Gå til innhold

Han er femten år yngre enn meg...og bryr seg ikke om alder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt kjent med en som er nesten femten år yngre enn meg, jeg er 45 og synes det blir dumt å bli nærmere kjent, føler at han som er pen, intelligent og alt en kvinne vil ønske seg i senga, ikke vil finne meg attraktiv om noen år, fordi jeg vil eldes raskere enn han.

Han er kunstner og vil at vi skal leve i nuet. Flere ganger har han blitt irritert når jeg har tatt opp aldersforskjellen, og sier at han liker voksne damer. Seksuelt har vi det helt fantastisk og vi kan prate om alt. God kjemi.

Han vet at jeg har gått frem og tilbake til eksen i perioder, og har ikke sagt noe men jeg merker at han er irritert. Vi har ikke pratet om forhold, og ikke om å flytte sammen, men likevel merker jeg en kime til sjalusi og irritasjon fordi han ikke vil inn i et trekantdrama. Og det forstår jeg, men jeg kan ikke se hva han ser i meg. Vi kjenner hverandre så mye at vi også kan krangle, men siden jeg kom rett ut fra et forhold for noen måneder siden tror han kanskje at jeg ser på han som en trøst...?

Vil gjerne høre hva menn mener om dette, siden jeg har problemer med å forstå hva en som en langt yngre ser i enn dame som er femten år eldre. Han er klar på at han ikke vil ha barn. Jeg har sett på forholdet som rent seksuelt, men vi er også blitt gode venner.

Jeg har ikke lyst å forelske meg i en som er femten år yngre, men vil heller ikke ut av forholdet vi har etablert, det er middager, prating og sex.

Sexen er limet, men vi har en kjemi som gjør at vi kan prate sammen om alt. Vet at jeg høres ut som en bitch, det kan jo være at han har fått følelser for meg, noe tyder på det fordi når han er her, tar han seg til rette, kjefter litt på meg som man gjør overfor venner, samtidig kan jeg være meg selv overfor han. Det går begge veier. Men har merket at han har vært irritert, og har mistanke om at han hater at jeg kommenterer aldersforskjellen og at noe forhold ikke kan gå i lengden.

Dette er en frustrasjonstråd, samtidig som det ikke er det. Noen som har erfaringer med aldersforskjell?

Anonym poster: 2e1feb851acdfff8e76c84b042a2a61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vet du. Så jeg sier det som er innlysende. Han er et individ. Det høres ut som om han ikke bryr seg om alder. Eller utseende. Gjør du det? Hvis alder og utseende er viktig for deg, vil du da dumpe han når han mister hår, får mage, osv? Han trives i ditt selskap. Ikke bare det, det høres ut som han virkelig har det godt i ditt selskap. Han føler seg heldig over å ha blitt kjent med deg. Det er altså du som ønsker å ødelegge det, ikke fordi han har sagt noe dumt eller ens en gang tenker noe dumt. Det er fordi du har dårlig selvtillit. Han har vel merket det, det er vel derfor han er litt sår når det gjelder det å prate om alder. For han vet at du blir lei deg. Og det blir du jo. Du tenker på utseende. Han tenker tydelig på noe mer, noe dypere enn det som er i huden.

Spørsmålet er om du klarer å godta deg selv som du er og forstå at noen kan elske deg for den du er. Eller om du er for opptatt av og opphengt i utseendet ditt til å la kjærligheten få vokse og blomstre fritt.

Anonym poster: a5dee33ebdd4a6678b5c9293094f8aaf

• Liker 8
Skrevet

Er blitt kjent med en som er nesten femten år yngre enn meg, jeg er 45 og synes det blir dumt å bli nærmere kjent, føler at han som er pen, intelligent og alt en kvinne vil ønske seg i senga, ikke vil finne meg attraktiv om noen år, fordi jeg vil eldes raskere enn han.

Han er kunstner og vil at vi skal leve i nuet. Flere ganger har han blitt irritert når jeg har tatt opp aldersforskjellen, og sier at han liker voksne damer. Seksuelt har vi det helt fantastisk og vi kan prate om alt. God kjemi.

Han vet at jeg har gått frem og tilbake til eksen i perioder, og har ikke sagt noe men jeg merker at han er irritert. Vi har ikke pratet om forhold, og ikke om å flytte sammen, men likevel merker jeg en kime til sjalusi og irritasjon fordi han ikke vil inn i et trekantdrama. Og det forstår jeg, men jeg kan ikke se hva han ser i meg. Vi kjenner hverandre så mye at vi også kan krangle, men siden jeg kom rett ut fra et forhold for noen måneder siden tror han kanskje at jeg ser på han som en trøst...?

Vil gjerne høre hva menn mener om dette, siden jeg har problemer med å forstå hva en som en langt yngre ser i enn dame som er femten år eldre. Han er klar på at han ikke vil ha barn. Jeg har sett på forholdet som rent seksuelt, men vi er også blitt gode venner.

Jeg har ikke lyst å forelske meg i en som er femten år yngre, men vil heller ikke ut av forholdet vi har etablert, det er middager, prating og sex.

Sexen er limet, men vi har en kjemi som gjør at vi kan prate sammen om alt. Vet at jeg høres ut som en bitch, det kan jo være at han har fått følelser for meg, noe tyder på det fordi når han er her, tar han seg til rette, kjefter litt på meg som man gjør overfor venner, samtidig kan jeg være meg selv overfor han. Det går begge veier. Men har merket at han har vært irritert, og har mistanke om at han hater at jeg kommenterer aldersforskjellen og at noe forhold ikke kan gå i lengden.

Dette er en frustrasjonstråd, samtidig som det ikke er det. Noen som har erfaringer med aldersforskjell?

Anonym poster: 2e1feb851acdfff8e76c84b042a2a61e

Enig med første svar her fra AB. Du må slutte å nevne dette med alder, du ødelegger det jo!

Alder betyr ikke noe egentlig. Selv har jeg falt for en som er ca 12 år yngre enn meg , han 27, jeg 39. Men jeg har aldri brydd meg om alder! Føler vi er helt på samme bølgelengde. Jeg ser ut som om jeg er i 20-årene, og føler meg, har alltid følt meg mye yngre enn det jeg er, så for meg er det no big deal, jeg har alltid sett på alder som noe svært individuelt. Husker jeg tidligere kunne se hvilke jenter ( da var jeg ca 20 ) som kunne bli kjærringer seinere i livet, og de som aldri blir kjærringer. Det handler om livsinnstilling. Man vet aldri hvor lang tid noen av oss har her på jorda, kanskje han du dater dør før deg, så dette med alder, er som sagt kun en påminnelse om hvor lenge man har vært her.

Du skriver som om alt mellom dere klaffer, men DU velger å legge vekt på noe som ikke har betydning. Dere er jo begge voksne! SLUTT å ødelegg dette fine dere har...det irriterer meg at kvinner som deg snakker om alderen din på den måten du gjør, du er jo selv med på å få det til å bli noe negativt, å bli eldre. Det trenger ikke være det! Når du nevner det ofte, kan han og begynne å tenke på det, selv om han aldri gjorde det i utgangspunktet så SLUTT med det NÅ! Begynn og vær stolt av deg selv og alderen din!

Enig i første svar som sa at det virker som du har lav selvtillit. Hvorfor? Kanskje du skulle søke noen å snakke med om dette, psykolog? Du sier du lurer på hva han ser i deg, hvorfor tenker du så lite om deg selv?

Nei, begynn å bli glad i deg selv, vær glad over at du har truffet en som virkelig setter pris på deg! Nyt det du har, og hvorfor ikke bli kjærester hvis han vil? Ikke hold på med eksen hvis han er seriøs med deg. Ta han og seriøst, ta deg selv mer seriøst!

Skrevet

Slutt å tenk på alderen du, ts! Jeg ser i alle fall ingen problemer i dette. Jeg kjenner ei dame som er på din alder. Hun er nå samboer med en på 27. Et helt fantastisk fint par på alle måter, og de har det kjempebra sammen! Få litt selvtillit og nyt at denne kjekkasen vil ha deg - for det er det ingen tvil om at han vil! :)

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Middag, samtaler og sex..javel, men er et "vanlig" forhold, eller et ekteskap noe mer enn det da, idiellt sett? Jeg er gift og hva gjør vi sammen? Middag, samtaler og sex...kanskje en ferie eller to. Det er ikke store forskjellen på nå og da vi var kjærester/elskere. Kanskje litt mer praktiske ting vi må løse sammen, som hus og bil osv, men dog..

Hva er problemet? Om han er 30 og synes du er sexy som 45 åring, hva er du redd for? At han ikke skal synes du er sexy som 55 åring, eller som 80-åring? Når du er 55 er han 40, og helt ærlig, det finnes da mange sexy 55 åringer også! Er du sexy som 45 er du mest sannsynlig sexy som 55 også. 65? Da er han 50..75-60..Jaja..hvem vet? Kanskje ikke det vil vare for alltid? Men hvor mange forhold gjør egentlig det uansett? Er det ikke bedre, som han sier, å leve i nuet? Vi har jo ingen noen forsikring på at ting skal vare uansett?

• Liker 4
Skrevet

Det er vel helt greit, det? Høres ut som dere har det fint, og hvis han har følelser for deg er det jammen ikke rart han ikke liker forholdet du har til eksen.

Så jeg ser ingenting galt med aldersforskjell "feil vei". Med ett unntak: jeg ville vært obs dersom han var blakk kunstner som er på nippet til å slå igjennom, eller kosovo-albaner som nettopp har mistet jobben og skal få en ny en veldig snart (jeg lover!), eller en ulykkelig mann som har blitt utnyttet økonomisk og bare venter på noen arvepenger som snart skal komme... Såpass kynisk må det være lov å være etter å ha sett venninner falle i honningfellen flere ganger.

Men er han ingen skurk, er det dumt å la tanker om alder ødelegge...

Anonym poster: deec763caec9d871f6aeee91b05589ce

Skrevet

Slik jeg leser det er det to eventuelle showstoppere her:

- Selvtilliten din i forhold til å date en yngre mann. Han har jo tydelig gitt uttrykk for at han ønsker noe mer, og det er jo deg selv som er mest opphengt i alder. Hvorfor ha så dårlig selvtillit i forhold til det? Jeg kunne skjønt det om han var 20, og du 35, men når man er ca. 30 og oppover så er man begge "godt" nok voksne til å vurdere om man ønsker en annen eller ikke.

- At du ikke ønsker noe mer med han, og at du er frem og tilbake med ekser. Du må bestemme deg om du ønsker å satse på han, og jeg skjønner godt at han er irritert i forhold til det. Slik jeg tolker deg så ser du på dette som en fling, mens han ønsker noe mer seriøst, og disse ønskene er ikke forenlige i lengden. Om du virkelig liker han bør du snart vurdere om du skal satse skikkelig eller ikke, for han vil ikke nødvendigvis være der så lenge dersom du ikke kan bestemme deg. Og det har ikke noe med alder å gjøre, men at man ikke ønsker å være 2nd best i lengden.

Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

Det er vel helt greit, det? Høres ut som dere har det fint, og hvis han har følelser for deg er det jammen ikke rart han ikke liker forholdet du har til eksen.

Så jeg ser ingenting galt med aldersforskjell "feil vei". Med ett unntak: jeg ville vært obs dersom han var blakk kunstner som er på nippet til å slå igjennom, eller kosovo-albaner som nettopp har mistet jobben og skal få en ny en veldig snart (jeg lover!), eller en ulykkelig mann som har blitt utnyttet økonomisk og bare venter på noen arvepenger som snart skal komme... Såpass kynisk må det være lov å være etter å ha sett venninner falle i honningfellen flere ganger.

Men er han ingen skurk, er det dumt å la tanker om alder ødelegge...

Huh? Er det ikke værre med en kunstner som IKKE er i nærheten av å slå igjennom da?

Det finnes vel omtrent fem kunstnere i Norge som kan leve av det, så dersom han er på nippet til å slå igjennom, så er vel da det en BRA ting?

Endret av Darthoven
Skrevet

Huh? Er det ikke værre med en kunstner som IKKE er i nærheten av å slå igjennom da?

Det finnes vel omtrent fem kunstnere i Norge som kan leve av det, så dersom han er på nippet til å slå igjennom, så er vel da det en BRA ting?

Vil tro det var ment som en vennlig advarsel mot svindel.

Det er en del som gjør karriere på å utnytte naive og snille personer. Da er gjerne historien at de trenger bittelitt hjelp akkurat nå, for de er nesten i havn med ett eller annet. Du finner de av begge kjønn. Ikke uvanlig at det er en langt yngre person som da den eldre strekker seg litt ekstra langt for å holde på.

Dette trenger selvsagt ikke være en slik sak, men greit å ha øynene åpne.

Skrevet

Jo, men Themis har allerede forklart hva jeg mener (hun hadde helt rett) :)

Litt eldre kvinner (gjerne med usikkert selvbilde) pluss kjekk ung mann som bare trenger litt hjelp, bare akkurat nå- og så har du det gående med dame på kroken som er villig til å tro på- og betale- hva som helst for denne stakkars uheldige mannen. For han er jo selvsagt verken i nærheten av å slå igjennom, få seg ny jobb, eller arve noe som helst, det er svada fra ende til annen, og når hun skjønner det er hun allerede rundlurt og føler seg for dum til å trekke seg ut.

Jeg har absolutt ingen grunn til å tro at det er slik i TS' tilfelle, bare så det er sagt! Men jeg har personlig sett to venninner blitt så grundig økonomisk og følelsesmessig svindlet av yngre menn, at jeg må ta med den risikoen når vi snakker om fenomenet generelt.

• Liker 2
Gjest Darthoven
Skrevet

Litt eldre kvinner (gjerne med usikkert selvbilde) pluss kjekk ung mann som bare trenger litt hjelp, bare akkurat nå- og så har du det gående med dame på kroken som er villig til å tro på- og betale- hva som helst for denne stakkars uheldige mannen. For han er jo selvsagt verken i nærheten av å slå igjennom, få seg ny jobb, eller arve noe som helst, det er svada fra ende til annen, og når hun skjønner det er hun allerede rundlurt og føler seg for dum til å trekke seg ut.

Jeg har absolutt ingen grunn til å tro at det er slik i TS' tilfelle, bare så det er sagt! Men jeg har personlig sett to venninner blitt så grundig økonomisk og følelsesmessig svindlet av yngre menn, at jeg må ta med den risikoen når vi snakker om fenomenet generelt.

Det kan sikkert skje ja. Tenkte ikke på det :)

Skrevet

Bør jo ringe noen bjeller når noen man nettopp har møtt plutselig trenger litt hjelp "akkurat nå", men da er det hvertfall lettere å styre unna selv om jeg skjønner det kanskje ikke er så enkelt dersom selvbildet er lavt og man søker etter bekreftelse. Men det er jo ennå verre med de som skjuler sine egentlige intensjoner om å oppnå økonomisk gevinst til man blir sammen.

• Liker 1
Skrevet

"han er femten år yngre enn meg... og bryr seg ikke om alder." Da kan jeg ikke se problemet? Det er jo supert for din del da. Kos deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...