AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg slanker meg. Og det er veldig vanskelig å gå ned. Nå føler jeg at det er på riktig vei, med treningsmengde og mat. Men, denne helgen og helgen etter blir det en del alkohol. Er veldig sjelden sosial og med på festligheter så jeg tåler ikke mye alkohol. Men, jeg er redd for at disse to helgene vil føre til vektoppgang pga økt mengde kalorier mtp alkohol og litt ekstra snacks. Har ikke lyst til å droppe dette, men ikke lyst til å gå opp heller. Trener 5-6 dager i uken, og spiser 1200 kcal til vanlig. Hva er deres erfaringer og tips? Anonym poster: bbd8a648f3a56fff719a78f0c651e787
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 1200 kcal er garanter altfor lite hvis du trener så mye! Hvis du legger deg så lavt, så spis i hvert fall opp de kcal du brenner på trening i tillegg. Når det gjelder alkohol så er alt greit en gang i blant. Flatfylla hver helg er kanskje en dårlig ide, men litt vin en gang i mnd går bra. Det er totalen som teller! Det jeg gjør når jeg skal på fest er å ta en treningsøkt den dagen og spise litt mindre til hvert måltid på dagen for å spare. Er du som meg er det også lurt å ha planlagt noe du kan varme til nattmat slik at du ikke bukker under for kebab. Ostesmørbrød f.eks. Noe som frister når du er småfull! Og planlegg en god frokost og en gåtur dagen etter slik at du ikke blir liggende på sofaen med godtesug hele søndagen. Og viktigst av alt: KOS DEG PÅ FEST! Det er viktig for den psykiske helsen! :-) Anonym poster: 4e6ecb981508fb84eb9385bc7885ed12
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar. Enig i at 1200 er for lite. Skal øke litt og litt, men det jeg erfarer er at jeg ikke går ned dersom jeg spiser mer. Som sagt så er det sjelden jeg drikker, men ene helgen blir det noen glass vin og andre helgen er det planlagt mer flatfylla Skal prøve å holde meg til noe normal mat på natten og det blir alltid en liten rolig treningsøkt eller gåtur dagen etter. Liker ikke å være dårlig dagen derpå så skal prøve å ikke overdrive og drikke mye vann. Bruker å hjelpe Anonym poster: bbd8a648f3a56fff719a78f0c651e787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå