Gå til innhold

Ta Master i Økonomi i Storbritannia eller Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Går siste året på Bachelor i Økonomi og administrasjon. Skal ta Master etterpå og ser på muligheten for å dra utenlands. Er det noen som har erfaring eller har hørt om andre som har gjort det samme?

Føler det er så mange skoler (og land) å velge mellom, at jeg vet ikke hvor jeg skal starte..

er det noen skoler/studier som kan anbefales?

Har et snitt på B.

Høres ikke så dumt ut med feks 12 mnd Master i England(dyrt da..), og CBC (Copenhagen business school) virker veldig bra og gratis, men føler vel at Danmark er et mindre spennende land enn England å dra til..

Håper noen vil dele erfaringene sine /råd med meg :blomst:

Anonym poster: 724aa9eb67dc44d8cf7f5118642606f1

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ønsker en kvalitetsutdannelse vil jeg anbefale å søke på LSE i London. Jada, det er dyrere enn i Danmark, men du blir likevel mer ettertraktet for arbeidsgivere senere i og med at du kan flytende engelsk (noe som absolutt må være en fordel innenfor ditt fagfelt) i tillegg til at britiske universiteter er svær anerkjente. Dessuten; England <3 <3

Anonym poster: 5f7e9bc9a81e4c1b035eb0c19b675014

Skrevet

Jeg er ikke TS, men tenker i samme baner. Hvordan er de amerikanske skolene? Duger de til noe?

Skrevet

Dersom du ønsker en kvalitetsutdannelse vil jeg anbefale å søke på LSE i London. Jada, det er dyrere enn i Danmark, men du blir likevel mer ettertraktet for arbeidsgivere senere i og med at du kan flytende engelsk (noe som absolutt må være en fordel innenfor ditt fagfelt) i tillegg til at britiske universiteter er svær anerkjente. Dessuten; England <3 <3

Anonym poster: 5f7e9bc9a81e4c1b035eb0c19b675014

Det er ikke så stor forskjell på hvordan arbeidsmarkedet ser på en mastergrad fra gode skoler i UK eller DK, og det har gått inflasjon i folk med mastergrad fra LSE. Jeg synes engelskargumentet er litt irrelevant her, all den tid veldig mange grader på f.eks. CBS undervises på engelsk også. Selvfølgelig får du mer dagligdags engelsk inn hvis du bor i England, men kan du ikke det fra før når du er på masternivå, blir du neppe flytende i løpet av et år.

Det som kan være relevant, er å tenke over hvorvidt du vil ha ettårig eller toårig mastergrad. Som oftest spiller det ikke noen rolle, men du vil for eksempel ikke få siviløkonomtittel med ettårig grad. Videre gir jo to års studier mer fordypning enn ett, samtidig er det et ekstra år med studielån osv. Så kan du tenke litt på nettverksmuligheter og hva du vil gjøre senere, og ikke minst hvilke skoler som tilbyr den fordypningen du kan tenke deg, det sier du jo ingenting om.

Men i hovedsak hadde jeg nok tenkt på hvor jeg ville trives best.

Anonym poster: f11099ba6a7755d54e32e8994ff7e944

Skrevet

Vel, alle skandinaver går på LSE. Så man skiller seg ikke særskilt mye ut med et vitnemål derfra...

Anonym poster: 36db691f00c99b2aba631f12f28e1a10

Skrevet

Takk for svar. LSE hvilken skole er det? I forhold til Cass, for den kjenner jeg litt til.

Jeg ser for meg enten en analytisk linje som eks financial mathematics, eller noe internasjonalt i kombinasjon med feks teknologi..

Anonym poster: 724aa9eb67dc44d8cf7f5118642606f1

Skrevet

London School of Economics.

Anonym poster: 36db691f00c99b2aba631f12f28e1a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...