Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

(Overskrifta ble litt misvisende ser jeg, men jeg får ikke endret det nå i etterkant.)

Jeg jobber for tiden på en skole som assistent ved siden av studiene. Jobben er ikke helt som forespeilet på intervjuet, og jeg klarer ikke helt å finne plassen min der.

Delvis er dette også pga mye sykdom på hjemmebane i en periode nå i høst som har ført til fravær, denne perioden er nå over.

Jeg er ferdig med studiene mine til våren, og har sånn sett bare noen måneder igjen før jeg håper å få en mer relevant jobb uansett.

I dag ble jeg ringt opp fra et firma hvor en tidligere sjef av meg nå jobber, men en annen avdeling. Jeg har et fagbrev innen service fra vgs, og den gamle sjefen min hadde anbefalt meg til et vikariat de har ledig, så de ønsker å ta en prat med meg.

Jeg prøver å sette opp plusser og minuser, men merker at noen råd hadde vært OK.

Der jeg jobber nå får jeg noe relevant erfaring i fht studiene da jeg utdanner meg til å jobbe med mennesker og erfaring med barn/unge vil slå bra ut på CV'en min i fht hva jeg ønsker å jobbe med senere.

I den andre jobber jeg forsåvidt også med mennesker men på en annen måte. (Det er snakk om en resepsjonssekretærstilling, hvor fagbrevet mitt fra vgs er veldig relevant).

Jeg har jobbet som resepsjonssekretær og sekretær tidligere og har trivdes godt med det.

Den andre jobben gir meg i underkant av 100 000 mer i året, jeg er aleneforsørger, så jeg merker at det i seg selv er en stor motivasjon for å bytte jobb, selv om jeg prøver å tenke at penger ikke skal bestemme.

Reisevei, henting og levering i bhg vil bli litt mer stressende om jeg bytter jobb, men likevel overkommelig, det er snakk om å bruke max 15-20 minutter mer hver vei.

Jeg har jo ikke fått noe tilbud enda, men merker at jeg må ha tenkt litt på det her før jeg skal møte dem på onsdag for en prat, derfor lurer jeg på om noen har lyst til å tenke litt høyt med meg.

Endret av loren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du egentlig har bestemt deg.

Anonym poster: 622ee3bf528e0827850f5815b0862a92

Skrevet

Høres ut som du egentlig har bestemt deg.

Anonym poster: 622ee3bf528e0827850f5815b0862a92

Nja, jo, det er litt både og.

Hvor smart er det å hoppe fra en rimelig relevant jobb over til en som ikke er relevant bare noen mnd før levering av bachelor, liksom? Den er nok det eneste som holder meg fra å ha bestemt meg ja, så du er nok inne på noe...

Skrevet

Hva utdanner du deg til? (Hvor relevant er skolejobben) og har du jobbet lenge på skolen? Jeg tenker at du vil fortsatt vil kunne vise til den relevante erfaringen du har derfra, selv om du slutter -og du kan rettferdiggjøre jobbyttet med inntektsøkning. Om du har jobbet der veldig kort er det kanskje litt synd, men. Har du mulighet til å fortsette der som ringevikar, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...