Gå til innhold

Hva koster en personlig trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg kunne tenke meg å få en personlig trener til å vise meg hvordan jeg skal utføre styrkeøvelser. Er det noen som vet hvor mye de tar for det?

Anonym poster: c00b13e6ab60a0d3b472b6fd3ea59314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å vise, som i et engangstilfelle? I så fall koster det som oftest ikke så mye. Mange treningssentre har dette gratis når man melder seg inn. På SIB betalte jeg 200 kr eller noe for oppsett og visning av øvelser.

Skrevet

Med veileder på treningssenter er det som regel inkludert i månedsavgiften. Hvis du skal betale en PT for dette, er det litt varierende. Jeg betalte 2000 for 3 timer a 45 min da jeg hadde timer.

Skrevet

Med veileder på treningssenter er det som regel inkludert i månedsavgiften. Hvis du skal betale en PT for dette, er det litt varierende. Jeg betalte 2000 for 3 timer a 45 min da jeg hadde timer.

Jeg tenkte ikke på å ha en fast en som skal følge meg over tid, men å bli veiledet slik at jeg vet hvordan øvelsene skal gjennomføres.

Skrevet (endret)

Jeg tenkte ikke på å ha en fast en som skal følge meg over tid, men å bli veiledet slik at jeg vet hvordan øvelsene skal gjennomføres.

Ja? Jeg sa jo det, at da kan du benytte deg av en veileder på treningssenteret du trener på, om du trener på et. Om du ikke er på senter, må du betale for en utenom.

Endret av Envy
Skrevet

Ja? Jeg sa jo det, at da kan du benytte deg av en veileder på treningssenteret du trener på, om du trener på et. Om du ikke er på senter, må du betale for en utenom.

Beklager, leste nok det første innlegget litt feil. Takk for svar :)

Skrevet

Priser kan sikkert variere - her har de innhentet noen

http://www.tv2.no/sporty/her-er-prislisten-for-personlig-trener-3700052.html

Du kan sikkert få en veileder til å vise deg dette gratis - trener du på ELixia har du rett på 2 PT-timer , vet ikke om andre senter har noe lignende.

Jeg vil anbefale deg å ta noen timer med en 'skikkelig' PT. For å gjøre styrkeøvelser er det viktig at du finner ut om du er i stand til å utføre de riktig , dvs. du bør testes på bevegelighet. Er du for stiv i leggene får du problemer med å komme langt nok ned i knebøy, markløft feks.

Så er det jo en ting å få vist øvelsene men du bør jo også ha utført de en del ganger slik at teknikken sitter.

Finnes også mange videosnutter som viser riktig teknikk. Kan jo være greit å trene sammen med noen så kan man veilede hverandre , ikke alltid så lett å korrigere seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...