AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Hei! Hvordan kan man best håndtere en situasjon der den andre foreldren forsøker å såkalt 'kjøpe' barnet? Her får barnet gaver hver gang det drar på samvær, pluss pluss. Altså får barnet gaver og leker minst annenhver uke. Når det snakker i telefon med den andre foreldren når barnet er hos meg så kan foreldren ofte finne på å 'lokke' med leker og overrraskelser til neste gang det skal til dit - "gled deg til du kommer hjem hit, her det det xxx som ligger å venter på deg" osv. Barnet gir også utrykk fra å få bamser ol. hver gang man er ute å handler på senteret osv. To problemer oppstår med dette: 1) barnet kan risikere å bli både bortskjemt og naiv når det kommer til slikt, 2) da barnet er lite og ikke forstår seg på at den ene betaler bidrag osv så tror h*n at alt er fra den andre foreldren og ingenting fra meg selv om jeg i praksis er med på å sponse alt dette nipset. Tips til håndtering av en slik situasjon, lignende erfaringe? Det er lite poeng i å ta op dette med den andre foreldren da h*n ikke vil inrømme "bestikkelsene", ei heller ser noe problem i at barnet får så utrolig mye - "ikke legg deg borti hva jeg gjør når xxx er her" - pang så er røret lagt på... Hilsen frustret Anonym poster: 261b7ee2f99428a0dab163d4e07f26fa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg forstår godt at du er frustrert. Min bestemor pleide å gjøre noe lignende da jeg var ungdom (jeg vet ikke grunnen til at hun sluttet, men jeg er egentlig bare glad for det). Jeg fikk en 200-lapp av henne omtrent hver gang jeg møtte henne. Etter en stund følte jeg det ble litt rart. Jeg ønsket å kunne være sammen med henne uten å hele tiden skulle få noe. Dersom den det gjelder ikke forstår det du sier til den angående å kutte ned på disse "bestikkelsene", så ville jeg rett og slett kutta kontakten med vedkommende for en periode. Helt til den personen forstod greia. Lykke til Anonym poster: 3aeeb0e2d41f629c8e7c5b8ad822dda1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 AB 21:16 her. Beklager, jeg glemte ut at det var snakk om den andre foreldrene. Glem rådet mitt. Sorry Skal lese bedre fra nå av. Håper noen andre har bedre råd til deg. Anonym poster: 3aeeb0e2d41f629c8e7c5b8ad822dda1
Gjest imli Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Eg skjøner godt at dette er eit problem! Kva med familierådgjeving? Familievernkontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå