AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Det spørmålet stiller jeg meg ofte når jeg leser i forskjellige kristne fora. Der finner man troende som søker sammen, med sine spøsrmål, vitnesbyrd og historier til hverandre, og en god del ganger søkende mennesker som vil vite hva som må til for å bli kristen, som trenger noe å tro på, fylle ett tomrom. Så har vi de som ikke som ikke tror, som kommer med alt av latterliggjøring,negativitet og oppgulp om at Gud ikke eksisterer, hvordan man kan tro, når det skjer så mye grusomt , Han gjør en dårlig jobb, Han er tvers igjennom ond osv , og gjør sitt beste for å få troende vekk fra sin tro, og de søkende til å avslutte sin søken. Husk dette; det er ikke Gud som gjør all ondskapen på jorden, det er det vi mennesker som står for. Grunnen til at han lar oss ture frem, som vi gjør er for å prøve våre hjerter, og se om vi makter å ta vare på hverandre og denne jorden. Og svaret på det ,er vel ganske klart. Hvorfor søker de til disse fora, når de har ett så innlysende hat og skeptisk til kristendommen? Hva er det de vil oppnå? Det er jo tydligvis ikke for å bli omvendt. For de tror jo ikke på noe som blir fortalt om opplevelser ny-frelste og andre kristne har hatt med Gud. Det er ingen mennesker som har svar på alt, uansett hva det gjelder i denne verden, så hvorfor tror de at vi kristne har alle svarene om Gud. Vi har våre spørmål vi og. Men i mitt tilfelle, slår jeg meg til ro med at Gud vil åpenbare sine svar når tiden er inne. Og svarene er nok rett rundt hjørnet, da tiden vi lever i , er begynnelsen på fødselsriene, Anonym poster: 5ef04bed51d1b00cea0aba60b2c3fb32 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Får utløp for sitt hat. Anonym poster: 24a4cda9176add128e1f689e7d16312d 5
Gjest Cuntzilla Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Kanskje av samme grunn som de som kommer og spør om jeg tror på Gud og Jesus, og når jeg sier nei så vil de likevel snakke om det til meg. What's up with that. Forøvrig tror jeg mange som er sånn har en helt genuin interesse for religion, selv om det er fra et annet perspektiv enn for eksempel deg. Så jeg kan skjønne at de vil diskutere temaet. Selv så er jeg også veldig interessert i temaet og liker å diskutere det, men holder meg unna kristne fora. Det ender bare med at jeg blir forbanna. 11
Gjest Gunfreak Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Vel noen må holde øye med disse forumene, så vi vet hva som skjer der, noen forum er sikkert harmløse, mens andre er grobund for ekstremisme og fundemantalisme! 11
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Husk dette; det er ikke Gud som gjør all ondskapen på jorden, det er det vi mennesker som står for. Grunnen til at han lar oss ture frem, som vi gjør er for å prøve våre hjerter, og se om vi makter å ta vare på hverandre og denne jorden. Og svaret på det ,er vel ganske klart. Hvis han var allmektig og skapte oss ville han visst det på forhånd, så hvis han hadde eksistert ville han være omtrent like omtenksom som folk som setter to kamphunder i samme bås. Anonym poster: a12f0bf1b4500c8b47be04e2280f209d 10
Gjest + Carnage + Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 Hva gjør menn på et kvinneforum, hva gjør ikke-kristne på kristne nettsteder. Litt forskjellige meninger er da bare godt for diskusjon. I alle fall på et diskusjonsforum 11
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Fritidsproblemer. Anonym poster: 3c082e2eaeaa6ed2525b6fa0bebf9379 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 Hva gjør menn på et kvinneforum, hva gjør ikke-kristne på kristne nettsteder. Litt forskjellige meninger er da bare godt for diskusjon. I alle fall på et diskusjonsforum Når de kun kommer for å spre edder og galle, minner det ikke mye om diskusjon. Anonym poster: 5ef04bed51d1b00cea0aba60b2c3fb32 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Vel noen må holde øye med disse forumene, så vi vet hva som skjer der, noen forum er sikkert harmløse, mens andre er grobund for ekstremisme og fundemantalisme! Når man klikker seg inn på disse fora kun for å spre sitt hat mot kristendommen og Gud, hvem er da ekstremisten? Jesu lære gikk på nestekjærlighet, tilgivelse, og ikke å dømme osv Og det er vel de de fleste kristne prøver å praktisere, og spre videre til de omkring seg, selv om de finnes noen råtne egg, som farger kristendommen med sitt eget syn. Anonym poster: 5ef04bed51d1b00cea0aba60b2c3fb32 6
Cho Kon It Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 Hadde jeg kunnet diskutere religion uten å bli avsindig provosert kunne jeg nok funnet på å henge på et kristent forum. (saklig) diskusjon er vel alltid velkomment? 4
