Gjest anonym Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Hva kan jeg gjøre? Mannen min er psykisk ustabil. Gjør jentene noe galt, ikke gjør lekser etc så får de et par sjanser før han skjeller dem ut, banner, sparker, hiver ting og roper rett foran øynene på 3 og 8 åringen. Han mener jeg aldri støtter ham, men under disse reaksjonene har jeg mer enb nok med å be ham roe seg ned og ta vare på barna. Neste uke skal vi i gang med PMTO opplæring. Håper ting bedrer seg. Jeg er sliten. Vet ikke hvordan dette skal gå. Nå er det slik at han ringer sin mor for å snakke ut for han mener jeg ikke gir ham noe støtte! Fastlege mener han trenger hjelp til å takle slike situasjoner for å takle dem på en annen måte, men han vil ikke. Jeg håper PMTO er det vi trenger..
ViljaH Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Her må du sette hardt mot hardt. Selv om han ikke ser behovet for hjelp inne i sykdommen, så må du ha klarsyn og ta vare på barna. Han må gå til terapi, ellers kan dere ikke bo sammen. Hvis han fortsatt nekter, så be ham om å flytt, si dere kan diskutere gjenforening når han har gått til terapi en tid og det begynner å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Hva kan jeg gjøre? Mannen min er psykisk ustabil. Gjør jentene noe galt, ikke gjør lekser etc så får de et par sjanser før han skjeller dem ut, banner, sparker, hiver ting og roper rett foran øynene på 3 og 8 åringen. Han mener jeg aldri støtter ham, men under disse reaksjonene har jeg mer enb nok med å be ham roe seg ned og ta vare på barna. Neste uke skal vi i gang med PMTO opplæring. Håper ting bedrer seg. Jeg er sliten. Vet ikke hvordan dette skal gå. Nå er det slik at han ringer sin mor for å snakke ut for han mener jeg ikke gir ham noe støtte! Fastlege mener han trenger hjelp til å takle slike situasjoner for å takle dem på en annen måte, men han vil ikke. Jeg håper PMTO er det vi trenger.. Jeg beklager, men jeg ser ikke problemet. Han gir dem opptil flere sjanser som de ikke tar. Anonym poster: 870a630c3392d22c9ed0364e8579317c 1
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Og da er det riktig å kaste ting og sparke rundt seg når de ikke gjør som de skal??? Jeg beklager, men jeg ser ikke problemet. Han gir dem opptil flere sjanser som de ikke tar. Anonym poster: 870a630c3392d22c9ed0364e8579317c
Mrs. Jones Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg får helt vondt av barna dine. Å måtte bo sammen med en de kanskje blir skremt av er en skjebne ingen barn skal ha. Ikke drøy for lenge med å gjøre noe om det ikke blir en rask bedring. Det skal jo ikke så mye til for å lage sår i små sjeler. En treåring er jo i trassalderen. Det å få lov til å trasse litt er jo en del av det å lage seg en identitet. 1
Gjest anonym Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Hovedinnlegger her: Nei, jeg skal gi ham en sjanse med PMTO, men vet ikke om det vil lykkes. Han er veldig negativ, men håper det endrer seg når vi kommer til helsestasjonen og kommer inn til de personene som skal lære oss. Han kom seg til fastlegen i går for første gang på flere år, så nå er han blitt sykemeldt en liten periode. Han har fått ny time hos fastlegen når sykemeldingen er ferdig. Jeg har bedt ham om å være ærlig ovenfor fastlegen og håper han er det! Jeg skjønner også at dette ikke kan fortsette. Eldste på 8 er helt ødelagt når han reagerer på den måten han gjør. 3 åringen får selvsagt også alt med seg og det er heller ikke bra.
MrSmith Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Hva kan jeg gjøre? Du kan feks starte med å snakke med hans mor. Ellers bør du takle han på samme måte som en 3-åring, dvs forklare han at det er andre måter å løse problemene på. Og du kan hjelpe han til å skjønne at han må spørre hvorfor barna ikke hører etter, alt har en forklaring. Når noen er hysterisk sint, uansett alder faktisk, er første bud å bli på "lag" med den som er sint. Det er først når du er innenfor personens verden at du kan påvirke den. Forsøk å vær enig med han, påvirk han derfra. Lykke til, alle problemer løser seg til slutt.
Gjest anonym Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Du kan feks starte med å snakke med hans mor. Ellers bør du takle han på samme måte som en 3-åring, dvs forklare han at det er andre måter å løse problemene på. Og du kan hjelpe han til å skjønne at han må spørre hvorfor barna ikke hører etter, alt har en forklaring. Når noen er hysterisk sint, uansett alder faktisk, er første bud å bli på "lag" med den som er sint. Det er først når du er innenfor personens verden at du kan påvirke den. Forsøk å vær enig med han, påvirk han derfra. Lykke til, alle problemer løser seg til slutt. Jeg har prøvd å spille på lag med ham i flere år nå, men skal prøve å vri det så han kan se det fra andres vinkler. Skal også prøve å få pratet med moren hans. Takk for tips!
Gjest anonym Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har prøvd å spille på lag med ham i flere år nå, men skal prøve å vri det så han kan se det fra andres vinkler. Skal også prøve å få pratet med moren hans. Takk for tips! Jeg har prøvd å spille på lag med ham i flere år nå, men skal først si meg enig med ham før jeg prøver å få ham til å se det fra andre vinkler - var det jeg prøvde å si ... ;-)
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 PMTO handler i stor grad om foreldres kommunikasjon med barna og hvordan foreldrene takler utfordringene. Så pust ut, dere begynner snart å ta tak i problemene, han vil fort bli tvunget inn i ett annet mønster om han skal følge PMTO. Husk å vær ærlig med veilederen, men ikke angrip han slik at han går i forsvar. Ta opp enkeltepisoder og rådspør hvordan de burde takles osv. Dette løser seg, ha is i magen. Han vil innse selv at det han driver med er feil i løpet av kurset Anonym poster: 2a9ee03e99ece8f28b3e953240f08b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå