Gå til innhold

Ny i Kalori telling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått meg noen aha opplevelser ja.. har fått i mig allt for mye kalorier og ikkje rart at vekte går sakte oppover.

Nå prover jeg å fikse på det. Men er så ny i ditta her..

Er jente på 25 år , 86 Kilo og 169 cm.

Jeg trener ikkje særlig. har begynnt å gå tur 2-4 ganger i uka. 30-60 minuter litt oppoverbakker prover jeg å få in der.

Hvor mye Kalorier burde jeg få i meg på en dag da? Er bare så forrvirra.

Har holdt på i en uke nå utenom helga ikkje spise over 1500 kalorier. men blir litt svimmel. er det bare først?

Må man dele kaloriene jefnt over dagen ? eller kan jeg spise bare 500 kalorier tildlig på dagen og så 1000 om kvelden? uten å legge på meg?

Veit at det ikkje er sunt men in i mellom da?

takker for alle svar og beklager skrivefeil . er ikkje norsk.

Anonym poster: cb3c43dacb14b0cfa5687cbc88625a4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1500 høres bra ut, kanskje du kan litt mindre også.

Men for å gå ned i vekt bør man heller ikke spise for lite, og man bør holde seg over 1200:)

Her er test su kan ta, den beregner hvor mye kcal du kan spise for å holde på den vekten du har nå. Er .f.eks det 1600 kcal kan du trekke fra eks. 300 kcal og da vil jo kroppen etter hvert få kcal underskudd:)

Så bra at du går tur! Men det er også lurt å trene litt styrke. :):)

Det går nok an inni mellom, men som du selv skriver er ikke dette sunt. Det handler jo litt om hva maten inneholder også, og ikke bare kcal:)

Gjest Tigress
Skrevet

Det er eitt feitt kva tid på døgeret du et maten din, så lenge du et mindre enn du brukra vil du gå ned i vekt.

Har du smarttelefon vil eg tilrå appen ShapeUpClub. Han er gratis, og han regner ut kor mykje du bør ete for å gå ned over tid. Så loggar du det du et der, og så kan du følgje godt med. Eg er ny når det gjeld kaloritelling eg også, men har god nytte av den appen.

Skrevet

1500 høres bra ut, kanskje du kan litt mindre også.

Men for å gå ned i vekt bør man heller ikke spise for lite, og man bør holde seg over 1200:)

Her er test su kan ta, den beregner hvor mye kcal du kan spise for å holde på den vekten du har nå. Er .f.eks det 1600 kcal kan du trekke fra eks. 300 kcal og da vil jo kroppen etter hvert få kcal underskudd:)

Så bra at du går tur! Men det er også lurt å trene litt styrke. :) :)

Det går nok an inni mellom, men som du selv skriver er ikke dette sunt. Det handler jo litt om hva maten inneholder også, og ikke bare kcal:)

Oj Under 1500 ? det høres vanskelig ut , men kanskje jeg bare må prove hvis det er det som må til..

Takker svar ! :)

TS

Skrevet

Det er eitt feitt kva tid på døgeret du et maten din, så lenge du et mindre enn du brukra vil du gå ned i vekt.

Har du smarttelefon vil eg tilrå appen ShapeUpClub. Han er gratis, og han regner ut kor mykje du bør ete for å gå ned over tid. Så loggar du det du et der, og så kan du følgje godt med. Eg er ny når det gjeld kaloritelling eg også, men har god nytte av den appen.

Hi , den ShapeUpClub høres spennende ut, før laste den ned i kveld. Tusen takk før tips ! :-)

Skrevet

Oj Under 1500 ? det høres vanskelig ut , men kanskje jeg bare må prove hvis det er det som må til..

Takker svar ! :)

TS

Jeg har som regel problemer med å komme opp til 1500 jeg om det ikke er noe spesielt:)

Hva spiser du en typisk dag?:)

Skrevet

Er forskjell fra person til person, men jeg holder meg litt under 1500 kalorier hver dag og trener 4 ganger i uken. På den måten går jeg ned 1 kilo hver uke. Har gått ned 8 kilo til nå og har fått kommentarer her og der, så tror nok det funker :biggrin:

Men er vanskelig å ha det under 1500... spesielt når jeg er så glad i mat som det jeg er.

Anonym poster: c28d305cdbf8fe471470719c22be4cec

Skrevet

Dette handler ikke om trådens emne, men jeg bare lurer på hvor du er ifra? Norsken din er langt ifra ille, men ble bare litt nysgjerrig. Trodde først at du var dansk skjønner du! :D

Anonym poster: dcf76f74556bf7e0f42356d2cd9015ef

Skrevet

Takker alle svar !

Her er en exempel på ca hva jeg spiser over en dag.

Frokost: 2 grovskiver med Lettsyltetøy (kun 15 ckal syltetøy på hver skive) det blir: 180 kalorier ca.

Mellommåltid: grønt eller frukt og 1 kokt egg. 170 ckal ca

Lunsj: smoothy med jogurt, litt banan og frukt det blir rundt 300 ckal

Middag : prover å holde det rundt 500 ckal

Kvelds 2 knekkebrød med pålegg . ca 250 ckal

Da blir det 1400 kalorier. Ditta er sann tipisk dag spiser selfolgelig ikkje alltid det samme prover å variere, men er likevel litt svimmel og vondt i haudet. sikkert bivirkninger av lite sukker ;-)

Midt mål er å misse halvt til et kilo i uken.

Vi prover å få barn lurer på om slanking kan gjøre det vanskiligre?

Og du som har mistet 8 kilo , GRATULERER !! :-D

Vil helst ikkje sei hvor jeg kjem i frå førdy her vil jeg forbly anomin :-)

Skrevet

Da har jeg lasta ned den appen, den er heilt super !! tusen takk før tips !

Gjest Tigress
Skrevet

Da har jeg lasta ned den appen, den er heilt super !! tusen takk før tips !

Berre triveleg det, veit du. Om du går inn på nettstaden er det lettare å finne fleire norske varer, og ikkje oversjå at du kan skanne strekkoden på ting også!

Skrevet

Det hørres jo bra ut den menyen:)

At du prøver å gå bed i gekt vil gjøre det lettereå bli gravid, samtidig som at du vil ha mulighet for et lettere/ sunnere svangerskap:)

• Liker 1
Skrevet

Berre triveleg det, veit du. Om du går inn på nettstaden er det lettare å finne fleire norske varer, og ikkje oversjå at du kan skanne strekkoden på ting også!

Det hørres jo bra ut den menyen:)

Heilt Supert !! nå har jeg full kontrol over hva jeg putta i munnen !! mye kjekkere en å regne kalorier sjølv.

Men et spørsmål. jeg skal misse 0,7 kilo i uken og etter det skal jeg spise 1600 ckal om dagen ( men prover ålikevel å holde meg under 1500 ) Men så midt på dagen har jeg kanskje spist 300 ckal, så gar jeg meg en 45 minuts tur og legger det in på treningslisten, da gjeng kalorienne jeg har spist ned. :-/

Er det sånn at jeg skal da spise 1600 ckal uten å bevege meg og meir hvis jeg beveger meg?

P.S har likevel ikkje planer å gå over 1500 uten om helg da :-)

At du prøver å gå bed i gekt vil gjøre det lettereå bli gravid, samtidig som at du vil ha mulighet for et lettere/ sunnere svangerskap:)

Tusen takk før svar ! det var veldig godt å høre, vi har vært proverer i snart halvt år nå og ingenting skjer :-( har tenkt så mye på det at jeg bestemmte meg før å gå ned i vekt til å fokusere på nokke annet en stund. da skjer det kanskje ;-)

Tenkte kanskje hvis kaloriunderskudd var mye ville det kanskje gjøre det vanskiligre å bli gravid .

TS

Anonym poster: 276f16c3159e0c88432f69aed53b0df0

Skrevet

svaret midt kom litt rart ut !

Svar til Tigress:

Heilt Supert !! nå har jeg full kontrol over hva jeg putta i munnen !! mye kjekkere en å regne kalorier sjølv.

Men et spørsmål. jeg skal misse 0,7 kilo i uken og etter det skal jeg spise 1600 ckal om dagen ( men prover ålikevel å holde meg under 1500 ) Men så midt på dagen har jeg kanskje spist 300 ckal, så gar jeg meg en 45 minuts tur og legger det in på treningslisten, da gjeng kalorienne jeg har spist ned. :-/

Er det sånn at jeg skal da spise 1600 ckal uten å bevege meg og meir hvis jeg beveger meg?

Svar til Lillemeg90:

Tusen takk før svar ! det var veldig godt å høre, vi har vært proverer i snart halvt år nå og ingenting skjer :-( har tenkt så mye på det at jeg bestemmte meg før å gå ned i vekt til å fokusere på nokke annet en stund. da skjer det kanskje ;-)

Tenkte kanskje hvis kaloriunderskudd var mye ville det kanskje gjøre det vanskiligre å bli gravid .

TS

Jeg merker nå at jeg ikkje er så svimmel og sulten hele tiden ! og det er jo BRA. Trur jeg måtte ha noen dager til å venne meg til mindre mat.

Skrevet

svaret midt kom litt rart ut !

Svar til Tigress:

Svar til Lillemeg90:

TS

Jeg merker nå at jeg ikkje er så svimmel og sulten hele tiden ! og det er jo BRA. Trur jeg måtte ha noen dager til å venne meg til mindre mat.

Det ordner seg sikkert skal du se:) ifht. Prøvingen, har du orden på syklusen din slik at dere iallefall prøver på grønne dager?

Skrevet

Ps. Du kan spise mer selv om du er fysisk aktiv, men du trenger ikke. Handler vel mer om hvis du trenger litt ekstra energi har du noen ekstra kalorier å ta det fra:)

Skrevet

Tusen takk ! :-) håper nokke skjer snart, ikkje darlig å være noen kilo lettere når det skjer ;-)

Skrevet

Vil nå si at det kommer helt ann på personen selv, gikk ned 2 kilo på en uke.. Da gikk jeg hele dagen med flere kilo i sekk og spiste 2500 kcal hver dag ;p Så jeg vil si; hold deg i aktivitet også, ikke bare pass på hva du spiser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...