Gå til innhold

Innekatt!!

Linee

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å stimulere innekatten deres?

Prøver å tenke ut leker/apperater som hun ikke går lei, og som hun kan leke med når jeg er på jobb. Tar noen ganger frem en stor ildfast form og fyller den med vann, og legger noen leker oppi, og det fungerer bra, men trenger andre tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alle mulige slags leker til vår innekatt, alt fra små tøymus til slike plastkuler fra kinderegg som vi legger en kule sammenkrøllet papir i så det rangler litt. Vi har en slags fugl som henger i en snor på en stang som du kan trykke på en knapp og så piper den. En slik billig fargerik fluffy greie fra Nille til å tørke støv med elsker hun også. Ja, jeg kunne ramset opp i det uendelige. Samboeren min har også bygget et hus til henne i tre, med dør og vinduer. Lokket kan åpnes og oppå ligger et teppe hun kan sove på, og hun har et teppe inni. Vi har vært ute og tatt en litt tykk grein fra et tre som hun har inni som hun kan klore på. Og på den ene siden utenpå har hun en bit av et gulvteppe limt fast som hun også klorer på. Hun elsker å sitte inni og så stikker vi ting gjennom de små vinduene slik at hun kan fange dem og leke med dem. Men alt dette er jo da leker vi må leke sammen med henne.

Vi gjør ingenting spesielt når vi er på jobb, hun har en kasse til lekene sine og hun klarer fint å få dem ut selv (synd hun ikke kan rydde dem tilbake også :wink: ). Så dytter hun dem av gårde og springer etter, så hun leker en del selv. Ligger det en avis eller annet blad (helst kulørt, med tynne ark!) så kan hun tilbringe lange stunder med å rive og klore dem i stykker, gjerne som et lite ekorn sittende på bakbena med et ark mellom forbena og river med tennene. :lol:

Jeg har inntrykk av at hun sover mest når vi er borte, og leker når vi kommer tilbake (hun har samme rytme når vi er hjemme også) og har hørt at innekatter ofte er slik. De innretter seg etter oss og vil heller være aktive når vi er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...