rettigheter brytes, ddet krever vedtak av FNs medlemsstater.

Når det gjelder statsborgerskap er han fyren statsborger i det landet han kommer fra tror jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

takk for svar, men hvis NATO ikke trenger godkjennelse fra FN, hva handlet da konflikten om da USA grep inn i Irak. Var det ikke fordi FN var i mot.

Eller var det kanskje ikke noe med NATO å gjøre?

Gjest Poirot
Skrevet
takk for svar, men hvis NATO ikke trenger godkjennelse fra FN, hva handlet da konflikten om da USA grep inn i Irak. Var det ikke fordi FN var i mot.

Eller var det kanskje ikke noe med NATO å gjøre?

Jeg må innrømme at jeg ikke fulgte så nøye med her.... Ta et søk på Aftenposten på Irakkrigen, så tror jeg nok det står.

http://tekst.aftenposten.no/tekstcgi/tekst...endata=20030101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...