Gå til innhold

Jeg dater pene gutter, men får aldri noe seriøst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år og har kun vert i korte forhold. Jeg ser ganske bra ut om jeg må si det selv og guttene jeg dater er kjekke.... Problemet er kanskje at når jeg blir vant til å date disse guttene er d vanskelig å finne en gutt som kanskje er litt mindre kjekk og derfor ogå litt mer seriøs. Vil så gjerne finne en snill og god gutt som jeg kan være i ett ordentlig forhold med og ikke minst som jeg kan føle meg avslappet med, men klarer ikke få følelser for disse mindre attraktive guttene... Da tenker jeg bare at jeg hadde jo nesten han kjekke på kroken men på grunn av det og det skar det seg...

Noen råd og erfaringer rundt dette? Hvordan kan jeg bli mindre utsenedefokusert og finne en jeg passer sammen med?

Anonym poster: 702278667e21391206f4be99e5087a03

Videoannonse
Annonse
Gjest Summers
Skrevet

De fleste trenger tid før de ender med å få følelser for noen, kanskje du ikke gir de mindre kjekke guttene nok tid til å vise sine kvaliteter? Godt mulig de trenger mer tid enn kjekke gutter hvor du i hvertfall ser utseende med engang.

Desto flere du blir kjent med desto større er jo sjansen for et forhold, men det er jo bare tull at kjekke gutter er mindre seriøse enn mindre kjekke gutter.

Skrevet

Er det? Er vel forlengst opplest og vedtatt at spesielt vakre mennesker står i fare for å utvikle en bruk-og-kast-mentalitet overfor partnere og andre mennesker, fordi det alltid står et helt hoff klar til å ta plassen til de som dumpes.

Mange ungdoms-populære menn får foreksempel store problemer som middelaldrende, når deres utseende blir mer sammenfallende med vanligere menns, bare at de tidligere populære aldri har lært seg å omgås andre mennesker med respekt, og opplever at rollene reverseres.

Er du sikker på at "mer vanlige gutter" er interessert i ei som har latt seg nedsperme av pene players, mens du disset dem? Hva gjør deg til Guds gave til mannen?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er 27 år og har kun vert i korte forhold. Jeg ser ganske bra ut om jeg må si det selv og guttene jeg dater er kjekke.... Problemet er kanskje at når jeg blir vant til å date disse guttene er d vanskelig å finne en gutt som kanskje er litt mindre kjekk og derfor ogå litt mer seriøs. Vil så gjerne finne en snill og god gutt som jeg kan være i ett ordentlig forhold med og ikke minst som jeg kan føle meg avslappet med, men klarer ikke få følelser for disse mindre attraktive guttene... Da tenker jeg bare at jeg hadde jo nesten han kjekke på kroken men på grunn av det og det skar det seg...

Noen råd og erfaringer rundt dette? Hvordan kan jeg bli mindre utsenedefokusert og finne en jeg passer sammen med?

Bli eldre og et godt brent barn. Sånt lærer mange av.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Aldri sagt jeg er guds gave til mannen, men ser jo at gutte fort viser interesse for meg. Så oppdager jeg jo etterhvert at gutten egentlig ikke bryr eg det spor om meg, bare utsenedet mitt. Når jeg ser på vennene mine sine mindre kjekke kjæreste og hvordan de bryr seg og respekterer dem blir jeg kjempemisunnlig... Det vil jeg også ha......

Skrevet

Hva er kjekke menn lurer jeg på altså...ser stadig vekk pene jenter med lave,feite bleke menn ute hår på hodet.

Her til lands er attraktiviteten noe jelt for seg i forhold til resten av verden.

Skulle gjerne sett disse kara du dater haha??

• Liker 1
Skrevet

Ja det skulle du vel. de er verken skallet, feite, bleke eller lave ihvertfall...

Han jeg dater litt nå er høy, mørk, muskuløs og nyyydelige øyne..

Skrevet

Eneste tipset jeg kan gi er å bli eldre. I mellomtiden så kan du fint rote rundt med kjekkasene.

• Liker 2
Skrevet

Den tankegangen som du har, virker ganske umoden. Så kanskje det ikke er mennene det er noe galt med?

Anonym poster: c591381a3cc80b4ecb276ba5232a7150

• Liker 2
Skrevet

Aldri sagt jeg er guds gave til mannen, men ser jo at gutte fort viser interesse for meg. Så oppdager jeg jo etterhvert at gutten egentlig ikke bryr eg det spor om meg, bare utsenedet mitt. Når jeg ser på vennene mine sine mindre kjekke kjæreste og hvordan de bryr seg og respekterer dem blir jeg kjempemisunnlig... Det vil jeg også ha......

Det er desverre ikke sånn at du nødvendigvis er noe spesielt attraktiv selv om mange gutter viser seksuell interesse for deg. De aller fleste jenter med middels utseende og oppover har mange beilere som er interessert i å knulle hvis de hadde fått sjansen. Det er derfor mange kvinner som overvurderer sin egen attraktivitet betraktelig, og derfor kommer skjevt ut på partnermarkedet. Uansett om dette gjelder deg eller ikke vil jeg oppfordre deg til å jobbe med deg selv. Lære nye ting, skaffe deg ny kunnskap og nye hobbier, så du har et rikt liv, er noe folk setter pris på i en partner.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Og først og fremst: lær deg at på KG er _ingen_ kvinner verdt mer enn en sølepytt. Ingen!

Uansett hvor mange menn som viser interesse, så har det selvsagt aldri noe med din attraktivitet å gjøre, men det faktum at alle menn puler ca hvem som helst.

Du har hverken fin rumpe, søtt ansikt eller er hyggelig. Om noen skulle slumpe til og finne deg hyggelig, så var du hyggelig bare fordi du var ute etter lommeboken hans.

Og pen? Det er det kun enkelte supermodeller som er. Siden vi også her snakker om kvinner, er såklart ikke alle supermodeller pene.

Skrevet

Og først og fremst: lær deg at på KG er _ingen_ kvinner verdt mer enn en sølepytt. Ingen!

Uansett hvor mange menn som viser interesse, så har det selvsagt aldri noe med din attraktivitet å gjøre, men det faktum at alle menn puler ca hvem som helst.

Du har hverken fin rumpe, søtt ansikt eller er hyggelig. Om noen skulle slumpe til og finne deg hyggelig, så var du hyggelig bare fordi du var ute etter lommeboken hans.

Og pen? Det er det kun enkelte supermodeller som er. Siden vi også her snakker om kvinner, er såklart ikke alle supermodeller pene.

Neimen? Stått opp på feil side av sengen i dag? Ønsker deg en riktig strålende fin dag, Tidssone, og håper at du ellers får en helt nydelig og god start på en ellers perfekt uke. :)

Anonym poster: 6a11cab9ac4d1e292092ca75c7278f8f

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Neimen? Stått opp på feil side av sengen i dag? Ønsker deg en riktig strålende fin dag, Tidssone, og håper at du ellers får en helt nydelig og god start på en ellers perfekt uke. :)

Anonym poster: 6a11cab9ac4d1e292092ca75c7278f8f

Takk det samme!

Og nei. Jeg har ikke stått opp på feil side av sengen. Jeg er gjennomført gretten, spydig og sarkastisk. Et slikt innlegg fra meg er et tegn på at dagen blir super!

Skrevet (endret)

Det er desverre ikke sånn at du nødvendigvis er noe spesielt attraktiv selv om mange gutter viser seksuell interesse for deg. De aller fleste jenter med middels utseende og oppover har mange beilere som er interessert i å knulle hvis de hadde fått sjansen. Det er derfor mange kvinner som overvurderer sin egen attraktivitet betraktelig, og derfor kommer skjevt ut på partnermarkedet. Uansett om dette gjelder deg eller ikke vil jeg oppfordre deg til å jobbe med deg selv. Lære nye ting, skaffe deg ny kunnskap og nye hobbier, så du har et rikt liv, er noe folk setter pris på i en partner.

Dette er SPOT ON, det er så trolig mange damer uti der som overvurderer sitt utseendet.

Har en del venniner som sier jeg er pen og kan få hvem som helst bla bla...og de tror virkelig dette, selv om de er 30 år og over og har rynker og små pupper.

Ler bare inni meg når de begynner å rose seg selv :fnise:

Virker som hvert eneste kvinne i dette landet tror at de er guds gave til mannen, altså virkelighetsfjerne LOL.

Det er vel derfor det er så mange single 40 åringer på byn hvert eneste helg haha

Endret av auting82
  • Liker 2
Skrevet

nåja, det er jeg uenig i. Men faktum er at hvis ts hadde vært så attraktiv som hun selv tror, hadde hun ikke hatt noe problem med å få en kjekk gutt ordentlig interessert. Selv menn med valgmuligheter roer seg ned for rette kvinne. Derfor er det en reell mulighet at hun overvurderer seg selv litt, men hun kan selvfølgelig også bare ha vært uheldig!

Omtrent alle kvinner som skriver på singelforumet oppgir jo at de er godt over middels attraktive. Det faller på sin egen urimelighet med mindre det er en høy korrelasjon mellom utseende og det å være singel. Det har jeg liten tro på at det er!

• Liker 1
Skrevet

Det med seksuell vs seriøs oppmerksomhet og trådstarters attraktivitet har vel kanskje mer å gjøre med hva slags signaler hun sender ut, bevisst eller ubevisst, enn om hun "egentlig" er "mindre attraktiv" enn guttene hun dater? Noen framstår som sexy og kanskje litt tilgjengelige (misforstå meg rett), og spiller mer på denne delen av registeret enn de sidene som skal til for et seriøst forhold? Jeg har kjent både under gjennomsnittlig og veldig pene jenter som i perioder bare har hatt dette kortet å spille ut, og det virker ikke som det har vært lettere for de pene å få langvarige forhold på den måten...

Ellers er det alltids et poeng det at en kvinne kan tro hun er mer attraktiv enn hun er på grunnlag av hvem som har vist seksuell interesse for henne. Men det er antagelig ikke det som er trådstarters problem. Jeg tror heller hun selv er for overfladisk i hva hun ser på som attraktivt, særlig med tanke på hva som faktisk betyr noe i et forhold. Etter hvert som jeg har blitt eldre og mer erfaren, faller jeg mye mer for selve personen og for den gode kontakten vi får, enn for utseendet. Han må se grei nok ut - det finnes absolutt bra personligheter jeg ikke kunne falt for -, men det er mye som kan se bra ut om han har den sjarmen og de gode egenskapene jeg "trenger"...

Anonym poster: ed4ecb58b115498710ae082030313f96

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Jeg tror heller hun selv er for overfladisk i hva hun ser på som attraktivt, særlig med tanke på hva som faktisk betyr noe i et forhold.

Anonym poster: ed4ecb58b115498710ae082030313f96

Eventuelt har hun bare hatt uflaks med mennene hun har datet.

Gjest Tidssone
Skrevet

nåja, det er jeg uenig i. Men faktum er at hvis ts hadde vært så attraktiv som hun selv tror, hadde hun ikke hatt noe problem med å få en kjekk gutt ordentlig interessert. Selv menn med valgmuligheter roer seg ned for rette kvinne. Derfor er det en reell mulighet at hun overvurderer seg selv litt, men hun kan selvfølgelig også bare ha vært uheldig!

Omtrent alle kvinner som skriver på singelforumet oppgir jo at de er godt over middels attraktive. Det faller på sin egen urimelighet med mindre det er en høy korrelasjon mellom utseende og det å være singel. Det har jeg liten tro på at det er!

Men attraktivitet er mer enn utseende. I alle fall i mine øyne.

Forøvrig tror jeg ikke det er noen som helst slags sammenheng mellom utseende og sivilstatus. Om man ser seg rundt, så er det ikke bare de vakre og slanke som er i et forhold?

Det jeg derimot har tro på, er at det handler om rett tid, rett sted og rett person.

Jeg har datet kjekke menn som vil inn i seriøst forhold, uten at de har klart å få det til å kile en millimeter i magen min.

Jeg tror også at TS bare har hatt uflaks. Og muligens det er noe med at når man virkelig har lyst på et seriøst forhold, så er det søren meg ikke en eneste seriøs mann å oppdrive?

Men jeg synes ofte at de som har godt selvbilde når det gjelder eget utseende, får ufortjent mye pepper her inne. Nesten som om det er et mål å fortelle damer at de ikke er så pene som de liker å tro og at det er derfor de ikke får seg kjæreste.

Skrevet

Rett tid, rett sted og rett person, ja. Deri ligger problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...