Gå til innhold

Når skal vi bli et normalt land og få ut potensialet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er trist(tragisk å reflektere over å se den tragiske utviklingen av landet tross det enorme potensialet Norge besitter.

Ikke klarer de å organisere sykehusene, har stått i årevis allerede og venter på enkel operasjon. Jeg må jobbe mer enn 100% for å få råd til ekstra utgifter grunnet kronisk sykdom nå ettersom de fjernet særfradraget for å spare penger.

Ikke kan jeg få meg middag ute etter kl 23 for da stenger alt. Kl02 blir man jaget hjem på en lørdagskveld grunnet skjenkestopp.

Søndagen går det ikke an å få seg ferskt brød fordi alt har stengt. Så hvorfor kan vi ikke i det minste få lov å pilse litt etter kl02 på en lørdags kveld?

Vil jeg ut for å kjøre bil så får jeg vondt i hodet pga veiene er så dårlige. Det

er kø overalt til kl 20:00 på kvelden...jeg har vært i land som er konkurs men de har en mye mer fungerende infrastruktur som veier,tog osv osv.

Avgift for ditt & datt ...det blir bare verre og verre. Ikke har vi fungerende politi, helsevesen ...det er altfor vanskelig å kvitte seg med samfunnssnyltere og de som burde blitt oppsagt fra jobbene deres.

Det finnes ikke noe som heter kundeservice her i landet. Det offentlige

er så vansklige at det tar 10år og flere hundretusner i advokat utgifter for å få godkjennelse til å bygge et hundehus.

Vil jeg samle en gjeng for å spille poker en kveld så er jeg kriminell og et samfunnsproblem som må bli bøtlagt.til inntekt for Norsk Tipping og deres korrupte grassrot prosjekter.

.......jeg kunne ha fortsatt i det uendelige. Men lar nestemann få fortsette.

Anonym poster: 961bb376c36f32a13655de5eebe811e8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hører vel mer hjemme på " skråblikk og generaliseringer" ?

Da jeg åpnet tråden tenkte jeg at dette var en tråd der man skulle diskutere alternative næringspotensialer vi bør ha før oljepengene tar slutt, men så oppdaget jeg at det for det meste var luksusproblemer det dreide seg om.

Dersom du ikke skal ha et enormt digert hundehus, så er dét bare å sette i gang og bygge, man trenger ikke byggetillatelse for småbygg inntil 15 kvadrat.

Problemet med køene du snakker om løser du lett ved å flytte til bygda eller en liten by.

Ferskt brød kan man bake selv.

Når det gjelder å spise ute, har restaurantene som oftes stengt da, fordi det ikke er lønnsomt å ha åpent da, løsningen er å gå ut tidligere eller lage maten selv.

Du kan gå tidligere ut på byen dersom du vil drikke i flere timer ellers finnes det steder der de stenger klokka tre, men stenger serveringen en halv time før.

Trist at du har ventet så lenge på en enkel operasjon, men flott at du til tross for en kronisk sykdom er frisk nok til å jobbe over 100% , det er det ikke alle som kan. Hadde dette ikke vært mulig for deg, hadde du heller ikke klart å jobbe.

Helsevesenet vårt fungerer godt, men selvfølgelig blir det aldri bra nok

Politiet trenger mer penger

Avgiftene og skattene du er så sur for går til både veier, politi, helsevesen osv - så du burde egentlig være relativt fornøyd med å bidra litt, selv om du gjerne ville hatt mindre av det. Du har tross alt nytt godene av å mest sannsynlig bli født på sykehus, oppfulgt av helsestasjonen, fått barnetrygd, hatt mulighet og lovfestet rett til å gå på skole, fått behandling hos lege, fått sykepenger når du var syk osv..

Problemet til dette landet er i stor grad grinebitere som sitter og klager mens de venter på at andre skal ordne opp for dem, uten at de vil yte noe selv.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er så misfornøyd med å bo i dette landet kan du vel bare finne et annet sted å bo?

Skrevet

Dette hører vel mer hjemme på " skråblikk og generaliseringer" ?

Da jeg åpnet tråden tenkte jeg at dette var en tråd der man skulle diskutere alternative næringspotensialer vi bør ha før oljepengene tar slutt, men så oppdaget jeg at det for det meste var luksusproblemer det dreide seg om.

Norge verner om seg og sitt og isolerer seg fra resten av verdenen. De lager sine egne særegne standard. Skyhøye tollmurer og urimelige levevilkår for de fleste næringer. så noen alternative næringspotensialer blir det ikke med det første. Det er oljens fortjeneste at vi har råd til å være så særegne og spesielle her oppe pr dags dato.

Dersom du ikke skal ha et enormt digert hundehus, så er dét bare å sette i gang og bygge, man trenger ikke byggetillatelse for småbygg inntil 15 kvadrat.

Dette er satt på spissen...noe du vil skjønne den dagen du skal begynne å krangle med kommunen om å gjøre noe fornuftig med noe du har arvet mht eiendom.

Problemet med køene du snakker om løser du lett ved å flytte til bygda eller en liten by.

Ja om verden var så enkel du ....

Ferskt brød kan man bake selv.

Når det gjelder å spise ute, har restaurantene som oftes stengt da, fordi det ikke er lønnsomt å ha åpent da, løsningen er å gå ut tidligere eller lage maten selv.

Rart at man ikke trenger å reise lengre enn til Sverige for at man kan gå ut å få seg en god biff og annen skikkelig mat til kl 02 på natta. Ta seg en øl til kl 06 om morgen samt shoppe til langt på kveld på søndagene enten det være seg brød eller sko. Det er forøvrig ikke lov å selge det som defineres som varm-mat etter kl23 her i landet. Så er man et B-menneske så er det ikke bra tilbereda mat å få tak i. Kan om du er heldig og bor sentralt leve på pølse i brød og harribo men. Alt man skal lage problemer ut av her på berget ?.

Du kan gå tidligere ut på byen dersom du vil drikke i flere timer ellers finnes det steder der de stenger klokka tre, men stenger serveringen en halv time før.

Man må kunne få lov å ta døgnet i sitt eget tempo...dessuten avler den politikken vold, bråk og dårlig folkeskikk så har ikke lyst til å dra på byen i det hele tatt. Ei heller kun å drikke seg dritings som det eneste alternativet i helgene.

Trist at du har ventet så lenge på en enkel operasjon, men flott at du til tross for en kronisk sykdom er frisk nok til å jobbe over 100% , det er det ikke alle som kan. Hadde dette ikke vært mulig for deg, hadde du heller ikke klart å jobbe.

Nei jeg er ikke frisk nok til å måtte jobbe over 100%. Men jeg jobber til jeg blir ufør så må dere andre betale prisen. Er ikke noen økonom jeg men har regnet litt på det og har vel konkludert med at det hadde vært billigere å spandert på meg en operasjon slik at jeg kunne fungert så optimalt så jeg kan jobbe som alle andre enn å vekk prioitere meg til jeg blir ufør men men. De fatter ikke hvor pyskisk på felgen en kan bli av dobbel effekt i den ene og andre enden. Så når jeg når min terskel så er det no point of return for å si det slik.Verdens rikeste land. vi er langt ifra å være en million innbyggere i noen byer. Fremdeles så må en stå i venteliste i mange år på enkle inngrep. Stor fare for at jeg ikke overlever og da ettersom de ikke har ressurser til å følge opp pasienter på en god nok måte i narkose osv. Man skal være frisk for å bli syk ...

Helsevesenet vårt fungerer godt, men selvfølgelig blir det aldri bra nok

Politiet trenger mer penger

Avgiftene og skattene du er så sur for går til både veier, politi, helsevesen osv - så du burde egentlig være relativt fornøyd med å bidra litt, selv om du gjerne ville hatt mindre av det. Du har tross alt nytt godene av å mest sannsynlig bli født på sykehus, oppfulgt av helsestasjonen, fått barnetrygd, hatt mulighet og lovfestet rett til å gå på skole, fått behandling hos lege, fått sykepenger når du var syk osv..

Hehe, du kan ikke ha hatt mye med helsevesnet å gjøre. Politiet hadde vært like fattige om

22juli hadde blitt utsatt. Alle minister folka som allerede har måttet gå hadde ikke blitt avslørt.

Det hadde vært de samme gummibåtene som padla for harde livet imens dattera de dukka kuler på neste sommerleir. Du hadde betalt like mye om ikke enda mer skatt og avgifter for at lufta ikke skulle gå helt ut av de gummibåtene til neste sommer. Ingen midler er øremerka til noe som helst.

Vet ikke hvor mange millioner jeg har betalt i skatt men det er nok en del....sikkert mer enn det koster å ha meg aktiv på ei venteliste som aldri tar slutt anyway.

Problemet til dette landet er i stor grad grinebitere som sitter og klager mens de venter på at andre skal ordne opp for dem, uten at de vil yte noe selv.

Hva annet kan jeg gjøre enn å jobbe 150/200 timer i måneden for å betale skatt ? ..

Anonym poster: 961bb376c36f32a13655de5eebe811e8

• Liker 2
Skrevet

Alt er ikke perfekt i Norge heller, men vi har det da søren meg veldig bra her! Når det vi har å klage over er at vi ikke kan shoppe sko på en søndag eller spise biff ute kl 03 om natten, så kan vi egentlig bare lene oss tilbake og være fornøyde. Men det er jo noe som heter "mye vil ha mer"...

Anonym poster: 53e11752b771d540e48334fd0cf9fde3

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at det kan være provoserende med folk som klager på "alt", men sannheten er at vi trenger folk som sier i fra om hva som kan gjøres bedre i samfunnet. Det er på den måten vi kan gjøre samfunnet enda bedre. Norge er et rikt land og vår standard bør derfor være mye høyere enn host de fleste andre land.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...