Gå til innhold

Blir dette for drøyt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok med meg en fyr hjem i helga, det var helt topp. Virka som om han likte det også, men det ble ikke noen utveksling av telefonnumre, og jeg visste bare fornavnet hans og bursdagen.

Nå har det seg sånn at jeg jobber et sted der jeg kan få greie på det meste med den lille informasjonen der, og det har jeg da gjort. Kan jeg sende ham en sms ut fra info jeg har skaffa meg på en litt tvilsom måte?

Anonym poster: 470ff07113ace540b3488c423c5c657a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til det...

Skrevet

No way!

Hva skal du svare når han spør hvor du fikk nr hans?

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Så koselig at du ble kjent med en hyggelig fyr! :)

Jeg hadde kanskje ventet litt med å sende han en sms. Det kan virke litt rart, når noen plutselig har nr ditt, og du ikke har gitt det til vedkommende. Hvis du ser den? Men det kommer selvsagt an på situasjonen. Hvis du følte at dere hadde godt kontakt, så går det jo selvsagt an å prøve.

Men har han Facebook? Hva med å legge han til der i stedet? :)

Skrevet

Hvis du har funnet det på ulovlig vis ville jeg ikke gjort det.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg tok med meg en fyr hjem i helga, det var helt topp. Virka som om han likte det også, men det ble ikke noen utveksling av telefonnumre, og jeg visste bare fornavnet hans og bursdagen.

Nå har det seg sånn at jeg jobber et sted der jeg kan få greie på det meste med den lille informasjonen der, og det har jeg da gjort. Kan jeg sende ham en sms ut fra info jeg har skaffa meg på en litt tvilsom måte?

Det synes jeg ikke du skal gjøre. Når man via jobben har adgang til personregister eller annen fortrolig informasjon, har man streng taushetsplikt.

Jeg har selv hatt mitt arbeid i en statlig etat. Hvis man lekket fortrolige opplysninger, var den mildeste reaksjonen en kraftig advarsel. Hvis overtredelsen var grov, ble man avskjediget, og i verste fall politianmeldt.

Endret av Arabella
Skrevet

Takk for svar. Jeg har vel egentlig kommet til samme konklusjonen, og får vel heller se hva som skjer neste gang jeg treffer ham (vanker litt på de samme stedene, så gjør nok det...).

Skrevet

Men kan du late som om du enten fikk nummeret eller facebooken hans fra et annet sted?

Kanskje brukte du de åpne skattelistene, 1881 og facebook?

Anonym poster: bbd0c4925211ad4e580b2e4e4d69fa78

Gjest Tidssone
Skrevet

Tja. Jeg synes i utgangspunktet det er helt greit å ta kontakt med noen. Derimot er jeg ikke sikker på om det er tillatt å bruke opplysninger man har skaffet på jobb til å hooke opp med noen?

Skrevet

Men kan du late som om du enten fikk nummeret eller facebooken hans fra et annet sted?

Kanskje brukte du de åpne skattelistene, 1881 og facebook?

Edit: ser du kommer til å treffe han igjen da er det vel ingen vits i å gamble på noe som helst.

Gjest Tidssone
Skrevet

Og dersom dere vanker på de samme stedene, har dere muligens noen felles venner på facebook?

• Liker 1
Skrevet

Og dersom dere vanker på de samme stedene, har dere muligens noen felles venner på facebook?

Ikke umulig at vi kjenner noen av de samme menneskene, men jeg er ikke på Facebook...

Skrevet (endret)

Har man fornavn og arbeidsplassen til en person, så skal det mye til for ikke å finne vedkommende på et eller annet vis gjennom internett. Man trenger ikke være spesielt dreven for å få til det på noen få minutter. Spesielt om man har felles bekjente. Om han blir overrasket over at du har fått tak i nummeret? Vel - wake up and smell the internett, grandpaaa.... Har opplevd å bli kontaktet av folk jeg ikke har fortalt fornavnet mitt til engang. Jeg blir ikke overrasket over noe lengre.

Om jeg liker en fyr, så bryr jeg meg ikke om hvor han fikk nummeret mitt fra. Bare gjør det på lovlig vis. ;)

Endret av Ferny
Skrevet

Jeg ville ikke tatt kontakt ut i fra den informasjonen du har. Hadde jeg lagt igjen så lite informasjon til noen hadde jeg blitt ganske skremt om vedkommende hadde fått tak i telefonnummeret mitt. Ville begynt å lure på om vedkommende hadde stalket meg i forkant eller noe.

Gjest Katten.
Skrevet

Hadde jeg virkelig likt henne, ville jeg funnet det meget sjarmerende.

Gjest Eurodice
Skrevet

Har man fornavn og arbeidsplassen til en person, så skal det mye til for ikke å finne vedkommende på et eller annet vis gjennom internett. Man trenger ikke være spesielt dreven for å få til det på noen få minutter. Spesielt om man har felles bekjente. Om han blir overrasket over at du har fått tak i nummeret? Vel - wake up and smell the internett, grandpaaa.... Har opplevd å bli kontaktet av folk jeg ikke har fortalt fornavnet mitt til engang. Jeg blir ikke overrasket over noe lengre.

Om jeg liker en fyr, så bryr jeg meg ikke om hvor han fikk nummeret mitt fra. Bare gjør det på lovlig vis. ;)

TS visste fornavnet og fødselsdagen til denne gutten, ikke arbeidstedet.

Skrevet

Jeg opplevde dette en gang. Jeg hadde kjørt taxi, og plutselig får jeg en melding av sjåføren neste dag. Jeg syntes det var litt creepy, og hadde foretrukket at han hadde spurt om nummeret mitt "på vanlig" vis, istedet for å snoke for å få det, så, nei, jeg hadde ikke gjort det hadde jeg vært deg.

Skrevet

Det jeg er mest imponert over er at TS faktisk klarte å få med seg fornavnet hans og bursdagen.

Det er jo viktig å ha en viss standard :smoke: hehe

Skrevet

TS visste fornavnet og fødselsdagen til denne gutten, ikke arbeidstedet.

Det jeg er mest imponert over er at TS faktisk klarte å få med seg fornavnet hans og bursdagen.

Det er jo viktig å ha en viss standard :smoke: hehe

Vi prata en del, både på kvelden og morgenen etter, så jeg vet faktisk hvor han jobber, men det er en veldig stor arbeidsplass uten ansattinfo på hjemmesidene... Og, ja, Steinar, jeg husker faktisk det vi prata om også! :fnise:

Gjest Gunfreak
Skrevet

Du kan jo prøve å finne han på facebook, litt standard google/gulesider/facebook netstalknig funker sikkert, og da bryter du ikke noen lover,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...