Gjest + Carnage + Skrevet 21. oktober 2012 #11 Skrevet 21. oktober 2012 Når man klikker seg inn på disse fora kun for å spre sitt hat mot kristendommen og Gud, hvem er da ekstremisten? Jesu lære gikk på nestekjærlighet, tilgivelse, og ikke å dømme osv Og det er vel de de fleste kristne prøver å praktisere, og spre videre til de omkring seg, selv om de finnes noen råtne egg, som farger kristendommen med sitt eget syn. Anonym poster: 5ef04bed51d1b00cea0aba60b2c3fb32 Noen - og farger. Det der er det morsomste jeg noen gang har hørt. Hvis jeg forteller hvorfor blir jeg nok anklaget for å spre edder og galle. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #12 Skrevet 21. oktober 2012 Hvis han var allmektig og skapte oss ville han visst det på forhånd, så hvis han hadde eksistert ville han være omtrent like omtenksom som folk som setter to kamphunder i samme bås. Anonym poster: a12f0bf1b4500c8b47be04e2280f209d Var du tilstede ved begynnelsen av alt, siden du utaler deg så selvsikkert om hva Gud er og ikke er? Hva Han vet og ikke vet? Hva hans planer er? For øvrig er ditt innlegg akkurat en av de jeg peker på i mitt start innlegg. Hvorfor går du inn på slike tråder, bare for å lire av deg hvor ond og urettferdig Gud må være? Når du ikke engang vet hvordan verden ble til. Hva vil du oppnå ved å fortelle kristne hvor mye du forakter den Gud vi tror på? Anonym poster: 5ef04bed51d1b00cea0aba60b2c3fb32 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #13 Skrevet 21. oktober 2012 Litt forskjellige meninger er da bare godt for diskusjon. I alle fall på et diskusjonsforum Å ha meninger om noe man ikke tror på er vel heller meningsløst? Du ser ikke folk strømme til for å diskutere enhjørninger akkurat. Anonym poster: 24a4cda9176add128e1f689e7d16312d 5
Gjest + Carnage + Skrevet 21. oktober 2012 #14 Skrevet 21. oktober 2012 Å ha meninger om noe man ikke tror på er vel heller meningsløst? Du ser ikke folk strømme til for å diskutere enhjørninger akkurat. Anonym poster: 24a4cda9176add128e1f689e7d16312d Kan du oversette det der til norsk?
waco Skrevet 21. oktober 2012 #15 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg har vært på kristne forum for å leite etter deltagere til pyramidespill. =) Alle veit at det er lett å få med folk i sånne miljøer. 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #16 Skrevet 21. oktober 2012 Kan du oversette det der til norsk? Kan du ikke norsk? Anonym poster: 24a4cda9176add128e1f689e7d16312d 4
Gjest + Carnage + Skrevet 21. oktober 2012 #17 Skrevet 21. oktober 2012 Kan du ikke norsk? Anonym poster: 24a4cda9176add128e1f689e7d16312d Det du skrev hadde ingen korrelasjon til noe som helst jeg skrev. Jeg sa ikke at noe var meningsløst.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #18 Skrevet 21. oktober 2012 Husk dette; det er ikke Gud som gjør all ondskapen på jorden, det er det vi mennesker som står for. Tuller du? Dette kommer an på hvordan man definerer ondskap... hvis man bruker din definisjon, som sannsynligvis er noe slikt som "intensjon om å påføre andre smerte", så blir det sirkelargumentasjon å si at all ondskap kommer fra mennesker. Men alt vondt i verden er ikke menneskeskapt. Naturkatastrofer? Sykdommer? Rovdyr? Naturen er utrolig ufin. Har du forståelse for hvordan den levende naturen fungerer? Alt i naturen drives av naturlig seleksjon, og naturlig seleksjon går ut på at noen (genetisk) "heldige" overlever, mens andre må lide og dø på forferdelige måter. INGEN god gud ville skapt en slik natur. Hvem har forresten skapt menneskets naturlige atferd, den som gjør oss tilbøyelige for vold og hat? Nå har jeg forøvrig, som tidligere kristen, lest Bibelen. Og den støtter ikke din sak på noen som helst måte. I gamle testamentet er Gud et forferdelig ondt vesen, som pålegger folket sitt (jødene) å utføre massakrer på landsbyer, slakte både kvinner, barn og dyr... i noen tilfeller lar han kvinnene leve, så mennene kan "velge seg koner fra dem". Disse stakkars kvinnene måtte først se familien og husdyrene sine bli brutalt slaktet, for så å bli holdt til fange og voldtatt av disse ørkenbandittene - alt under Guds kommando. Hvis vi beveger oss til det nye testamentet blir Gud enda ondere. Her introduseres konseptet "Helvete". Gud skaper et sted hvor levende vesener (både Satan, demoner, men også mennesker) må tilbringe evigheten i flammer og smerte. Evigheten, det er ikke bare snakk om 3 måneder, eller 10 år, eller 10.000 år. En gud som vil påføre bevisste vesener uendelig smerte er uendelig ond. Den abrahamittiske guden (Jahve/Allah) er det grusomste vesenet som det er mulig å forestille seg. Les Bibelen med et åpent sinn, uten å se bort fra det du ikke ønsker å se... denne guden er det ondeste av det onde. Takk og pris for at ingenting tyder på at den finnes. Anonym poster: f331250018c9064b9a0a44611c4ee32a 7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. oktober 2012 #19 Skrevet 21. oktober 2012 Kan du ikke norsk? Anonym poster: 24a4cda9176add128e1f689e7d16312d Hva sprer du for noe nå da? Hva kalles det? KVALME 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #20 Skrevet 22. oktober 2012 Hva sprer du for noe nå da? Hva kalles det? KVALME Du ser av den lange koden av innlegget at det ikke er jeg (TS) som skriver det, og spør om norsk kunnskaper, sant? Men mindre jeg misforstår deg. Anonym poster: 5ef04bed51d1b00cea0aba60b2c3fb32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå