Gå til innhold

Redd for at gjestene bare skal ta med seg barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, her taper det jo litt for seg selv. Jeg er altså bekymret for at gjestene skal ta med seg barna sine selv om disse ikke er invitert, at de tar det som en selvfølge at barna også er invitert. Dette gjelder barn som er fra 3 år og i mine øyne kan ha barnevakt. Ingen har lenger reisvei enn en time og trenger jo derfor ikke å være borte fra barna mer enn maks et døgn. Vi har ikke barn selv og vil ha flest venner i vårt bryllup og syns ikke det passer seg med barn i vårt bryllup. Vi kommer selvfølgelig til å skrive navnene til de som er invitert i invitasjonen, eks til Ola og Kari men jeg er altså da bekymret for at Ola og Kari tar med seg Per, Pål og Espen på 3, 4 og seks år. Hva tenker dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde du kansje ha presisert i invitasjonen.

• Liker 3
Skrevet

dere burde kanskje ha gjort dette tydelig i invitasjonen?

• Liker 2
Skrevet

ærlig talt, man tar da ikke med seg uinviterte barn ?

• Liker 9
Skrevet

dere burde kanskje ha gjort dette tydelig i invitasjonen?

Og dere mener det ikke er godt nok å skrive "Kjære Per og Kari", eller "Vi har gleden av å invitere Per og Kari"? :klo:

Finnes det virkelig småbarnsforeldre som er så tette i nøtta at man må skrive "Vi har gleden av å invitere Per og Kari, altså IKKE Pål, Espen og Jonas" eller "NB! Invitasjonen gjelder ikke husholdningens barn!".

Kanskje man må sette på et slikt emblem nederst?

nochild.gif

Ts: Jeg skjønner bekymringen din, man leser jo så mye rart her... Men som sagt, spesifiser fornavnene til dem dere inviterer, og prat gjerne om det hist og her i vennegjengen når det passer seg, typ "ja, vi valgte barnefritt bryllup", "herregud, man leser så mye rart på nettet når man planlegger bryllup altså.. Dette ene paret opplevde plutselig at det var 6 unger i lokalet som ikke var invitert!", så burde jo folk ta hintet! ;)

Evt når de ringer og gir svar på invitasjonen, så sier du "så flott, da kan jeg sette to nye streker på bordkartet! :) ". Hehe!

• Liker 13
Skrevet

Hvis jeg hadde fått en invitasjon til "loren og lorenmannen" kunne det ikke falt meg inn å ta med minien.

Kan du ikke spørre dem, enten rett ut eller flette inn i en samtale, om de har fått barnevakt? :)

• Liker 3
Skrevet

Følg med! Hun har ikke sendt den ennå.

Anonym poster: 805d40098e728cbc4ea3d649bda28d1a

Skrevet

kaprifolen: Mange tror nok at hele familien er invitert med.

• Liker 2
Skrevet

kaprifolen: Mange tror nok at hele familien er invitert med.

Da er de jo ganske sosialt tilbakestående (eller antar at brudeparet er det), når de ikke skjønner at Per og Kari betyr Per og Kari, ikke Per og Kari m.familie, Familien Hansen, Per og Kari m, barn eller noen andre kombinasjoner. I hvilken verden er det normalt å anta at sender ikke mener det de skriver i invitasjonen? :roll:

• Liker 5
Skrevet

Da er de jo ganske sosialt tilbakestående (eller antar at brudeparet er det), når de ikke skjønner at Per og Kari betyr Per og Kari, ikke Per og Kari m.familie, Familien Hansen, Per og Kari m, barn eller noen andre kombinasjoner. I hvilken verden er det normalt å anta at sender ikke mener det de skriver i invitasjonen? :roll:

Jo, men folk tolker ting forskjellig.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg synes det er kjempe rart at man må ha denne bekymringen, at folk tar det som en selvfølge at barn er invitert med. Kjempe rart.

Beste tips er vel som sagt å snakke om det, presisere det.

Skrevet

Som folk her sier, det er liten sjans for at folk tar de med.

Men du er ikke 100% sikker.

Dermed må du enten "ta sjansen", eller faktisk presisere i invitasjonen at "ettersom det blir servert alkohol, inviteres ikke barna", eller at "dette er en voksenfest"...eller gud vet :P

Anonym poster: 1f7681ff4a3f9d5c3dddcf0aaf997062

Skrevet

Er det bare jeg som klikket meg innpå her i tro om at det var en gal dame som var redd for å ha besøk fordi gjestene kunne finne på å kidnappe barna?

• Liker 19
Skrevet

Er det bare jeg som klikket meg innpå her i tro om at det var en gal dame som var redd for å ha besøk fordi gjestene kunne finne på å kidnappe barna?

Nå lo jeg høyt. Jeg trodde ikke det, men skjønner hva som kunne være misledende. Takk for latteren. :)

• Liker 3
Skrevet

Jo, men folk tolker ting forskjellig.

Tolker de "per og kari" som "hele familien", så er det ikke snakk om å tolke forskjellig, men FEIL...;)

• Liker 3
Skrevet

nope :fnise:

Jeg så bare tråden på forumforsiden og tenkte at dette måtte jeg finne ut hva var for noe :D

• Liker 4
Skrevet

Tolker de "per og kari" som "hele familien", så er det ikke snakk om å tolke forskjellig, men FEIL... ;)

Det er jeg enig, men det er ikke mitt problem, men brudeparets. :lol:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg tror du bare må ta sjansen på at folk er såpass oppegående at de skjønner at invitasjonen bare gjelder de som er navngitt.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du skal presisere det i invitasjonen. "NB! barn er ikke velkommen", liksom?

• Liker 1
Skrevet

har et par kjente som har opplevd dette så joda, jeg skjønner bekymringen. i ett tilfelle var det omtrent snakk om trass, i det andre en ærlig misforståelse av typen "kikket veldig fort på invitasjonen da vi fikk den og kunne sverger på at det stod navnet til barna også". slapt - javisst, men det skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...