AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 En fyr har vært på deg siden før sommeren. Av ulike grunner (dårlig timing) avviser du han flere ganger. Ting endrer seg - dere treffes igjen til høsten og begynner å date. Han gir uttrykk for at han liker deg godt. Etter en tid begynner dere å ha sex sammen også. Han vet du er en jente som for eksempel aldri har hatt one night stands. Han vet du er en ganske ordentlig jente. Dere treffer hverandre ofte, og har mye kontakt. Du tror dere har noe bra på gang. Etter halvannen måned er du borte fra byen en helg. Uken etterpå får du høre at han lå med en annen jente (som har kjæreste) på en fest den ene kvelden. Du kutter kontakten og vil ikke se han igjen. Er dette rasjonelt? Eller overreagerer jeg? Har sagt jeg aldri vil se han igjen. Litt usikker på om han vet at jeg vet.... eller om han bare tror jeg er litt ustabil (he, he) - men kan ikke si jeg bryr meg så veldig. Tok det i grunnen som en selvfølge at han ikke ville treffe/hooke opp med andre jenter så lenge han traff meg. Trodde han var glad for å få treffe meg? Nå vet jeg ikke lenger. Kommer sikkert aldri til å se han igjen uansett men. Det var greit av meg å kutte kontakten ja? Anonym poster: c006b36d70bb081f221b4679a2a2fd57
Gjest navnelapp Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Ja, det syns eg. Du og han har tydelegvis ulik oppfatning om statusen på relasjonen de deler, og sjølv om det er dumt å ikkje avklare det så syns han heilt klart at han ikkje er "forplikta" til å halde seg til deg. Viss du oppfattar det heilt annleis så har de heilt ulike forventningar og heilt ulike kjensler for kvarandre. Hadde han vore forelska i deg så hadde han ikkje hatt sex med ei anna, så enkelt er det, dessverre. Og det at han vel å ha sex med ei som allereie er i eit forhold med ein annan mann seier jo også noko om kvar grensene hans (ikkje) går. Eg hadde nok ikkje satsa vidare på han, nei. 6
Gjest Bandit Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg ser ikke noe galt i at du valgte å gå videre uten ham. Han gjorde jo klart hvilke intensjoner han egentlig hadde ettersom han valgte å ha sex med ei annen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Du hører på et rykte. Hva med å spørre ham rett ut. Både om det som skjedde den helga og hvordan han ser på forholdet mellom dere to. Venner eller kjæreste? Anonym poster: e9c0a53a9a0e67e3e6ef890b16001205 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar dere! Føler jeg gjorde det rette - godt å høre at flere er enige. Samtidig synes jeg det er leit, for det er lenge siden jeg har truffet en fyr jeg liker så godt som jeg liker han. Og jeg er helt sikker på at "ryktene" stemmer. Så er ikke noe å diskutere/spørre om egentlig. Og han gjorde det jo ganske klart at han ikke så på meg som noe kjæresteemne. Men men. Kjipt. I get knocked down, but I get up again.... - TS Anonym poster: 6842c576e615a6c420ff4d97ba44f68a
MrSmith Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg synes det var rasjonelt av deg å kutte. Men dessverre (kanskje?), er ikke kjærligheten rasjonell. Dere kommer nok sammen igjen, etter en periode med drama og intime betroelser. Ser ihvertfall slik ut for meg etter det du skriver.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg synes det var rasjonelt av deg å kutte. Men dessverre (kanskje?), er ikke kjærligheten rasjonell. Dere kommer nok sammen igjen, etter en periode med drama og intime betroelser. Ser ihvertfall slik ut for meg etter det du skriver. ?? Det skjønte jeg ikke. Kommer nok ikke sammen igjen. Vi omgås ikke i det daglige i det hele tatt. Og han er slettet fra både mobil og facebook. Drama er ikke for meg. - TS Anonym poster: 6842c576e615a6c420ff4d97ba44f68a 1
Gjest Tidssone Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg hadde også kuttet tvert. Det handler bare om hva man vil bruke tiden sin på? 2
MrSmith Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) ?? Det skjønte jeg ikke. Kommer nok ikke sammen igjen. Vi omgås ikke i det daglige i det hele tatt. Og han er slettet fra både mobil og facebook. Drama er ikke for meg. - TS Anonym poster: 6842c576e615a6c420ff4d97ba44f68a Du høres veldig rasjonell og fornuftig ut, men det som forundret meg var at du selv stiller spørsmål om du overreagerte/var rasjonell. Dette fikk meg til å tro at innerst inne hadde du døra litt på gløtt. Selv om valget for en ordentlig jente som deg burde vært soleklart. Dramarollen var forresten tiltenkt han , det er jo han som eventuelt må anstrenge seg. Men du høres ikke akkurat deprimert ut, så du går vel videre likevel da. Endret 22. oktober 2012 av MrSmith
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 Du høres veldig rasjonell og fornuftig ut, men det som forundret meg var at du selv stiller spørsmål om du overreagerte/var rasjonell. Dette fikk meg til å tro at innerst inne hadde du døra litt på gløtt. Selv om valget for en ordentlig jente som deg burde vært soleklart. Dramarollen var forresten tiltenkt han , det er jo han som eventuelt må anstrenge seg. Men du høres ikke akkurat deprimert ut, så du går vel videre likevel da. Ja - du har rett. Jeg skjønner at du stusset litt. Det jeg egentlig fisket litt etter i tråden her, det var vel om det finnes en generell oppfatning der ute om at det er OK å holde på sånn som han gjorde - så lenge man ikke har definert noe. .....om det bare er jeg som er prippen og kjip. Personlig har jeg en veldig sterk oppfatning av hva som er rett og galt. Jeg føler at han gjorde noe galt her. Men er vel litt usikker på om han føler det på samme måte. Men han er ikke dum heller - jeg tror nok han skjønner at man ikke kan holde på sånn når man treffer en jente som meg (hva nå enn det måtte bety). Jeg fremstår kanskje som litt brutal og kald gjennom dataskjermen - det stemmer ikke. Jeg synes dette var leit. Og kanskje enda mer leit enn han (obviously). Men har brent meg på utroskap i et etablert forhold før. Så nå styrer jeg unna alt av gutter som handler for spontant og lite gjennomtenkt i forhold til det motsatte kjønn. Jeg fikk vel øye på et trekk ved personen som jeg synes er "skummelt" om han skulle ende opp som kjæresten min. Og at denne jenten hadde kjæreste i tillegg... ja - som en annen nevnte her over; det sier vel litt om hvilke grenser han (ikke) har. Brent barn osv. Anonym poster: 6842c576e615a6c420ff4d97ba44f68a 1
MrSmith Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 Til TS Det siste innlegget ga et mer fullstendig bilde av situasjonen, og mitt første innlegg fremstår som akkurat det det var; et skudd i tåka. Ingen tvil for meg om at du gjorde det riktige valget, og at han fremstår som en idiot sammenlignet med deg. Skal også innrømme at du ga meg inntrykk av å være en "kald fisk" ( ), ut fra den måten du taklet det på. Ikke mye lidenskap i teksten du skrev. Er forresten litt overrasket, egentlig imponert, over at du skjønte at du framsto på den måten. (les:skryt for selvinnsikt) Det hjelper alltid å ha, egne, klare regler for hva som er akseptabel oppførsel. Fortsett i dette tålmodige sporet. Da har du tilslutt griseflaks og jeg tipper deg som en skikkelig vinner på partnerskapmarkedet . 2
Steinar40 Skrevet 22. oktober 2012 #12 Skrevet 22. oktober 2012 Dette er hva man kaller meget rasjonelt. Dessverre kan følelser komme i veien for det rasjonelle valget. Heldigvis for deg så gjorde de ikke det i ditt tilfelle. 1
makkapakka Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 hadde gjort det samme! Gidder ikke den type oppførsel. 1
kristian82 Skrevet 22. oktober 2012 #14 Skrevet 22. oktober 2012 En fyr har vært på deg siden før sommeren. Av ulike grunner (dårlig timing) avviser du han flere ganger. Ting endrer seg - dere treffes igjen til høsten og begynner å date. Han gir uttrykk for at han liker deg godt. Etter en tid begynner dere å ha sex sammen også. Han vet du er en jente som for eksempel aldri har hatt one night stands. Han vet du er en ganske ordentlig jente. Dere treffer hverandre ofte, og har mye kontakt. Du tror dere har noe bra på gang. Etter halvannen måned er du borte fra byen en helg. Uken etterpå får du høre at han lå med en annen jente (som har kjæreste) på en fest den ene kvelden. Det var greit av meg å kutte kontakten ja? Anonym poster: c006b36d70bb081f221b4679a2a2fd57 Nei, det høres jo ut som han elsker deg og gjerne vil bli seriøs med deg. Christ
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #15 Skrevet 22. oktober 2012 Nei, det høres jo ut som han elsker deg og gjerne vil bli seriøs med deg. Christ Jajaja. Dumt spørsmål. I know. Anonym poster: 6842c576e615a6c420ff4d97ba44f68a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #16 Skrevet 22. oktober 2012 Du har gjort det rette valget selv om en kanskje "bør" ta en prat om hvorvidt det er ok å treffe andre, tenker jeg at om man ønsker seg noe potensielt seriøst med den man dater, så har man faktisk ikke sex med andre. Det er jo ikke BARE praten det står på... Anonym poster: 03d8368c31f91aa3e7d0fabf1ac4d44d 1
Ferny Skrevet 22. oktober 2012 #17 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Oi, postet i feil! Endret 22. oktober 2012 av Ferny
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #18 Skrevet 22. oktober 2012 Får sikkert tyn for denne, men kanskje han bare så på dere som fuckfriends? Anonym poster: 656032e7a75bd3ebdecb06eb36740606
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #19 Skrevet 22. oktober 2012 Får sikkert tyn for denne, men kanskje han bare så på dere som fuckfriends? Anonym poster: 656032e7a75bd3ebdecb06eb36740606 Jeg aner virkelig ikke hva han så på meg som - det kan godt hende du har rett. Når dette er sagt så har jeg faktisk eksplisitt spurt han ved en anledning om han er en type som har venner som han bare ligger med - da svarte han nei. Kan hende han tenkte det var svaret jeg ønsket å høre bare. Jeg blir ikke klok på gutter, det er nå helt sikkert. Dessverre. Anonym poster: 6842c576e615a6c420ff4d97ba44f68a
Lilliani Skrevet 23. oktober 2012 #20 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg synes du gjorde det rette valget, ts!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå