AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Hamp, sjøsand, kalk, hvit te, bast, teblad og delikat fra Jotun. Naibrobi, kalahari, sjøsand og serengeti fra Fargerikes favoritter. Bregne, latte, strå og sanddyner fra Butinox. Er latte fra Butinox svært lik den "berømte" caffe latte? Anonym poster: 00abdf2b77fb0b0b624c1a0442274618
Gjest Sobril Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Malte stua i fargen hamp engang. Utrolig fin og delikat farge. Endret 22. oktober 2012 av Sobril
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Du, jeg har vært i en stue hvor de hadde malt i Serengeti fra FF og den var steikfin.
Gjest Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Latte fra Butinox er samme som jotuns lys antikk. Caffe Latte er også en farge fra Butinox og blir litt mørkere. Denne fargen ( caffe latte altså) kaller jotun vanilje
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Har teblomst i stua, og er veldig fornøyd. Trodde den kom til å bli for mørk, men den er helt perfekt (nok farge til å ikke være hvit, men jeg har ikke en mørk stue likevel). Den er mer grå enn den ser ut på paletten, men med en beige undertone likevel. Mange som uoppfordret har sagt det er en kjemepefin farge! Anonym poster: 0acf6fbc5b0b7315b308a43ca70a53a8
Gjest Sobril Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 En fyr jeg snakket med i malebutikken engang sa til meg at caffe latte og lys toscana var de samme fargene either way, men at de ga den navnet caffe latte fordi det var mer fancy og i tiden den gang. Mulig han/jeg sier feil
Susijenta Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Hehe.. Caffe Latte og Lys Toscana er IKKE samme farge! Det ser man lett på fargeprøvene og på kodene. Men men... enkelte fyrer er jo fargeblinde.
Gjest gjest17 Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Er det noen av disse fargene som går fint til Bomull? Har ferdigmalte dører og vinduer som jeg ikke får gjort noe med. Ble til at vi malte stua i samme farge, men er ikke fornøyd. Går i grønt. Ville hatt 0500 eller Chi men da blir nok dører og vinduer seende gule ut... Ikke lett dette her! Begynner å bli lei av å male...
Gjest ledah Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hm... kanskje mohair eller macchiato? Skal du ha lysere farge så kanskje hamp eller teblad? Ellers har fargerike en farge i greige skalaen som heter kanin. Den er lekker Kan det være et snev av gråfarge i bomull? Det ser litt sånn ut i fargevelgeren? I såfall er kanskje kalkgrå, diskret fra jotun aktuell? Eller så har fargerike et fargekart med sine favoritter av grånyanser. Der er det masse fint Er det noen av disse fargene som går fint til Bomull? Har ferdigmalte dører og vinduer som jeg ikke får gjort noe med. Ble til at vi malte stua i samme farge, men er ikke fornøyd. Går i grønt. Ville hatt 0500 eller Chi men da blir nok dører og vinduer seende gule ut... Ikke lett dette her! Begynner å bli lei av å male... Endret 24. oktober 2012 av ledah
Gjest Sobril Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 Til bomull er macchiato fantastisk ihvertfall. Malte nettopp gangen i macchiato med bomull lister. Ble veldig pent og innbydende.
Gjest gjest17 Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 Sorry til TS for at jeg kapret tråden! Og tusen takk for svar Sobril og ledah :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå